AnonymBruker Skrevet 29. oktober #41 Skrevet 29. oktober I løpet av 44 år har jeg hatt influensa én gang som voksen. Så at mange har det titt og ofte er litt rart Ellers ville jeg postet slikt utenom arbeidstid. Ser min kollega legger ut salgsannonser i arbeidstid. Selv om det ikke nødvendigvis tar mye tid er det litt pussig. Anonymkode: b82db...89d 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #42 Skrevet 29. oktober Jeg hadde ikke gjort det. Jeg var leder på en tidligere arb.plass og har fått meg meg slikt og tenkt mitt, selvom jeg ikke sa noe. Hu det gjaldt gjorde også ting med hobbyen sin i arb.tiden, f.eks brukte printeren. Hu sa heldigvis opp selv for å satse på hobbyen sin. Anonymkode: a9737...cb5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #43 Skrevet 29. oktober Jeg har også av influensa relativt ofte og må ta fri fra jobb. Pleier da som oftest å jobbe hele og fulle dager med enkeltpersonforetaket mitt. (driver hytteutleie og annen guiding for turister) . Tenker ofte på hvor heldig vi er som har disse velferdsgodene slik at vi får gjort de tingene vi ønsker i fritiden. Anonymkode: c3a65...5da
Sirah Skrevet 29. oktober #44 Skrevet 29. oktober Grønnsaksvaffel skrev (29 minutter siden): Det er ikke alle som er dausjuke når de har influensa. De aller fleste er det jo. Veldig mange forveksler influensa med en kraftig forkjølelse og det kan være kjipt nok det, men man er ikke syk på samme måten. 10
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #45 Skrevet 29. oktober Tenker at kombinasjonen mye fravær og inntekt på hobbyen kan gjøre det problematisk å drive med hobbyen når du er for syk til å gå på jobb. Når fraværet allerede er høyt, bør du bruke tiden hjemme til hvile, slik at du kommer raskere tilbake på jobb igjen. Anonymkode: 6ce82...a82 6
Grønnsaksvaffel Skrevet 29. oktober #46 Skrevet 29. oktober Sirah skrev (2 minutter siden): De aller fleste er det jo. Veldig mange forveksler influensa med en kraftig forkjølelse og det kan være kjipt nok det, men man er ikke syk på samme måten. De fleste er ikke så dausjuke at de ikke klarer å gjøre noe som helst når de har influensa. Å legge ut noe på SoMe klarer nok de fleste. 1
Mezzosoprena Skrevet 29. oktober #47 Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Såklart er det det. Jeg var sykemeldt, så på aap før jeg ble 100% trygdet. Skulle ikke jeg kunne brukt tid på mine hobbyer og interesserer da? For en rar måte å tenke på.. Trulelu Anonymkode: 5d642...22a Det er en helt annen situasjon, og kan ikke sammenlignes med korttidsfravær i det hele tatt. 1
KaraThrace Skrevet 29. oktober #48 Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du har åpenbart aldri hatt influensa. Det er en grunn til at folk dør av influensa. Man har IKKE restarbeidsevne når man har det. Anonymkode: 5d96c...c67 Du har åpenbart aldri brukket et bein. Det er årevis med operasjoner og gips etter gips etter gips! Det er en grunn til at folk amputerer bein etter brudd. Man har IKKE mulighet til å gå normalt igjen. Fra spøk til alvor, tror du det er bare en type influensa? 😅😅 og det er kun den du har hatt? 2
Virrevirrevapp Skrevet 29. oktober #49 Skrevet 29. oktober Grønnsaksvaffel skrev (5 timer siden): Hvor har jeg skrevet at jeg bare er litt syk når jeg har influensa? Du må jo ha kunnskapen din om influensa ett sted fra. Så hvem har fakrisk testet positivt for influensa + vært i relativt god form, om det ikke var deg? 2
Virrevirrevapp Skrevet 29. oktober #50 Skrevet 29. oktober KaraThrace skrev (58 minutter siden): Du har åpenbart aldri brukket et bein. Det er årevis med operasjoner og gips etter gips etter gips! Det er en grunn til at folk amputerer bein etter brudd. Man har IKKE mulighet til å gå normalt igjen. Fra spøk til alvor, tror du det er bare en type influensa? 😅😅 og det er kun den du har hatt? De fleste tester seg ikke for influensa hos legen, så de vet ikke om det de har fått er influensa eller forkjølelse. De bare antar at nå har jeg influensa men i lett form... 5
