Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er mellom 173-182 ca. Evt. også høyere. Merker dere noen ulemper/ fordeler med dette? Det å finne partner for eksempel for damene? Har ei niese som kan komme til å ende på sånn 176/178 cm slik det ser ut nå. Er menn like opptatt av høyde når de velger partner? Tenker da på mulighetene til min niese. 

Anonymkode: 3f53c...1d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 178 og har aldri opplevd det som problematisk på noe vis. 

Anonymkode: 00b88...612

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som barn og ungdom likte jeg det ikke, som voksen ser jeg mer fordeler. Lettere å se over folk på kino og teater 😅 Men tilsvarende snaut med beinplass de fleste steder. Må kjøpe de største skoene i herreavdelingen, men har uansett ikke noe behov for damesko. Partner gidder jeg ikke lenger.

Anonymkode: b79ab...900

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som er mellom 173-182 ca. Evt. også høyere. Merker dere noen ulemper/ fordeler med dette? Det å finne partner for eksempel for damene? Har ei niese som kan komme til å ende på sånn 176/178 cm slik det ser ut nå. Er menn like opptatt av høyde når de velger partner? Tenker da på mulighetene til min niese. 

1.78 er ikke høyt lenger. Jeg er bikka 40 og var nesten 1.78 som 12-13 åring, med 39/40 i sko. Det var grusomt og jeg følte meg som en dinosaur som valset rundt blant små søte piker. Så bikka jeg 20 og tenkte mindre på det, men bruker sjeldent spesielt høye hæler. I dag merker jeg langt mer enn tidligere at de norske kvinner jeg møter som er i 20/30 årene oftere er jevnhøy eller høyere med meg. Mulig jeg har krympa litt også med alderen 😅 Når det gjelder menn så har det aldri vært ett problem, de fleste kjærester jeg har hatt har vært over 1.80, noe de fleste menn i Norge er, men også lavere menn har jeg hatt god kjemi med, så nei, ikke tenk at dette blir ett problem for det gjør det ikke.

Anonymkode: c69b3...9f4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 179 cm, 48 år, det har aldri vært et problem, synes egentlig ikke det er så uvanlig med så høye damer lenger,møter ofte på andre damer på min høyde. Så tenker at det hadde jeg virkelig ikke bekymret meg for. Kjæresten min er forresten 176 cm, aldri vært et issue hverken for han eller meg.

Anonymkode: ea90d...e7c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 173, men med hæler på skoene, så blir jeg like høy som den gjennomsnittlige mann. Jeg har bare fått positive tilbakemeldinger på høyden min når jeg går i høye hæler, og jeg har hatt kjærester som har vært alt fra 160-210 cm høye. 

176-178 er en flott høyde for en kvinne. Jeg har alltid ønsket at jeg var høyere 😅. Jeg liker best høyden min med hæler, faktisk, dvs 180.

Hver høyde har sin sjarm. 

Anonymkode: bca7b...a84

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem for meg.

Jeg er 175😊

Anonymkode: b085f...65e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på 165 cm, og skulle ønske at jeg var 10-15 cm høyere. Det er veldig elegant med høye damer, de har lange bein og utstråler en styrke som små damer ikke er i nærheten av. To av mine kvinnelige kollegaer er nærmere 190 enn 180 cm, og begge ser ut som gaseller. Har ei venninne på 160 cm som har 3 tenåringssønner med en gjennomsnittlig høy mann, og ingen av sønnene deres kommer til å bli mer enn max 175 cm.

Det er gøy å være liten og feminin, helt til man får sønner som ikke ønsker å arve hverken lav høyde eller dukkeføtter.

Anonymkode: c2b85...7c4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 187 og lever fint med det. Det var vanskeligere da jeg var yngre, men jeg var mer usikker på det da. Da fikk jeg ofte kommentarer på det også. Nå husker jeg ikke sist det ble kommentert, men kan få litt blikk. 

Da jeg var yngre var det vanskeligere å finne klær og sko. Spesielt sko. Bare det å ha 42 i størrelse satte begrensninger for hvilke sko som var tilgjengelig. Jeg hadde bare noen få par med sko husker jeg. Nå er det ikke noe problem i det hele tatt. 

Jeg har sikkert blitt valgt bort av menn på grunn av høyden min, men har ikke merket så mye til det. Fokuserer på de som liker det eller ikke bryr seg. Nå er jeg sammen med en på ca samme høyde som meg selv.

Av og til har jeg ønsket at jeg var lavere, men det hjelper ingenting å fokusere på ting man ikke får gjort noe med. 

Anonymkode: bf8b1...472

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er en kvinne på 165 cm, og skulle ønske at jeg var 10-15 cm høyere. Det er veldig elegant med høye damer, de har lange bein og utstråler en styrke som små damer ikke er i nærheten av. To av mine kvinnelige kollegaer er nærmere 190 enn 180 cm, og begge ser ut som gaseller. Har ei venninne på 160 cm som har 3 tenåringssønner med en gjennomsnittlig høy mann, og ingen av sønnene deres kommer til å bli mer enn max 175 cm.

Det er gøy å være liten og feminin, helt til man får sønner som ikke ønsker å arve hverken lav høyde eller dukkeføtter.

Anonymkode: c2b85...7c4

Hvorfor mener du sønnene hennes ikke kommer til å bli høyere? Jeg er 160 cm, far til mine barn er 174 cm. Og sønnen vår er 180 cm, datteren vår 165 cm. Her er og alle besteforeldrene lave.

Anonymkode: d0ee1...bea

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt menn ikke forelsker seg i høye damer, men jeg er lesbisk, så det går faktisk helt fint.

Anonymkode: 1275d...1cf

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor mange som ble stoppet med hormoner tidligere, men det føles som det er litt fler unge jenter som er høye nå som det svært sjelden gjøres (heldigvis, og da med operasjon)? Kanskje jeg bare innbiller meg det.

Datteren min på 14 er estimert til 180, er 175 nå (ikke fått mens enda). Hun har ikke lyst til å bli høyere, men har akseptert at hun blir høy. Hun er så flott 😍, velproposjonert, og prøver heldigvis ikke å se lavere ut ved å krumme ryggen. Kjennes litt rart å ha et barn som er høyere enn meg, hun er jo lille snuppa mi (og insisterer på å være det fortsatt 💗). Storesøster er litt bitter fordi lillesøss nå er 12 cm høyere 😆, men hun er selvfølgelig like fin.

Anonymkode: ad129...ddf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå vet jeg ikke hvor mange som ble stoppet med hormoner tidligere, men det føles som det er litt fler unge jenter som er høye nå som det svært sjelden gjøres (heldigvis, og da med operasjon)? Kanskje jeg bare innbiller meg det.

Datteren min på 14 er estimert til 180, er 175 nå (ikke fått mens enda). Hun har ikke lyst til å bli høyere, men har akseptert at hun blir høy. Hun er så flott 😍, velproposjonert, og prøver heldigvis ikke å se lavere ut ved å krumme ryggen. Kjennes litt rart å ha et barn som er høyere enn meg, hun er jo lille snuppa mi (og insisterer på å være det fortsatt 💗). Storesøster er litt bitter fordi lillesøss nå er 12 cm høyere 😆, men hun er selvfølgelig like fin.

Kan jeg spørre om hvorfor storesøsteren er bitter? Er det en god grunn?

AnonymBruker
Skrevet

Det største problemet er å finne lange nok bukser og jakker som er lange nok i ermene. Menn er ikke et problem. 

Anonymkode: 676ea...8fe

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skjønte ikke helt den med å være bitter fordi man som jente er lavere enn ei anna jente 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

1.78 er ikke høyt lenger. [...]

Anonymkode: c69b3...9f4

Det er jo bare tull; gjennomsnittshøyden for kvinner er fortsatt 1,67, så er man 11 cm høyere enn det er man selvsagt høy. 

Anonymkode: fd78b...563

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er 178. På ungdomsskolen følte jeg meg stor, men etter det har det utelukkende vært positivt. Aldri fått en negativ kommentar. Og jeg er ikke smalt bygd. Bare fått høre at jeg er flott. Spesielt av menn og mindre kvinner.

Anonymkode: 0c949...60c

AnonymBruker
Skrevet

Er 178 og når jeg var ung, typ ungdomsskole så følte jeg meg svær. Har en datter som er 13 og 172 allerede og hun føler på det samme . Vi har også begge 42 i sko 🫣 men det har aldri vært noe problem i forhold til menn i voksen alder , har stort sett vært sammen med menn på samme høyde eller høyere da . Er da masse menn der ute på over 180 cm. 

Anonymkode: a341b...3c5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er 180, på barne og ungdomsskolen når jeg var den høyeste var det noe dritt. Nå er det ikke noe jeg tenker over lenger.

Anonymkode: 79597...7d9

• Nyttig 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 10.29):

Er 179. Aldri opplevd at menn har problemer med det. Selv ikke de som er lavere enn meg.

Anonymkode: f254e...cc5

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...