Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden forrige innlegg ble slettet, får det lages en ny. Hva tenker dere om dette? Jeg har vært avhengig av disse framfor bind pga vederstyggelig kraftige blødninger, som fører til at bindbruk = lekkasje nedover beina. Dette er ikke holdbart å risikere på jobb, så jeg tenkte jeg ikke kan bry meg om dette blyet.

Men - nå som mensen nærmer seg, kjenner jeg mer og mer at det byr meg imot å oppbevare noe sånt inni meg i timer. Så for min del kommer jeg til å teste damekopp. Hva med dere, fortsetter dere, eller skal dere begynne med noe nytt? 

Er redd den er vanskelig å bruke, plutselig lekker og søler, men ob og lignende skal jeg iallefall aldri mer ha!

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker menskopp og menstruser. Tampong har vært uaktuelt i minst 20 år. 

• Nyttig 2
Gjest Nimmi10
Skrevet

Økologiske tamponger burde vel gå bra? Ellers er det mange alternativer nå, kopp, disk, truser.. 

AnonymBruker
Skrevet

Bly er giftig.

Anonymkode: 1ffe0...b42

AnonymBruker
Skrevet

Dette har vært kjent i mange år. Vet ikke hvor mange ganger jeg har skrevet her inne at man bør bruke økologiske bind i bomull pga. dette.

Anonymkode: c24f4...00f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt tilvenning når det gjelder menskopp, men det greier du. Gi det litt tid og noen forsøk, du får det til med øvelse.

Jeg synes overskriften er litt dramatisk, for det er bly i all bomull, det kommer fra jorden planten vokser i. Det tilsettes ikke tampongen.

Anonymkode: c96ac...d60

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har mange kvinner fått skader av dette da? På kort eller lang sikt? Noen risker må man ta, når alternativet er å ikke kunne gå ut flere dager i måneden. 

Anonymkode: c572d...fae

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er litt tilvenning når det gjelder menskopp, men det greier du. Gi det litt tid og noen forsøk, du får det til med øvelse.

Jeg synes overskriften er litt dramatisk, for det er bly i all bomull, det kommer fra jorden planten vokser i. Det tilsettes ikke tampongen.

Er det i klær også da? 

Anonymkode: a6f57...2e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg ikke. Har brukt OB i en årrekke, også natt, og kommer til å fortsette med det. 

Neste uke blåser de nok opp hvor mange som lever med stor radonstråling i egen bolig. Det ville jeg helt ærlig vært mye mer bekymret over, og var et av kriteriene som ble målt da jeg valgte hvor familien skulle bo. 

Anonymkode: 27ab0...aaa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det i klær også da? 

Ja. Klær, hudpleieprodukter. Mat. Er vel først nylig at det ble forbudt i puta du sover på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Klær, hudpleieprodukter. Mat. Er vel først nylig at det ble forbudt i puta du sover på. 

Likevel insisterer folk å kjøpe det aller billigste produktene som de klarer å få tak i... 

Man får det man betaler for, rett og slett!             

Anonymkode: 39532...16c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Viste ikke testene til VG at First Price var tilnærmelige fri for bly? Eller at de ihvertfall slapp ut veldig, veldig lite? 

Edit: Nei, jeg huska feil, feil, feil. 

Endret av Bålkaffe
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Menskopp kombinert med mensentruser, for av og til lekker de.

Anonymkode: 88550...ed8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (5 minutter siden):

Viste ikke testene til VG at First Price var tilnærmelige fri for bly? Eller at de ihvertfall slapp ut veldig, veldig lite? 

Edit: Nei, jeg huska feil, feil, feil. 

Jo billigere jo verre, var vel gjennomgangstema. 

Og slikt er det jo med det meste vi spiser, og omgir oss med. Kvalitet koster. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil helst ikke bruke tamponger men på jobb bruker vi hvit uniform og den minste lekkasje synes..så pga jobb bruker jeg det. Men vil jo helst ikke det

Anonymkode: b602d...c82

AnonymBruker
Skrevet
k4ren skrev (20 timer siden):

Siden forrige innlegg ble slettet, får det lages en ny. Hva tenker dere om dette? Jeg har vært avhengig av disse framfor bind pga vederstyggelig kraftige blødninger, som fører til at bindbruk = lekkasje nedover beina. Dette er ikke holdbart å risikere på jobb, så jeg tenkte jeg ikke kan bry meg om dette blyet.

Men - nå som mensen nærmer seg, kjenner jeg mer og mer at det byr meg imot å oppbevare noe sånt inni meg i timer. Så for min del kommer jeg til å teste damekopp. Hva med dere, fortsetter dere, eller skal dere begynne med noe nytt? 

Er redd den er vanskelig å bruke, plutselig lekker og søler, men ob og lignende skal jeg iallefall aldri mer ha!

Hva er damekopp? Hva betyr vederstyggelig?

Anonymkode: 75af4...61f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er det i klær også da? 

Det kan være mange skadelige stoffer i klær, ja. Det bør alltid vaskes minst en gang før bruk. Jo flere ganger klærne vaskes, jo bedre. Det finnes jo ikke noe mer sunt for oss enn gammelt, utvasket sengetøy. Gjenbruk av gamle klær til babyer er helt supert.

Vær også obs på tørkerull. Med mindre den har kniv og gaffel-merke på skal det ikke i kontakt med mat.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan være mange skadelige stoffer i klær, ja. Det bør alltid vaskes minst en gang før bruk. Jo flere ganger klærne vaskes, jo bedre. Det finnes jo ikke noe mer sunt for oss enn gammelt, utvasket sengetøy. Gjenbruk av gamle klær til babyer er helt supert.

Vær også obs på tørkerull. Med mindre den har kniv og gaffel-merke på skal det ikke i kontakt med mat.

Nei..

risikoen øker med eldre ting. Da standarder og krav stadig forbedres. Bly sitter i materialet, det er kun noe overflatebly som vil vaskes bort over tid. Særlig viktig er det når det kommer til babyer, og ting man sover i. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er fint at de undersøker og gjør oss oppmerksomme på det, men syns ikke noe om at det blir en slags hysteri ut av det.

Tar sjansen og fortsetter å bruke tamponger. Blør såpass lite at jeg bruker 4-5 gule i løpet av de første dagene med menstruasjon. Utover det bruker jeg truseinnlegg. Tror ikke jeg hadde klart menskopp da jeg er veldig tørr innvendig og trenger glidemiddel for å få inn/ut tampong. 

Anonymkode: 19491...0da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er fint at de undersøker og gjør oss oppmerksomme på det, men syns ikke noe om at det blir en slags hysteri ut av det.

Tar sjansen og fortsetter å bruke tamponger. Blør såpass lite at jeg bruker 4-5 gule i løpet av de første dagene med menstruasjon. Utover det bruker jeg truseinnlegg. Tror ikke jeg hadde klart menskopp da jeg er veldig tørr innvendig og trenger glidemiddel for å få inn/ut tampong. 

Anonymkode: 19491...0da

Menskopp funker bedre enn tampong synes jeg, med tanke på tørrhet. Du kan helt fint bruke en dråpe glidemiddel på menskopp, det er helt supert.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...