AnonymBruker Skrevet 28. oktober #1 Skrevet 28. oktober Jeg er syk med influensa og poster ting jeg lager på SoMe som jeg selger. Dette er en hobby, men ei venninne mener jeg kan få problemer med jobben min siden jeg reklamerer for ting jeg lager og selger. Jeg er venn med sjefen min på SoMe og nå ble jeg usikker. Jeg gjør jo dette hver gang jeg er syk og jeg er dessverre litt ofte borte i fra jobb, men til nå har ikke sjefen reagert på det. Har venninnen min rett burde jeg vente med å poste det jeg selger på SoMe? Anonymkode: 7ab78...c39
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #2 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er syk med influensa og poster ting jeg lager på SoMe som jeg selger. Dette er en hobby, men ei venninne mener jeg kan få problemer med jobben min siden jeg reklamerer for ting jeg lager og selger. Jeg er venn med sjefen min på SoMe og nå ble jeg usikker. Jeg gjør jo dette hver gang jeg er syk og jeg er dessverre litt ofte borte i fra jobb, men til nå har ikke sjefen reagert på det. Har venninnen min rett burde jeg vente med å poste det jeg selger på SoMe? Anonymkode: 7ab78...c39 Burde ikke være noe problem å poste dette. Du er vel ikke i koma. Hvor stor jobb er det å legge ut et slikt innlegg da? Anonymkode: e2f80...608 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. oktober Populært innlegg #3 Skrevet 28. oktober Hvis du er ofte borte fra jobb og i tillegg bruker den tiden til å lage og selge ting så hadde jeg begynt å lure hvis jeg var sjefen din. Du har ikke influensa hvis du klarer å holde på sånn.. Anonymkode: 823eb...b4f 72 24
FrkSolsikke Skrevet 28. oktober #4 Skrevet 28. oktober Det spørs jo hvordan jobb du har, om den kan gjøres når du har influensa? Det er kanskje ikke så veldig dårlig hvis du orker å drive med hobbyen din? Jeg hadde vært litt forsiktig med å poste sånt akkurat når du er syk, du kan poste når du er frisk igjen. 19 3
BobbySocks Skrevet 28. oktober #5 Skrevet 28. oktober Hvilken hobby er det du klarer holde på med når du har influensa? Og hvor ofte har du influensa? 22 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #6 Skrevet 28. oktober Er det ting du lager mens du er syk? Jeg ser ikke helt at noen reagerer veldig om du selger strikkavotter som du strikket i sommer mens du er syk, men om du selger hjemmelagde fancy kaker som krever tid og energi, og er ferskvare, så tyder det på at du ikke er veldig dårlig. Anonymkode: 254a9...d9c 20
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #7 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ting du lager mens du er syk? Jeg ser ikke helt at noen reagerer veldig om du selger strikkavotter som du strikket i sommer mens du er syk, men om du selger hjemmelagde fancy kaker som krever tid og energi, og er ferskvare, så tyder det på at du ikke er veldig dårlig. Anonymkode: 254a9...d9c Det er mye forskjellige ting jeg lager nå på bestilling fra andre og som jeg legger ut for å reklamere slik at jeg får flere kunder. Venninnen min mener jeg kunne ha gått på jobb siden jeg klarer å holde på med hobbyen min. Anonymkode: 7ab78...c39 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #8 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er mye forskjellige ting jeg lager nå på bestilling fra andre og som jeg legger ut for å reklamere slik at jeg får flere kunder. Venninnen min mener jeg kunne ha gått på jobb siden jeg klarer å holde på med hobbyen min. Anonymkode: 7ab78...c39 Kunne du gått på jobb da, siden du klarer å holde på med hobbyen din? Anonymkode: fd431...1bf 23 6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #9 Skrevet 28. oktober Nå er ikke jeg sånn som vil pirke på sånt. Men når jeg er såpass syk at jeg er hjemme fra jobb orker