AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:11 #1 Skrevet tirsdag kl. 15:11 Hva syns dere er best at sele eller bæresjal? Tenker fra nyfødt og oppover. Ser på Najell sitt både sjal og sele Anonymkode: 90fc2...801
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:14 #2 Skrevet tirsdag kl. 15:14 Myk sele. Ble aldri komfortabel med sjal. Synes det ble for styrete med sjal Anonymkode: 59fa2...9b3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:19 #3 Skrevet tirsdag kl. 15:19 Sjal de første mnd, så sele når ungen begynner å bli tung 😅 Anonymkode: 77334...de2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:23 #4 Skrevet tirsdag kl. 15:23 Sjal først (elastisk). Det er null problem å få det til, må bare gidde å øve bittelite på det. Finnes også ferdigknyttede sjal, de er superenkle å ta på. Sjal er behagelig, for både baby og den voksne! 🥰 Sele etterhvert, husk å prøve forskjellige med barnet i før du kjøper! 👍 Anonymkode: 7cf2d...d6a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:35 #5 Skrevet tirsdag kl. 15:35 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sjal først (elastisk). Det er null problem å få det til, må bare gidde å øve bittelite på det. Finnes også ferdigknyttede sjal, de er superenkle å ta på. Sjal er behagelig, for både baby og den voksne! 🥰 Sele etterhvert, husk å prøve forskjellige med barnet i før du kjøper! 👍 Anonymkode: 7cf2d...d6a Har du tips til et enkelt ferdigknyttet sjal?☺️ Anonymkode: 6937b...399
Maleficenta Skrevet tirsdag kl. 15:36 #6 Skrevet tirsdag kl. 15:36 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hva syns dere er best at sele eller bæresjal? Tenker fra nyfødt og oppover. Ser på Najell sitt både sjal og sele Anonymkode: 90fc2...801 Sele. Bæresjal er bare klur. Fikk det ikke til selv etter å ha sett ørten instruksjonsvideoer på YouTube.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:09 #7 Skrevet tirsdag kl. 16:09 Jeg har lest litt og får inntrykk av at mange liker ergobaby embrace til nyfødtperioden. Kan kjøpes rimelig på finn. Anonymkode: 9dd38...ef1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:49 #8 Skrevet tirsdag kl. 17:49 Til nyfødt er det deilig med elastisk sjal, det er veldig enkelt å få til og veldig behagelig. Når ungen blir noen måneder er de fleste for tunge for elastisk, da er det fint med sele for bæring sånn av og til. Kommer man til å bære mye er vevd sjal tingen for optimal komfort, og for mange verdt den tiden det tar å lære. Også finnes det så mange vakre kunstverk av noen sjal 🥰 Anonymkode: 25172...548 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:10 #9 Skrevet tirsdag kl. 20:10 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du tips til et enkelt ferdigknyttet sjal?☺️ Anonymkode: 6937b...399 Søk på Close Caboo Anonymkode: 7cf2d...d6a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:17 #10 Skrevet tirsdag kl. 20:17 Maleficenta skrev (4 timer siden): Sele. Bæresjal er bare klur. Fikk det ikke til selv etter å ha sett ørten instruksjonsvideoer på YouTube. Hæ, virkelig? Kanskje videoene var dårlige? Det er jo kjempelett + finnes ferdigknyttede som kan justeres mens du har det på. Anonymkode: 7cf2d...d6a 2
