AnonymBruker Skrevet 28. oktober #1 Skrevet 28. oktober Jeg er vokst opp med kjøpesurkål. Og hjemme spiste vi den kald. Så til ribba til jul, var det altså kald surkål (og tyttebærsyltetøy) som tilbehør til varmmaten. Jeg er glad i surkål og bruker det relativt ofte. F eks å ha det oppå leverpostei på brødskiven er veldig godt. Men tilbake til saken: først som voksen oppdaget jeg at det sto på pakken at surkålen skulle varmes opp 😄 Men jeg er jo så vant til smaken når den er kald, at jeg liker den best sånn. Spørsmålet er altså: liker du varm surkål eller kald surkål best? Anonymkode: 3e7b0...e8e 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #4 Skrevet 28. oktober Liker best varm surkål til varm mat. Men kan ta kald surkål på kaldt kjøtt. Anonymkode: 38357...3ce 4
Grønnsaksvaffel Skrevet 28. oktober #5 Skrevet 28. oktober Jeg har aldri hørt om at noen spiser kald surkål. Jeg har bare spist den varm. Men vi spiser hjemmelaget surkål på juleaften. 7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #7 Skrevet 28. oktober Liker begge deler, men ikke for varm. Da smaker den surt på en måte. Elsker forresten kald surkål på snitter/smørbrød med stek på 🤗 Anonymkode: dcb0e...0dc 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #8 Skrevet 28. oktober Hadde jeg blitt servert kald surkål hadde jeg stusset mye over de som serverte. Det blir som å servere kalde poteter, eller kald saus. Nei jeg vil nok helst ha surkål min varm. Anonymkode: 045d5...d06 3 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #9 Skrevet 28. oktober Grønnsaksvaffel skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri hørt om at noen spiser kald surkål. Jeg har bare spist den varm. Men vi spiser hjemmelaget surkål på juleaften. Helt vanlig på smørbrød med svinestek etc Anonymkode: dcb0e...0dc 2
Brunhilde Skrevet 28. oktober #10 Skrevet 28. oktober Til middag varm, takk. Til smørbrød med svinestek er det godt med kald surkål og enda bedre med kald rødkål. 3
Grønnsaksvaffel Skrevet 28. oktober #11 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Helt vanlig på smørbrød med svinestek etc Anonymkode: dcb0e...0dc Jeg har ikke smakt det heller 🙈 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #12 Skrevet 28. oktober Til middag varm men er nydelig kald på smørbrød med svinestek,ribbe eller kjøttkaker. Anonymkode: 13caa...1b2 2
Juleeees Skrevet 28. oktober #13 Skrevet 28. oktober Varm, med mindre det er til snitter. Og aller helst hjemmelaget 👌 2
moomino Skrevet 28. oktober #14 Skrevet 28. oktober Til varm mat varm, Til snitter kan jeg spise kald, men ikke så glad i det 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #15 Skrevet 28. oktober Lager selv. Varm til varmmat. Kalde rester til julebrunch, juletapas og slikt - men har jo altid vært varmet først. Anonymkode: 2a7ff...e55 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #16 Skrevet 28. oktober Ikke så glad i kjøpesurkål, men om jeg spiser det, så foretrekker jeg at den er mer lun enn kokvarm. Jeg kan ikke se for meg at jeg hadde likt den kald. Men det er jo helt vanlig å servere kald/romtempert ved koldtbord f.eks. Anonymkode: b92a8...216 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #17 Skrevet 28. oktober Jeg foretrekker den kald, slik som tyttebæra Anonymkode: daee8...808 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #18 Skrevet 28. oktober Oi, forstod først nå at det er snakk om toro surkål som mulig ikke er varmet opp? Den er ikke ferdig pastaurisert. 😱 Å spise kald er jo en smakssak. Men den må jo varmes opp først, og så kjøles ned igjen. Anonymkode: 2a7ff...e55 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #19 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oi, forstod først nå at det er snakk om toro surkål som mulig ikke er varmet opp? Den er ikke ferdig pastaurisert. 😱 Å spise kald er jo en smakssak. Men den må jo varmes opp først, og så kjøles ned igjen. Anonymkode: 2a7ff...e55 Har aldri sett surkål fra Toro, så regner med du mener Nora. Den kan man fint spise kald uten oppvarming, om man er sær og foretrekker det. Anonymkode: 5cefc...6b9 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #20 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Oi, forstod først nå at det er snakk om toro surkål som mulig ikke er varmet opp? Den er ikke ferdig pastaurisert. 😱 Å spise kald er jo en smakssak. Men den må jo varmes opp først, og så kjøles ned igjen. Anonymkode: 2a7ff...e55 Du har ikke hørt om hjemmelaget surkål? Anonymkode: 13caa...1b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå