AnonymBruker Skrevet 28. oktober #1 Skrevet 28. oktober Hei, Jeg og min samboer skal gifte oss om en liten stund, og i morgen skal jeg få velge meg en ring (vi kjøper kun giftering, har ikke forlovelsesring). Jeg eier ikke dyre smykker, og vet ikke hva som er «normalt», Men liker stener, ikke helt nøytral. Funnet en til 25.000,-, min mann sier det er tullete, men jeg skal få den. Er det egentlig galskap med så dyr ring? Ser i andre land er det jo ekstreme priser folk kjøper ring til.. Anonymkode: 3a0ef...b39
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #2 Skrevet 28. oktober Jeg synes det er galskap. Men så mister jeg alle ringer jeg har, så til den prisen kunne jeg bare ha brukt den til spesielle anledninger. Anonymkode: 49fc3...53c 9
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #3 Skrevet 28. oktober Jeg har den enkleste gullringen du kan tenke deg. Kostet vel godt over 12000 kr i 2022, og gullprisen har vel steget betydelig siden den gang. Jeg anbefaler at du lar din mann gå innom en gullsmed selv slik at han ser hva ting faktisk koster. Har man råd er det ingenting galt med å kjøpe seg noe materielt man vil sette pris på livet ut. Anonymkode: 69c0e...3f2
Sniff76 Skrevet 28. oktober #4 Skrevet 28. oktober Jeg synes det er galskap. Tør du å bruke en så dyr ring til hverdags, når du vasker, jobber osv? Skal dere ikke ha ring begge to? Jeg synes det er fint når begge har giftering og disse er like (altså ikke diamant på dama sin ring) 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #5 Skrevet 28. oktober Det er en svært dyr ring, selvfølgelig. Men hvis dere har råd til det, og dere synes det er verdt det? Dere råder jo selv over egen økonomi. Jeg kan personlig ikke forstå hvorsan man skulle ønske en så dyr ring i stedet for f.eks en rimeligere ring og en ferietur sammen. Anonymkode: a9acc...de5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #6 Skrevet 28. oktober normalen finnes ikke når det kommer til ringer, det er så utrolig stor forskjell på hva folk har råd til min giftering koster 41 og forlovelse ring kosta 17 Anonymkode: accc4...b46
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #7 Skrevet 28. oktober Vi kjøpte to gifteringer for ca 23 000 i 2023. Krisedyrt synes jeg, men fant ett par kjempefine ringer som passet oss personlig. Diamantene er nede i gullet, så de hekter seg ikke fast i alt mulig. Og litt ekstra brede ringer, så de sitter godt og hadde plass til personlig inngravering. Anonymkode: f4255...487
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #8 Skrevet 28. oktober Dere kan jo starte med å se hva helt enkle ringer koster. Og så snakke om hva dere ønsker dere. Jeg synes det høres hinnsides ut med en ring til 25.000kr, men så er min ring over 20 år gammel, og vi betalte vel 3000kr eller deromkring for begge til sammen. For meg er gifteringer en form for glatt gullring, men jeg forstår om noen ønsker litt pynt på gifteringen. Den skal tross alt brukes daglig resten av livet. Det viktigste er vel at ringene står i stil? Det blir jo litt rart om dere har kjøpt ringer som skal fremstå som et par, og så er de HELT forskjellige. (F.eks at han har bred ring i hvitt gull med runer på, og hun har smal glatt ring i hvitt gull. ) Men jeg husker jeg ble overrasket over hvor mye slike ringer egentlig koster, da jeg så i kataloger fra gullsmeder. Anonymkode: 9fe50...15d
Abra Skrevet 28. oktober #9 Skrevet 28. oktober Dette giftering hysteriet er stort sett et resultat av god markedsføring i USA. Gifteringer skulle koste 3x månedslønning. Selv kjøpte vi gifteringer hos en gullsmed som skulle avvikle driften. Så alt var 50%. Betalte 4-5k for begge.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #10 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har den enkleste gullringen du kan tenke deg. Kostet vel godt over 12000 kr i 2022, og gullprisen har vel steget betydelig siden den gang. Jeg anbefaler at du lar din mann gå innom en gullsmed selv slik at han ser hva ting faktisk koster. Har man råd er det ingenting galt med å kjøpe seg noe materielt man vil sette pris på livet ut. Anonymkode: 69c0e...3f2 Jeg kjøpte den billigste gullringen på gullfunn i 2025. Veldig enkel. Kostet rundt 6-7 K for to enkle. Anonymkode: 61875...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #11 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (45 minutter siden): normalen finnes ikke når det kommer til ringer, det er så utrolig stor forskjell på hva folk har råd til min giftering koster 41 og forlovelse ring kosta 17 Anonymkode: accc4...b46 41 og 17 er jo rimelig, om du ikke da mente 41000 og 17000? Det var veldig vanskelig å legge på tre nuller eller en k? Anonymkode: 11a06...f76