smurfebuss Skrevet tirsdag kl. 20:19 #11 Skrevet tirsdag kl. 20:19 Elastisk sjal i babytiden. Vevd sjal etter hvert. Jeg likte aldri seler med klips, men i tillegg til sjal brukte jeg noen seler som knytes (mei tai og onbuhimo). 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:21 #12 Skrevet tirsdag kl. 20:21 Sele. Sjal er bare kav. Og mang en «sjalfrelser» har prøvd å få meg over på «sjalsiden», men nei: sjal er tungvint, styrete. Sele er behagelig og praktisk. Anonymkode: a8753...eff 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:37 #13 Skrevet tirsdag kl. 20:37 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sele. Sjal er bare kav. Og mang en «sjalfrelser» har prøvd å få meg over på «sjalsiden», men nei: sjal er tungvint, styrete. Sele er behagelig og praktisk. Anonymkode: a8753...eff Såå uenig, sjal er kjempelett og definitivt mer behagelig enn sele de første månedene. Må ikke være "sjalfrelst" for det. 🙂 Kan knytte det sjalet i blinde fortsatt, over ti år siden jeg brukte det. Anonymkode: 7cf2d...d6a 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:19 #14 Skrevet tirsdag kl. 21:19 Sjal! Så mye deiligere på kroppen, belastningen fordeles mye bedre. Verdt at det er litt knot med knyting. Anonymkode: 34381...e22 1
Maleficenta Skrevet onsdag kl. 06:08 #15 Skrevet onsdag kl. 06:08 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Såå uenig, sjal er kjempelett og definitivt mer behagelig enn sele de første månedene. Må ikke være "sjalfrelst" for det. 🙂 Kan knytte det sjalet i blinde fortsatt, over ti år siden jeg brukte det. Anonymkode: 7cf2d...d6a Ja jeg har fått vist hvordan det funker av folk som deg som syns det er drit lett.... Fikk det faen meg ikke til da heller. Jeg er sikkert dum som et brød men jeg bare mestret ikke bæresjal 2
Maleficenta Skrevet onsdag kl. 06:09 #16 Skrevet onsdag kl. 06:09 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hæ, virkelig? Kanskje videoene var dårlige? Det er jo kjempelett + finnes ferdigknyttede som kan justeres mens du har det på. Anonymkode: 7cf2d...d6a Nei de var bra. Det så drit enkelt ut. Men så skulle jeg prøve, men nei Endret onsdag kl. 06:10 av Maleficenta
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:19 #17 Skrevet onsdag kl. 10:19 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Såå uenig, sjal er kjempelett og definitivt mer behagelig enn sele de første månedene. Må ikke være "sjalfrelst" for det. 🙂 Kan knytte det sjalet i blinde fortsatt, over ti år siden jeg brukte det. Anonymkode: 7cf2d...d6a Du snakker om elastisk bæresjal, det er fryktelig enkelt, ja. Vevd sjal krever mye mer teknikk og øvelse, som jeg tipper de andre brukerne snakker om. Anonymkode: 25172...548
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:31 #18 Skrevet onsdag kl. 10:31 Jeg synes begge deler var veldig fint. Elastisk sjal var veldig fint helt i begynnelsen. Likte ikke sele da de var knøttsmå. Etter hvert brukte jeg både vevd sjal og sele. Sjal har den fordelen at det tilpasses helt etter kroppen til bærer. Sele har den fordelen at man slipper knyting. Er ikke alltid så praktisk med flere menter sjal liggende på bakken når man er ute, for eksempel. Anonymkode: a1429...33d
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:34 #19 Skrevet onsdag kl. 10:34 Elastisk sjal brukte jeg i starten. Min var prematur i tillegg, så var for liten for sele. Begynte å bruke selen min som er merke Tula FTG fra baby var ca 4 mnd mener jeg på (2,5 mnd korrigert) Anonymkode: cae19...32c
Minlillelykke Skrevet onsdag kl. 10:47 #20 Skrevet onsdag kl. 10:47 (endret) Ferdig knytt sjal reddet meg når minsten var nyfødt og slet med kolikk. Babyen hadde også mpa, og la dårlig på seg, så sele satt hun dårlig i. Husker ikke hva den vi brukte het, men kjøpte den på barnas hus Caboo close het sjalet vi brukte. Veldig enkelt og komfortabelt å bruke for stor og lite . Endret onsdag kl. 10:50 av Minlillelykke Info
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå