Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Disse er i stein. Syns du de er fine?

Screenshot_20251028_145600_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20251028_145608_Samsung Internet.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den nederste var fin. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Den nederste var fin...og ganske safe.

Anonymkode: bb186...4fe

• Liker 4
Skrevet

Nederste så ok ut. Kunne kanskje hatt den, mens den øverste sikkert kan passe med enkelte stiler, og kjøkkeninnredninger den også, men er ikke helt for meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på resten av kjøkkenet. Det blir litt som å spørre noen om en farge og kun vise den på en fem cm stor fargeprøve eller folk som sier "jeg liker ikke gul" eller "jeg liker ikke lilla", men så ser man det i sammenheng. og plutselig går elementer av farge eller materiale igjen flere steder, det er lyssatt perfekt og er helt nydelig. Personlig ville jeg av disse to valgt den nederste. Og jeg ville valgt en mørk kjøkkeninnredning, eikegulv, lamper i art deco eller japandi-stil, store vinduer med masse lys, osv osv... Men at den øverste også kan være fin et sted? Helt klart, men da bør du hente opp noe av fargen eller komplementerende farger i stenen i detaljer andre steder i rommet.

Anonymkode: 8b8fc...b8e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt etter min smak. Den nederste er dessuten krevende, hvert lille støvkorn eller rusk kommer til å vises. 

Anonymkode: 55fd9...710

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den nederste var ikke så ille. Men jeg ville nok valgt en lysere farge på benken. 

Den øverste setter en del krav til resten av stilen for at den skal passe inn. 

Anonymkode: ef0f3...59a

AnonymBruker
Skrevet
Tubaluba skrev (55 minutter siden):

Kjølige triste farger 

Anonymkode: fe5fc...5d0

AnonymBruker
Skrevet

Den nederste var fin, den øverste var grusom! 

Anonymkode: 95186...c31

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler lys benkeplate, da støvkorn, smuler og  vannstriper etter vaskekluten blir veldig synlig på helt mørk plate. I tillegg er naturstein ofte litt porøst og kan trekke til seg fett/rødvinsflekker så jeg anbefaler komposittstein.

(du spurte om hva jeg synes. Selv om det kanskje ikke var denne meningen du ønsket deg.)

Anonymkode: b7583...f23

Skrevet

Jeg syns den nederste er veldig fin. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Anbefaler lys benkeplate, da støvkorn, smuler og  vannstriper etter vaskekluten blir veldig synlig på helt mørk plate. I tillegg er naturstein ofte litt porøst og kan trekke til seg fett/rødvinsflekker så jeg anbefaler komposittstein.

(du spurte om hva jeg synes. Selv om det kanskje ikke var denne meningen du ønsket deg.)

Takk, jeg tar det med videre 😊

Skrevet (endret)
Tubaluba skrev (På 28.10.2025 den 14.58):

Nei, synst ikke de er fine. Men det er lettere å vurdere sammen med info om veggfarger/kjøkkeninnredning, lys/vinduer, hvor stor den skal vøre osv. Og om dere synst de er kjempefine er det jo det som Er viktig!

Planlegger et kjøkken nå, relativt stort med mye benkeplate. Kjøkken i eik, hvite vegger. Ender trolig på noe slikt:

https://scangranitt.no/project/pietra-beige

matt, lett å holde pen, tåler “alt”, ikke så “busy”, og ikke gjenskinn. Og alt for dyr 😆

Endret av Vestlig
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2025 den 18.22):

Vi har Ottaskifer benkeplate, og fikk mange slike advarsler i forkant, dvs om flekker, riper etc. 

Det vi gjorde for å bestemme oss var å kjøpe en flis i samme stein, og søle alt mulig på den med vilje. Det eneste som etterlot litt merke var sitronsaft. Dermed tok vi sjansen.

Nå har vi hatt benkeplaten i 16 år nå, og den blir bare finere og finere. Faktisk mørkner den med tiden og blir jevnere i fargen - antakelig nettopp pga porøsiteten. Den er superlett å holde ren, mye enklere enn noen benkeplate jeg har hatt. Og den er helt genial å bake på. Dessuten, selv om vi bruker mye sitron i heimen er det ikke kommet en eneste synlig flekk på benkeplaten gjennom alle disse årene. Ikke noen riper heller. 

Jeg følte at valget av skifer var den dummeste sjansen jeg tok for kjøkkenoppussingen den gangen - bare estetikk og veldig upraktisk og frarådet liksom. Men det er det mest geniale valget jeg har gjort, både praktisk og estetisk.

Vi har lyst bjørkekjøkken og mørke benkeplater i skifer, med overskap i frostet glass og børstet aluminium, samt lyse malte trevegger. Den mørke benkeplaten gir en fin kontrast, og jeg elsker den.

Anonymkode: 69832...1b2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes begge var veldig fine i seg selv. Men de krever en del av resten av kjøkkenet.

Jeg ville nok ikke valgt dem selv. 1) for mye støy. 2) for mørk. 

Anonymkode: c41b6...a7d

Skrevet (endret)

TS igjen her! Takk for mange svar! Hva synes dere om denne? 

Screenshot_20251026_224903_Samsung Internet.jpg

Endret av Tubaluba
AnonymBruker
Skrevet
Tubaluba skrev (17 timer siden):

Ville valgt en varmere farge, denne var «millennial gray»

Anonymkode: 95186...c31

Skrevet
Tubaluba skrev (23 timer siden):

Likte godt fargene. Heller litt kjølig grålig enn beige beige beige som jeg mistenker fort ser veldig 2024 ut allerede om få år. 
Mønstermessig litt “travelt”, spesielt om den er glatt og ikke matt, det blir nok også forsterket av den høye oppkanten/backsplashen

Skrevet

Tusen takk for alle svar! 

Vi har valgt oss 2 favoritter, men må jo koke ned til en av disse... se bilder.

Screenshot_20251102_110310_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20251102_105715_Samsung Internet.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...