Gå til innhold

Hva betyr det når en psykolog har sperret for anmeldelser på legelisten.no

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos en psykolog forrige uke og det var et dårlig møte. Følte han var veldig kald, ingen ansiktsmimikk, ikke et smil. Jeg følte meg ikke trodd og ikke trygg, og ble veldig trigget av dette møtet. Har vært mye dårligere etter det møtet. Så ser jeg at han har sperret for anmeldelser på legelisten.no. Kan dette være et tegn på at flere har hatt den samme opplevelsen? 

Anonymkode: 386b1...66c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legelisten er vel for leger? Har aldri hørt at andre yrkesgrupper anmeldes der.

Anonymkode: 68e48...f01

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at vedkommende jobber som sakkyndig eller med barnevernssaker etc. Psykologer er en yrkesgruppe som ikke bør kunne anmeldes på legelisten, da de har utelukkende å gjøre med mennesker i vanskelige livssituasjoner, og som ikke alltid tar tilbakemeldinger og deler av et behandlingsopplegg så bra i mot. Sier ikke at det gjelder deg, men det er tynt grunnlag du beskriver å skulle gi dårlig tilbakemelding, fordi kjemien ikke var bra. Det tar mer enn en time å bygge opp en relasjon med psykologen.

Anonymkode: 6404c...31c

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på det som høyst usannsynlig. Det er ikke noen logisk sammenheng mellom disse tingene.

Anonymkode: 3af15...72c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I mange år har også andre yrkesgrupper vært mulig å skrive vurdering på der, bl.a. psykologer

Anonymkode: b1554...f49

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke svare på det du spør om. Men er dette en psykolog du har valgt selv eller som har blitt valgt for deg?

Unsett så bør du snakke med psykologen og forklare hva du tenker. Kanskje er det kun en misforståelse som kan oppklares. 

Anonymkode: c2438...843

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det finnes tannleger, psykologer, fysioterapeuter m.m. på Legelisten

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å tro at folk med psykiske problemer legger igjen noe dårligere anmeldelser enn folk flest er stigmatiserende. 

Anonymkode: 3fd3e...dc9

Vel... Nå sier jo TS at hun tror grunnen til at det er sperret for anmeldelser er fordi hun tenker det er flere enn henne har blitt trigget av denne personens mangel på smil og derfor lagt igjen dårlige anmeldelser. Jeg synes i alle fall ikke at det er normalt å legge igjen dårlig anmeldelse pga. manglende smil. Dette handler jo om kjemi og sier ikke noe om psykologen er god eller dårlig. 🤷‍♀️

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep.

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo umulig å vite, og mange gode grunner til å sperre seg derfra. 

Samtidig vet jeg at enkelte leger som har benyttet muligheten, hadde elendig rating og med god grunn. 

Anonymkode: 3f60d...a60

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg var hos en psykolog forrige uke og det var et dårlig møte. Følte han var veldig kald, ingen ansiktsmimikk, ikke et smil. Jeg følte meg ikke trodd og ikke trygg, og ble veldig trigget av dette møtet. Har vært mye dårligere etter det møtet. Så ser jeg at han har sperret for anmeldelser på legelisten.no. Kan dette være et tegn på at flere har hatt den samme opplevelsen? 

Anonymkode: 386b1...66c

Anbefaler deg å søke opp psykologen på google, se om det ligger anmeldelser der. Der kan de ikke sperre seg.

Stol og på magefølelsen din. Opplevde du deg hverken trodd eller trygg, så var nok ikke dette riktig psykolog for deg,  uavhengig av anmeldelser eller ei.

Anonymkode: 2369d...e9d

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vel... Nå sier jo TS at hun tror grunnen til at det er sperret for anmeldelser er fordi hun tenker det er flere enn henne har blitt trigget av denne personens mangel på smil og derfor lagt igjen dårlige anmeldelser. Jeg synes i alle fall ikke at det er normalt å legge igjen dårlig anmeldelse pga. manglende smil. Dette handler jo om kjemi og sier ikke noe om psykologen er god eller dårlig. 🤷‍♀️

Hvis du tar deg tid til å lese skikkelig så vil du se at TS skriver at hun hverken følte seg trodd eller trygg hos denne psykologen. Altså det helt elementære for at en terapirelasjon skal kunne fungere. 

Selvfølgelig kan dette si noe om denne psykologen.

Anonymkode: 2369d...e9d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Les hovedinnlegget en gang til.

Anonymkode: 49a70...35c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En psykolog som ikke smiler første gang han møter en pasient tenker jeg vi trygt kan si ikke har så god forståelse av relasjon- og alliansebygging, en helt vesentlig del av psykolog-faget. 

Og du leser TS, som fanden leser Bibelen, det var langt mer ved det som gjorde at hun lurte på om andre hadde hatt samme opplevelse. Overfortolker du folk flest sånn som dette, i negativ retning, eller er det bare folk du tenker er psykisk syk? 

Anonymkode: 3fd3e...dc9

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

I mange år har også andre yrkesgrupper vært mulig å skrive vurdering på der, bl.a. psykologer

Anonymkode: b1554...f49

Har ikkje sjekket nå, men mener tannleger er på leselisten også.

Anonymkode: 779a5...708

Skrevet

Jeg må bare beklage at du følte du ikke ble møtt som du hadde sett for deg å bli møtt første timen hos psykologen. Når man får time via det offentlige så er man ganske sårbar (over 40% av henvisninger avslås, det sier noe om hvor vanskelig og tøft livet er når man trekker "vinnerloddet" og får time. Skjønt, du kjente kanskje ikke på vinnerfølelsen den timen. Som pasient ønsker man å brukte timen til å stadfeste en god relasjon, at begge parter presenterer seg , smiler og bruker asiktsmimikk, stiller spørsmål og bekrefter litt sånn"det høres tungt ut" og "det var ikke bra, det må vi snakke mere om" med omsorg og empati. Men så møter du en som ikke smiler, ingen mimikk, lite presentasjon hvis det kan kalles å presentere seg. Stiv væremåte, press i dressbuksene, blankpussede sko og nystrøken skjorte. Det gi jo ikke akkurat godfølelsen for en syk pasient med masser av mental lidelse som står i brann mens man lurer på om denne ee til å stole på.

Høres krs ut som rett by?

AnonymBruker
Skrevet

Helsepersonellet som ligger på legelisten kan ikke selv fritt velge å sperre for anmeldelser, tvert imot. Legeforeningen gikk jo til sak for å få fjernet legelisten nettopp fordi mange leger blir «fritt vilt». Det gjelder alle yrkesgrupper som nå ligger på legelisten. Så om det er sperret er det særskilte grunner til det, ikke at hen hadde noen dårlige anmeldelser hen ikke likte selv.

Anonymkode: f53f1...7e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...