Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så da er det bedre å slå opp tenker du?

Anonymkode: 03a9a...4de

Ja, det er det. Det kan selvsagt også såre, men det gjør jo også det å ghoste noen. Og da har man et svar og en avslutning i stedet for å gå og lure og ikke forstå hvorfor.

Anonymkode: b78e6...cda

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes som tidligere skrevet at utfasing er en helt ok måte å avslutte (eller «nedgradere») et vennskap på. Det gjelder også om jeg er den som blir utfaset! Personlig synes jeg det er mer sårende å få høre at personen aktivt ikke ønsker å være venn med meg lenger, enn at bare kontakten ebber ut på grunn av «livet».

Men utfasing er jo nettopp det! Det må jo ikke forveksles med å bare slutte å svare tvert og ghoste noen over natten! For det er jo bare forvirrende og rart for alle, og det forestår jeg at er sårende.

Det er jo en prosess som tar tid, der man gradvis har mindre kontakt eller prioriterer vennskapet mindre, til man er bare er perifere venner. Hvis ingen har gjort noe galt, men at man bare ikke har så mye til felles lenger, så tenker jeg at man fint tåler å kunne gjøre dette over tid. Da trenger man ikke «slå opp» eller erklære vennskapet for over, bare sakte men sikkert begrense kontakten. 

Endret av Umbreon
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ja, det er det. Det kan selvsagt også såre, men det gjør jo også det å ghoste noen. Og da har man et svar og en avslutning i stedet for å gå og lure og ikke forstå hvorfor.

Anonymkode: b78e6...cda

I følge KG skal man bare fase ut. Men om personen ikke helt forstår konseptet utfasing blir det sikkert mer traumatisk for vedkommende. Så jeg tenker som deg at noen kanskje burde fått en klar beskjed istedenfor å bli ghostet. 

Anonymkode: 03a9a...4de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...