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #12 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (35 minutter siden): 41 og 17 er jo rimelig, om du ikke da mente 41000 og 17000? Det var veldig vanskelig å legge på tre nuller eller en k? Anonymkode: 11a06...f76 er ikke noe som helst vanskelig å se at du er veldig sjalu med det svaret der 🤣 Anonymkode: accc4...b46
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #13 Skrevet 28. oktober Jeg synes ikke det er dyrt. Om dere skal være gift i mer enn 25 år så er det under en tusenlapp i året. Anonymkode: 43086...720 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #14 Skrevet 28. oktober Vi kjøpte to gifteringer som totalt kostet 6000 kr. Anonymkode: 527f3...615
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #15 Skrevet 28. oktober Jeg mener våre kostet 6 000 til sammen. Hans var litt dyrere siden det må mer materiale til for å lage større ring. Vi kjøpte palladium og er veldig fornøyd. Hvis du ønsker deg en dyr ring og dere har råd, så er det jo bare å gjøre det. Men jeg skjønner at samboeren din synes at det er litt råflott. Anonymkode: 19b67...08c
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #16 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, Jeg og min samboer skal gifte oss om en liten stund, og i morgen skal jeg få velge meg en ring (vi kjøper kun giftering, har ikke forlovelsesring). Jeg eier ikke dyre smykker, og vet ikke hva som er «normalt», Men liker stener, ikke helt nøytral. Funnet en til 25.000,-, min mann sier det er tullete, men jeg skal få den. Er det egentlig galskap med så dyr ring? Ser i andre land er det jo ekstreme priser folk kjøper ring til.. Anonymkode: 3a0ef...b39 Jeg har ikke behov for en så dyr ring, men venninnen min har en på rundt 40 000. Tenker dere gjør som dere vil så lenge dere har råd til det 😊 Anonymkode: eb3bb...eef
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #17 Skrevet 28. oktober Jeg synes ikke den prisen er så tullete, gull har blitt enormt dyrt og jeg antar at det er en ring som er litt mer forseggjort enn helt standard glatt gullring. Sistnevnte får man mye rimeligere, men man skal jo like ringen en skal ha på hånda daglig i uoverskuelig fremtid. Jeg gifta meg i fjor og vi kjøpte enkle ringer da, dels fordi ingen av oss hadde behov for noe spesielt der og da (vi bestemte oss for å gifte oss litt spontant) og dels fordi vi begge ønsker å oppgradere ringene på sikt om noen år. Begge er interessert i smykker og har flere ringer som brukes mye så vi var usikre på om gifteringene ville bli fast inventar så det var også litt av grunnen til å kjøpe rimelig og enkelt, nå vet vi at vi vil bruke de ringene fast så da er tanken å designe våre egne om 3-4 år, da smelter vi bare om gifteringene vi alt har. De nye ringene vil garantert bli dyrere enn nødvendig men det er jo ikke pengene som betyr noe når det kommer til symbolene man velger for seg selv eller smykkene man foretrekker. Anonymkode: 7ce16...d21
Kålrota Skrevet 28. oktober #18 Skrevet 28. oktober Vi kjøpte for to år siden og betalte 16 000,- for to, da valgte vi ikke de enkleste. Oppdaget at det er store prisforskjeller rundt om. Det er ringer vi skal ha resten av livet, så selv om totalprisen er høy så er det akseptabelt.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #19 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes ikke det er dyrt. Om dere skal være gift i mer enn 25 år så er det under en tusenlapp i året. Anonymkode: 43086...720 veldig uromantisk måte å se det på Anonymkode: accc4...b46
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #20 Skrevet 28. oktober Mannen min har aldri sagt at noe er "helt tullete" om jeg ønsker meg noe. Hadde jeg ikke tjent godt selv, eller vi samlet ikke hadde eid egen bolig en gang, ville jeg selv sett det var uaktuelt. Så at han sier det forteller egentlig bare at ; han er en dust, eller du er økonomisk uansvarlig. Eller i beste fall at han bare er elendig på å kommunisere egne tanker og refleksjoner - noe som i seg selv er et rødt flagg. Anonymkode: 6be33...f4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå