Gå til innhold

Hvorfor dømmes eldre menn som går etter yngre damer, men ikke eldre damer som går etter yngre menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke det du skriver stemmer. Jeg har lest mange slike tråder her inne i det siste, og bortsett fra en hysterisk 23-åring som kaller folk i 40-årene pedofile hvis de har forhold til noen i 20-årene, så er det ganske rolig, og kritikken er ikke kjønnsbalansert - det er stort sett de samme svarene i hver eneste tråd.

Noen menn heier på menn som vil ha (mye) yngre kvinner. Noen kvinner heier på kvinner som vil ha (mye) yngre menn. Noen synes aldersforskjell er feil okke som. Noen skriver: Så lenge begge er over 25, har ingen andre noe med det siden begge er samtykkende voksne. Noen skriver "æsj" uansett om det er mannen eller kvinnen som er eldst. 

Én mann skriver alltid liksom-dirty meldinger og later som om han er en kvinne (Gerd 52) for å utskamme modne kvinner som ønsker å ha et aktivt sexliv. Bamseklemmer synes all sex er deilig og at alle skal kose seg. Minst én kvinne i 50-årene med dårlig språk skryter av hvor virile unge menn er i senga. Minst én mann skriver at alle kvinner er ulekre og slarkete etter fylte 40 (i blant 30).

Og så er det alltid én yngre mann som skriver at han ELSKER å ha sex med mye eldre kvinner, og en annen som alltid skriver at det er bare fordi han over ikke kan få en på sin egen alder. Og så protesterer kvinnene og skriver at han de dater er SÅ kjekk. Osv. Osv. 

Det stemmer rett og slett ikke at menn blir mer utskammet i disse trådene. Les de som har vært med dette temaet de siste par ukene, så kan du se det selv. Det sparkes i alle retninger 😊

Anonymkode: e621b...4d2

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Begge gruppene blir dømt av enkelte grupper

Sant.  Vi kvinner som liker yngre blir dømte og shamet så det holder, ingen fare med det 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes ikke det du skriver stemmer. Jeg har lest mange slike tråder her inne i det siste, og bortsett fra en hysterisk 23-åring som kaller folk i 40-årene pedofile hvis de har forhold til noen i 20-årene, så er det ganske rolig, og kritikken er ikke kjønnsbalansert - det er stort sett de samme svarene i hver eneste tråd.

Noen menn heier på menn som vil ha (mye) yngre kvinner. Noen kvinner heier på kvinner som vil ha (mye) yngre menn. Noen synes aldersforskjell er feil okke som. Noen skriver: Så lenge begge er over 25, har ingen andre noe med det siden begge er samtykkende voksne. Noen skriver "æsj" uansett om det er mannen eller kvinnen som er eldst. 

Én mann skriver alltid liksom-dirty meldinger og later som om han er en kvinne (Gerd 52) for å utskamme modne kvinner som ønsker å ha et aktivt sexliv. Bamseklemmer synes all sex er deilig og at alle skal kose seg. Minst én kvinne i 50-årene med dårlig språk skryter av hvor virile unge menn er i senga. Minst én mann skriver at alle kvinner er ulekre og slarkete etter fylte 40 (i blant 30).

Og så er det alltid én yngre mann som skriver at han ELSKER å ha sex med mye eldre kvinner, og en annen som alltid skriver at det er bare fordi han over ikke kan få en på sin egen alder. Og så protesterer kvinnene og skriver at han de dater er SÅ kjekk. Osv. Osv. 

Det stemmer rett og slett ikke at menn blir mer utskammet i disse trådene. Les de som har vært med dette temaet de siste par ukene, så kan du se det selv. Det sparkes i alle retninger 😊

God oppsummering😆

Tror det er viktig å skille snørr og barter her.

Blir menn kritisert for å gå etter yngre kvinner uansett eller for å objektivisere og ønske å fråtse i nesten yngst mulig og mest mulig uskyldige jenter? Blir eller ville kvinnen blitt kritisert for det samme?

Blir kvinner heiet fram for å gå etter tenåringsgutter som kunne vært barna deres eller blir de heiet frem for å uten skam ha uforpliktende sex med voksne menn som er 10-15 år yngre? Blir eller ville menn blitt kritisert for det samme?

Se vekk i fra at noen kritiserer alt og alle uansett, og at noen enkeltindivider selvfølgelig kan være dobbeltmoralske.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er kvinne, og dømmer både menn, og kvinner som blir sammen med noen som er veldig unge. Feks, en 40 åring, med en 20 åring. Men det har noe med maktbalansen. Bryr meg ikke om en på 50 er sammen med en som er 30. 

Anonymkode: b75d5...fc7

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så hva er tankegangen hos eldre kvinner som bryter med denne "normen"?

Anonymkode: 655a2...c02

Man forventer en viss voksen oppførsel av en 50 år gammel mann.

Når han da skuffer på den kanten, kan man like gjerne ta en på 30. 

• Liker 1
Skrevet
bullehurk skrev (9 minutter siden):

Sant.  Vi kvinner som liker yngre blir dømte og shamet så det holder, ingen fare med det 

En annen ting jeg vil legge til her. Det blir hevdet at vi "går etter" yngre menn, akkurat som vi er aggresivt pågående og jaktende.                Da kan jeg opplyse om at det går akkurat like mye andre veien. Vi modne damer som holder oss bra, er faktisk ganske så populære blandt mange yngre menn. Just saying.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har lest deg opp på kg diskusjonen om temaet ser jeg. Jeg skulle likt å vite hvor mange prosent av eldre kvinner som faktisk er tiltrukket av unge menn. Hvis det er en minoritet, så er det en ganske stor minoritet (kanskje 20 til 30%). Hos menn er tiltrekningen mot yngre damer mer universell, så hva er greia med damer som bryter med normen? Hvorfor er det så mye variasjon hos damer sammenlignet med menn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har lest deg opp på kg diskusjonen om temaet ser jeg. Jeg skulle likt å vite hvor mange prosent av eldre kvinner som faktisk er tiltrukket av unge menn. Hvis det er en minoritet, så er det en ganske stor minoritet (kanskje 20 til 30%). Hos menn er tiltrekningen mot yngre damer mer universell, så hva er greia med damer som bryter med normen? Hvorfor er det så mye variasjon hos damer sammenlignet med menn?

Spiller det egentlig noen rolle? Voksne mennesker tiltrekkes av andre voksne mennesker og har samtykkende sex - er det ikke ligegyldig hvem som evt er eldst og yngst? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiller det egentlig noen rolle? Voksne mennesker tiltrekkes av andre voksne mennesker og har samtykkende sex - er det ikke ligegyldig hvem som evt er eldst og yngst? 

Jeg vil forstå tankegangen til damer på 50+ som går etter menn i 20 årene, spesielt hvis de har sønner I samme alder. Dette bryter med mine oppfatning om hvordan kvinner er.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle kan se at en gjennomsnittlig 29 åring har en mer attraktiv kropp enn en gjennomsnittlig 50 åring. Det er bare vanligere for menn å bli kåt på en kropp uten kontekst, enn det er for de fleste kvinner. Andre kvaliteter er viktigere. Det betyr selvfølgelig ikke at det ikke finnes kvinner som også er veldig opptatt av fysisk attraktivitet.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil forstå tankegangen til damer på 50+ som går etter menn i 20 årene, spesielt hvis de har sønner I samme alder. Dette bryter med mine oppfatning om hvordan kvinner er.

Kvinner er ikke noenting. Vi er forskjellige. Det er altfor mange som legger alt for stor vekt på kjønn. Det er sykt mange andre kategorier man kan dele mennesker inn i som vil fortelle mer om «hvordan man er» fremfor hvilket kjønn man tilhører.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er en haug av eldre damer som går etter yngre menn her og de møtes med heia rop, mens eldre menn som går etter yngre damer blir kalt "ekle gamle griser" etc. Hvorfor er det slik dobbeltmoral?

Jeg har aldri hørt heiarop til 50 år gamle kvinner som går etter 18 år gamle gutter, gitt. De blir kalt stygge navn hele tiden. Men så er det sånn at enkelte menn mener at en "eldre" kvinne på 35 ikke skal gå for en "ung" mann på 30. 