Grønnsaksvaffel Skrevet 29. oktober #51 Skrevet 29. oktober Virrevirrevapp skrev (9 minutter siden): Du må jo ha kunnskapen din om influensa ett sted fra. Så hvem har fakrisk testet positivt for influensa + vært i relativt god form, om det ikke var deg? Sliter du litt med å lese? Jeg har ikke skrevet noe om relativt god form, jeg skrevet at ikke alle blir like syke av influensa. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #52 Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (21 timer siden): Sist jeg var borte fra jobb så orket jeg ikke se på TV en gang. Prøver venninna di egentlig å si på en forsiktig måte at hun synes du har for lav terskel for å ta egenmelding? Anonymkode: da70f...082 Jeg tar de egenmeldingene hvis jeg føler for det. Er bedre å sysle litt med hobby i to dager enn å bli sykemeldt i to uker. Min venninne sier at jeg skulker, men det er jo viktig å forebygge mener jeg. Anonymkode: 7ab78...c39
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #53 Skrevet 29. oktober Hvis man faktisk har influensa orker man ikke å holde på med slikt. Å legge ut ting du tidligere har laget, krever ikke like mye energi. Er du sikker på det er influensa og ikke forkjølelse? Ikke noe galt å være hjemme fordi om, men kan tenke meg det kan oppleves frustrerende avhengig av type jobb. Må kolleger gå underbemannet eller får flere oppgaver, blir de gjerne litt irritert fordi de tenker du kanskje kunne klart å bidra litt likevel. Jeg tenker egentlig at man ikke trenger å legge ut masse bilder av hva man gjør, turer, hobby, restaurantbesøk osv når man er borte fra jobb. Jeg vet det er ulike årsaker til at man er syk, men man trenger ikke legge ut noe hver gang (hvis man ofte er syk). Gjort er gjort. Går nok fint så lenge dette ikke skjer ofte. Anonymkode: c24dd...b5c 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #54 Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tar de egenmeldingene hvis jeg føler for det. Er bedre å sysle litt med hobby i to dager enn å bli sykemeldt i to uker. Min venninne sier at jeg skulker, men det er jo viktig å forebygge mener jeg. Anonymkode: 7ab78...c39 AnonymBruker skrev (På 28.10.2025 den 19.25): Jeg er syk med influensa og poster ting jeg lager på SoMe som jeg selger. Dette er en hobby, men ei venninne mener jeg kan få problemer med jobben min siden jeg reklamerer for ting jeg lager og selger. Jeg er venn med sjefen min på SoMe og nå ble jeg usikker. Jeg gjør jo dette hver gang jeg er syk og jeg er dessverre litt ofte borte i fra jobb, men til nå har ikke sjefen reagert på det. Har venninnen min rett burde jeg vente med å poste det jeg selger på SoMe? Anonymkode: 7ab78...c39 Altså, det å si at du "dessverre" er litt ofte borte fra jobb, samtidig som du sier du bruker egenmeldinger når du føler for det, det er ganske selvmotsigende... Anonymkode: 254a9...d9c 10 5
Mezzosoprena Skrevet 29. oktober #55 Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tar de egenmeldingene hvis jeg føler for det. Er bedre å sysle litt med hobby i to dager enn å bli sykemeldt i to uker. Min venninne sier at jeg skulker, men det er jo viktig å forebygge mener jeg. Anonymkode: 7ab78...c39 Dust. 6
KaraThrace Skrevet 30. oktober #56 Skrevet 30. oktober Virrevirrevapp skrev (17 timer siden): Du må jo ha kunnskapen din om influensa ett sted fra. Så hvem har fakrisk testet positivt for influensa + vært i relativt god form, om det ikke var deg? Ganske stor forskjell på relativt god form og dausjuk. Menmen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #57 Skrevet 30. oktober kommer ann på sjefen jeg posta nøff nøff en gang når jeg hadde infulensa og noen hadde sladra til sjefen og jeg fikk kommentar på det, er du frisk nok til poste så er du frisk nok til å jobbe... Jobbet i barnehage Anonymkode: e97e1...006
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #58 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): kommer ann på sjefen jeg posta nøff nøff en gang når jeg hadde infulensa og noen hadde sladra til sjefen og jeg fikk kommentar på det, er du frisk nok til poste så er du frisk nok til å jobbe... Jobbet i barnehage Anonymkode: e97e1...006 😂 Gæærn sjef. Anonymkode: 60f6c...18c 3
MiominMio Skrevet 30. oktober #59 Skrevet 30. oktober Hobby nei, men er det typ Forever living og Herbalife type produkter så tror jeg faktisk at jeg hadde reagert jeg......er mange som driver med det her hvor jeg jobber og de blander både jobb og "hobby" inn.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #60 Skrevet 30. oktober personlig er jeg ikke borte fra jobb uten at jeg er sengeliggende så jeg ville ikke drevet å solgt greier jeg har laget når jeg er syk.. Anonymkode: bdf34...596 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå