Gå til innhold

Pris på giftering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke det er ille for en giftering. Det er ca. prisen på min forlovelsesring som ny i dag hos Cartier. Min giftering kostet en god del mer :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp sett, men du får nok ikke nye ringer i gull til under 20 nå.

Anonymkode: 204d1...814

AnonymBruker
Skrevet

For oss hadde det vært tullete, men det får være opp til hver enkelt å avgjøre selv.

Hvorfor bry seg om hva andre mener om dette?

Anonymkode: 10306...386

AnonymBruker
Skrevet

Prisen er ikke det viktigste det er jo at man skal like ringen, skal jo tross alt vare livet ut 

Anonymkode: accc4...b46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg synes ikke det er dyrt. Om dere skal være gift i mer enn 25 år så er det under en tusenlapp i året. 

Anonymkode: 43086...720

På den annen side, så går det an å kjøpe billigere ringer til begge, og så ha 2000kr i året de første 10 årene, til å gå på date for. 

Jeg vil påstå at for ganske mange av oss, så er 1000kr i året de 10-15 første årene etter at man gifter seg, ganske mye penger. Det er oftest da de største utgiftene kommer. Hus, møbler, barn, permisjoner osv. Og ofte er det også de årene man har lavest inntekt. 

Men for all del. Det er bedre å bruke 25.000kr på en ring som brukes daglig, enn f.eks. å bruke 25.000kr på en flott brudekjole som brukes en gang og aldri mer. (Og som er tilnærmet umulig å selge.) 

Anonymkode: 9fe50...15d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2025 den 18.17):

veldig uromantisk måte å se det på 

Anonymkode: accc4...b46

Jeg synes ikke det. Ringen man skal gå med resten av livet bør man like. 

Bedre å bruke 25000 kr på dette enn på mye annet, som man har glede av kun en liten stund. 

Jeg har sløst mye mer enn 25000 kr på diverse tull opp gjennom livet, gifteringen sitter konstant på fingeren i år etter år. 

Anonymkode: 8362a...627

Skrevet

Jeg syns ikke 25000 er ille for en giftering, hvis man har økonomi til det. Min kostet 6000, og jeg er kjempefornøyd med min. Jeg bruker min hele tiden, både på jobb og trening, og det er godt å ikke være så redd for den.

Skrevet

Jeg fikk en alliansering som Promise/forlovelsesring. Han designet den selv. Jeg aner ikke hva den kostet, men jeg kjøpte en enkel gullring til han og den kostet 11.000. 

Så med spesial design og en diamant tør jeg ikke tenke på prisen. Nå er den inne for å bygge på en ny diamant.

Vi skal designe gifteringene sammen. Vet ikke hva det vil komme på, men han bryr seg lite om prisen da vi skal bære de ringene resten av livet. Og alt blir arvegods til barna.

Nå er jo full og diamant prisene helt sinnsyke, men hva folk ønsker å bruke er jo opp til enhver.

Har en råd til det så skjønner jeg ikke hvorfor andre henger seg opp i prisen 🤷

Anonymkode: db7da...047

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...