Frida Frosk Skrevet 30. mars 2006 #1 Skrevet 30. mars 2006 Skal lage et album til mamma sin femtiårsdag. Har tenkt å lage et slags tilblakeblikk på hennes liv samt ta med litt historiske fakta og hendelser på enkelte årstall. Det jeg har kommet på hittil er: - 1.plass på billboardlisten - Oscarvinner (beste film/skuespiller feks) - statsministere kanskje - kjente personers fødsels-/dødsdato - pris på forbruksvarer - kjent design/arkitektur - OL-vinnere Er det noen som har flere forslag på hva som kan være interessant å ta med? Eventuelt om det finnes nettsider som jeg kan finne info om forskjellige årstall. Har kikket på Wikipedia og funnet en del der.
Skravla Skrevet 30. mars 2006 #2 Skrevet 30. mars 2006 http://barn.sol.no/dato/ Her vil du få frem følgende: Hvilken ukedag ble du født på? Hvor mange dager, timer, minutter eller sekunder gammel er du? Hvem har bursdag samme dag som deg? Musikk - hva hørte ungdommen på. Kjente radio/tv-program (norske) Hvem var på førstesiden på ukeblader.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #3 Skrevet 30. mars 2006 Hva med å få tak i bilder av motene fra den gang hun var en ung voksen 18 - 20 år.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #4 Skrevet 30. mars 2006 Hva med å sjekke med søsken/barndomsvenninne og finne opplysninger om noe hun var opptatt av? Jeg mener, å komme med billboardlister og oscarvinnere til min mamma hadde vært helt malplassert da hun aldri har vært interessert i dette. Å finne ut hva som var hennes interesser på ulike tidspunkter i livet - og så finne stoff ut fra det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå