Gå til innhold

Er det innafor å holde på med hobby som jeg selger når jeg er hjemme syk fra jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er syk med influensa og poster ting jeg lager på SoMe som jeg selger. Dette er en hobby, men ei venninne mener jeg kan få problemer med jobben min siden jeg reklamerer for ting jeg lager og selger. Jeg er venn med sjefen min på SoMe og nå ble jeg usikker. Jeg gjør jo dette hver gang jeg er syk og jeg er dessverre litt ofte borte i fra jobb, men til nå har ikke sjefen reagert på det. Har venninnen min rett burde jeg vente med å poste det jeg selger på SoMe? 

Anonymkode: 7ab78...c39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er syk med influensa og poster ting jeg lager på SoMe som jeg selger. Dette er en hobby, men ei venninne mener jeg kan få problemer med jobben min siden jeg reklamerer for ting jeg lager og selger. Jeg er venn med sjefen min på SoMe og nå ble jeg usikker. Jeg gjør jo dette hver gang jeg er syk og jeg er dessverre litt ofte borte i fra jobb, men til nå har ikke sjefen reagert på det. Har venninnen min rett burde jeg vente med å poste det jeg selger på SoMe? 

Burde ikke være noe problem  å poste dette. Du er vel ikke i koma. Hvor stor jobb er det å legge ut et slikt innlegg da?

Anonymkode: e2f80...608

• Liker 7
Skrevet

Det spørs jo hvordan jobb du har, om den kan gjøres når du har influensa? Det er kanskje ikke så veldig dårlig hvis du orker å drive med hobbyen din?
Jeg hadde vært litt forsiktig med å poste sånt akkurat når du er syk, du kan poste når du er frisk igjen. 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvilken hobby er det du klarer holde på med når du har influensa? Og hvor ofte har du influensa?

• Liker 22
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det ting du lager mens du er syk? 

Jeg ser ikke helt at noen reagerer veldig om du selger strikkavotter som du strikket i sommer mens du er syk, men om du selger hjemmelagde fancy kaker som krever tid og energi, og er ferskvare, så tyder det på at du ikke er veldig dårlig. 

Anonymkode: 254a9...d9c

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ting du lager mens du er syk? 

Jeg ser ikke helt at noen reagerer veldig om du selger strikkavotter som du strikket i sommer mens du er syk, men om du selger hjemmelagde fancy kaker som krever tid og energi, og er ferskvare, så tyder det på at du ikke er veldig dårlig. 

Anonymkode: 254a9...d9c

Det er mye forskjellige ting jeg lager nå på bestilling fra andre og som jeg legger ut for å reklamere slik at jeg får flere kunder. Venninnen min mener jeg kunne ha gått på jobb siden jeg klarer å holde på med hobbyen min. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er mye forskjellige ting jeg lager nå på bestilling fra andre og som jeg legger ut for å reklamere slik at jeg får flere kunder. Venninnen min mener jeg kunne ha gått på jobb siden jeg klarer å holde på med hobbyen min. 

Kunne du gått på jobb da, siden du klarer å holde på med hobbyen din? 

Anonymkode: fd431...1bf

• Liker 23
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg sånn som vil pirke på sånt. Men når jeg er såpass syk at jeg er hjemme fra jobb orker jeg som regel ikke hobby, tv, mobil eller noe og vil bare sove. 

Anonymkode: de813...07c

• Liker 22
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Om en ansatt hadde sagt de hadde  influensa men satt og drev med hobby så hadde jeg stussa. For det gir jo lite mening. Du er kanskje forkjøla? 

Ellers hadde jeg ikke brydd meg som sjef med mindre du var veldig mye borte med denne «influensaen» 😅

Anonymkode: ae2ce...8ea

• Liker 25
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan? Ja. Bør? Nei.

Anonymkode: accd1...8c5

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg var borte fra jobb så orket jeg ikke se på TV en gang. 

Prøver venninna di egentlig å si på en forsiktig måte at hun synes du har for lav terskel for å ta egenmelding?

Anonymkode: da70f...082

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Influensa? Da orker du jo ingenting. 

Anonymkode: 175f8...119

• Liker 17
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Du har neppe influensa, for å si det sånn.

Anonymkode: 9c473...559

• Liker 31
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om en ansatt hadde sagt de hadde  influensa men satt og drev med hobby så hadde jeg stussa. For det gir jo lite mening. Du er kanskje forkjøla? 

Ellers hadde jeg ikke brydd meg som sjef med mindre du var veldig mye borte med denne «influensaen» 😅

Anonymkode: ae2ce...8ea

Hm, jeg må si jeg undrer meg litt over den tankegangen 🤔

Jeg er barnehagelærer, og når jeg har influensa, kan jeg for eksempel sitte hjemme og gjøre planarbeid eller dokumentasjon – det kalles restarbeidsevne.

At noen da orker å sysle med en hobby, synes jeg ikke er så merkelig.

Man er ikke nødvendigvis helt utslått hele tiden 😅

Så når du stusser over hobbyarbeid ved influensa, må jeg innrømme at jeg stusser litt over at du stusser.

Anonymkode: e9208...83e

• Liker 8
Skrevet

Hvor lenge holder du på?

Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i å drive med hobby når man er syk og hjemme. (Så lenge hobbyen ikke er veldig fysisk ala crossfit e.l.)

Skrevet

Vet om folk som har mistet jobben sin fordi de var «influensasyke», men endte på badetur på Granca, eller på Afterski på Hemsedal. 

Hvis du lager postkort så tenker jeg at ingen løfter et øyenbryn. 

Er det mer omfattende enn som så kan du alltids dra en hvit løgn og si «fra i forrige uke».

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke influensa hvis du kan holde på sånn. Da er du kanskje litt forkjølet. 
Jeg ville uansett vært såpass smart at jeg ikke la ut sånne innlegg mens jeg var syk. Eller «syk», for du høres ikke spesielt syk ut. 

Anonymkode: 65d96...f0a

• Liker 14
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hm, jeg må si jeg undrer meg litt over den tankegangen 🤔

Jeg er barnehagelærer, og når jeg har influensa, kan jeg for eksempel sitte hjemme og gjøre planarbeid eller dokumentasjon – det kalles restarbeidsevne.

At noen da orker å sysle med en hobby, synes jeg ikke er så merkelig.

Man er ikke nødvendigvis helt utslått hele tiden 😅

Så når du stusser over hobbyarbeid ved influensa, må jeg innrømme at jeg stusser litt over at du stusser.

Anonymkode: e9208...83e

Hvis du virkelig har influensa, da er du fullstendig utslått og ute av stand til å jobbe. Men du kan selvsagt ha en kraftig forkjølelse, og da kan du ha restarbeidsevne. Det er mange som sier «influensa» om det som faktisk er helt andre virus. 

Anonymkode: 65d96...f0a

• Liker 22
  • Nyttig 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...