Anonymkode: 0d961...110

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er en haug av eldre damer som går etter yngre menn her og de møtes med heia rop, mens eldre menn som går etter yngre damer blir kalt "ekle gamle griser" etc. Hvorfor er det slik dobbeltmoral?

Noen heier kanskje, men det er da absolutt noen som heier på menn i en slik situasjon også (typisk andre menn). For min del oppleves det akkurat likt. Og det er individuelt fra eksempel til eksempel hvor rart det er. Ting som påvirker er jo feks hvor stor er aldersforskjellen, hva er alder på den som er yngst, det er feks mer spesielt med noen som er 18 enn noen som er 25-30, det kommer og litt an på de to det gjelder. Har de faktisk noe felles grunn å virker som de passer sammen eller er det en veldig åpenbar ujevn relasjon. Osv. Men alle over 18 kan bestemme selv

• Liker 1
Skrevet
Bimbo skrev (2 minutter siden):

Alle kan se at en gjennomsnittlig 29 åring har en mer attraktiv kropp enn en gjennomsnittlig 50 åring. Det er bare vanligere for menn å bli kåt på en kropp uten kontekst, enn det er for de fleste kvinner. Andre kvaliteter er viktigere. Det betyr selvfølgelig ikke at det ikke finnes kvinner som også er veldig opptatt av fysisk attraktivitet.

Hvorfor er det mer ujevnhet hos kvinner? Jeg vet du ikke har fasiten, så dette blir et mer åpent spørsmål.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Da må det snakkes åpent om det i stedet for å legges skjul på. Eldre damer og menn er like kåte på de unge.

Eh nei.

• Liker 1
Skrevet

I tillegg er det svært få kvinner som mener at "men are in their prime at 18", at menn over 30 er "expired", utgåtte, gamle og ikke datebare, at de ønsker seg en ung mann fordi han ikke er "ran through", skitten og horete, og så videre. Motivet til eldre damer som går etter noe yngre menn er som regel at de ser smashing ut. Altså ingen "moralsk" eller "biologisk" forklaring.

• Nyttig 3
Skrevet

I tillegg er det svært få kvinner som mener at "men are in their prime at 18", at menn over 30 er "expired", utgåtte, gamle og ikke datebare, at de ønsker seg en ung mann fordi han ikke er "ran through", skitten og horete, og så videre. Motivet til eldre damer som går etter noe yngre menn er som regel at de ser smashing ut. Altså ingen "moralsk" eller "biologisk" forklaring.

De sier ofte at menn på deres alder er "gubbete", har mage og ikke like god kropp, stram hud etc.

Skrevet

De sier ofte at menn på deres alder er "gubbete", har mage og ikke like god kropp, stram hud etc.

det er vel heller det at han bare sitter der og forventer full underholdning... 

Anonymkode: 6ee5f...a4d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

det er vel heller det at han bare sitter der og forventer full underholdning... 

Anonymkode: 6ee5f...a4d

Nei de snakker om kroppen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en kvinne som nærmer meg 50 og som har datet noen yngre menn. De har vært over 30, da, ikke i 20-årene, det hadde blitt for ungt for meg. Men jeg skrev nettopp dette i en annen tråd om samme tema:

Det menn i 30-årene har er ikke bare et godt utseende, men mange av dem er også i mye større grad i kontakt med følelsene sine. De var ikke unge på 90-tallet hvor man skulle være ironisk og spydig i annen hver setning; de er mer åpne og venlige og ikke redde for å innrømme at de har følelser.

Jeg har det rett og slett mye bedre sammen med menn i 30-årene enn med menn på min egen alder eller litt eldre. De er ikke sarkastiske eller morsomme på min bekostning; de er varmere og mer oppmerksomme på meg og mine behov. Bedre samtaler. Mer givende seksuelt. Snillere. 

Så det kan være mange grunner til at noen kvinner i 40- og 50-årene vil ha yngre menn, det handler ikke bare om sex og/eller utseende. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...