jeg som regel ikke hobby, tv, mobil eller noe og vil bare sove. Anonymkode: de813...07c 22 6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #10 Skrevet 28. oktober Om en ansatt hadde sagt de hadde influensa men satt og drev med hobby så hadde jeg stussa. For det gir jo lite mening. Du er kanskje forkjøla? Ellers hadde jeg ikke brydd meg som sjef med mindre du var veldig mye borte med denne «influensaen» 😅 Anonymkode: ae2ce...8ea 25 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #11 Skrevet 28. oktober Kan? Ja. Bør? Nei. Anonymkode: accd1...8c5 4 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #12 Skrevet 28. oktober Sist jeg var borte fra jobb så orket jeg ikke se på TV en gang. Prøver venninna di egentlig å si på en forsiktig måte at hun synes du har for lav terskel for å ta egenmelding? Anonymkode: da70f...082 24 1 12
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #13 Skrevet 28. oktober Influensa? Da orker du jo ingenting. Anonymkode: 175f8...119 17 10
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #14 Skrevet 28. oktober Du har neppe influensa, for å si det sånn. Anonymkode: 9c473...559 31 11
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #15 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Om en ansatt hadde sagt de hadde influensa men satt og drev med hobby så hadde jeg stussa. For det gir jo lite mening. Du er kanskje forkjøla? Ellers hadde jeg ikke brydd meg som sjef med mindre du var veldig mye borte med denne «influensaen» 😅 Anonymkode: ae2ce...8ea Hm, jeg må si jeg undrer meg litt over den tankegangen 🤔 Jeg er barnehagelærer, og når jeg har influensa, kan jeg for eksempel sitte hjemme og gjøre planarbeid eller dokumentasjon – det kalles restarbeidsevne. At noen da orker å sysle med en hobby, synes jeg ikke er så merkelig. Man er ikke nødvendigvis helt utslått hele tiden 😅 Så når du stusser over hobbyarbeid ved influensa, må jeg innrømme at jeg stusser litt over at du stusser. Anonymkode: e9208...83e 8
Grønnsaksvaffel Skrevet 28. oktober #17 Skrevet 28. oktober Jeg ser ikke noe galt i å drive med hobby når man er syk og hjemme. (Så lenge hobbyen ikke er veldig fysisk ala crossfit e.l.)
Rødvinsfilosofen Skrevet 28. oktober #18 Skrevet 28. oktober Vet om folk som har mistet jobben sin fordi de var «influensasyke», men endte på badetur på Granca, eller på Afterski på Hemsedal. Hvis du lager postkort så tenker jeg at ingen løfter et øyenbryn. Er det mer omfattende enn som så kan du alltids dra en hvit løgn og si «fra i forrige uke». 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #19 Skrevet 28. oktober Du har ikke influensa hvis du kan holde på sånn. Da er du kanskje litt forkjølet. Jeg ville uansett vært såpass smart at jeg ikke la ut sånne innlegg mens jeg var syk. Eller «syk», for du høres ikke spesielt syk ut. Anonymkode: 65d96...f0a 14 7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #20 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hm, jeg må si jeg undrer meg litt over den tankegangen 🤔 Jeg er barnehagelærer, og når jeg har influensa, kan jeg for eksempel sitte hjemme og gjøre planarbeid eller dokumentasjon – det kalles restarbeidsevne. At noen da orker å sysle med en hobby, synes jeg ikke er så merkelig. Man er ikke nødvendigvis helt utslått hele tiden 😅 Så når du stusser over hobbyarbeid ved influensa, må jeg innrømme at jeg stusser litt over at du stusser. Anonymkode: e9208...83e Hvis du virkelig har influensa, da er du fullstendig utslått og ute av stand til å jobbe. Men du kan selvsagt ha en kraftig forkjølelse, og da kan du ha restarbeidsevne. Det er mange som sier «influensa» om det som faktisk er helt andre virus. Anonymkode: 65d96...f0a 22 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå