Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg forsøker bare å forklare hvorfor ikke alle liker priskrig. Jeg syns ikke det er så gøy å bli presset til å kjøpe ting lenge før jeg trenger det, og det fører til at de hverdagstingene jeg faktisk trenger blir dyrere. 

Anonymkode: c65bd...c6f

Helt enig med deg! Ikke interessert i å sitte med et lager av julevarer fra oktober måned. Jeg er ikke i julemodus i det hele tatt, det er høst og tidlig vinter nå. Skjønner ikke hastverket og tullet til folk nå for tiden.

Anonymkode: c3b7d...85d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
tirben skrev (22 minutter siden):

Du kan vel da handle på Meny? De er ikke med på priskrig, og de har både nonstop, edamerost, risgrøt og juleribbe hele desember I fjor. 

Meny har ikke tilgang til en magisk, utømmelig produksjonslinje de heller. Selger de mer enn de har planlagt for går de tomme de også. 

Anonymkode: c65bd...c6f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Helt enig med deg! Ikke interessert i å sitte med et lager av julevarer fra oktober måned. Jeg er ikke i julemodus i det hele tatt, det er høst og tidlig vinter nå. Skjønner ikke hastverket og tullet til folk nå for tiden.

Anonymkode: c3b7d...85d

Det meste du trenger i jula er ikke julevarer. 

Obs hadde veldig godt tilbud på hvetemel og meierismør denne uka... Det er jo tydelig at det begynner å peke mot jul. I likhet med mye annet det var tilbud på denne uka. Vi er mange som har begynt å planlegge, og følge med. 

Jeg har veldig mye av det som skal spises til jul i hus allerede. Samt alle gaver til barn i familien - da det er veldig gode tilbud på mange leker og lego gjennom året, men aldri rett før jul. 

Anonymkode: 88fed...8ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper dagligvarekjedene dropper dette tøvet i år. Det har stort sett bare uheldige sider, bortsett fra at selvsagt noen med lite penger setter pris på det. LIkevel veies jo det opp ved at kjedene må ta igjen prisene andre steder eller til andr tider. Så vinninga går nærmest opp i spinninga her.

Men så er det det netativie sidene: Butikken går tomme for varer folk vil ha til jul. Folk kjøper mer enn de trenger - det gir matsvinn. Det skaper trengsel og maste stemning i butikkene. 

Kanskje verst er at det snur opp-ned på det jula skal være - det har tradisjonelt vært en høytid der folk har forbrededt i flere måneder. Det beste (og mest verdifulle/dyreste) skulle settes på bordet. Nå ribba (som det har vært enkelte år) kanksje blir et av de billigste måltidene man spiser i løpet av året, forsvinner jo dette helt grunnleggende med hele tradisjonen. 

Anonymkode: 7b122...6ea

• Liker 5
Skrevet

coop har en del tilbud 

Skrevet

Holdbart har tilbud på 30 egg til 50 lappen. Da blir det bakst her

Anonymkode: 22887...fb7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 8.09):

Jeg fikk ikke tak i risgrøt i fjor. Er bare mannen som liker det. Så da synes jeg det er greit å kjøpe ferdig. Men men. Helt sykt at folk hamstrer. Jeg trur det er mange som kaster mat etter jul. 

Anonymkode: b208a...93f

Øh, du fikk ikke tak i risgrøt? Ris, melk og salt? Du trenger ikke engang en spesifikk type ris for å lage risgrøt. Vi bruker jasminris stort sett og jeg har til gode å oppleve at alle butikker overalt er tomme for alt av ris, melk og salt så jeg nekter faktisk å tro at det ble tomt i fjor.

Anonymkode: 64ce9...62e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Øh, du fikk ikke tak i risgrøt? Ris, melk og salt? Du trenger ikke engang en spesifikk type ris for å lage risgrøt. Vi bruker jasminris stort sett og jeg har til gode å oppleve at alle butikker overalt er tomme for alt av ris, melk og salt så jeg nekter faktisk å tro at det ble tomt i fjor.

Skjerp deg, hun sier det er en person i huset som liker det og da er det greit å kjøpe ferdigvarer. Det skjønner vel du og. Dessuten når grøt koster 4kr pakken kan du ikke lage den selv like billig.

Mer forundret er jeg over at du ikke fikk kjøpt fordi det var tomt? Her fikk de stadig påfyll 🤷‍♀️

Anonymkode: d1c96...16c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjerp deg, hun sier det er en person i huset som liker det og da er det greit å kjøpe ferdigvarer. Det skjønner vel du og. Dessuten når grøt koster 4kr pakken kan du ikke lage den selv like billig.

Mer forundret er jeg over at du ikke fikk kjøpt fordi det var tomt? Her fikk de stadig påfyll 🤷‍♀️

Anonymkode: d1c96...16c

De fleste har da virkelig ris, melk og salt i hus uavhengig av om de liker risgrøt eller ei så å gå direkte tom for det og slik miste en del av julekosen slik vedkommende la det fram, som om det var en tragedie å gå tom for risgrøt i jula er poenget. At det er billig og enkelt med ferdig er ikke helt det samme som at man må greie seg uten.

Det gjelder forøvrig mye annet også, gikk tom for nonstop, neppe, det var flust av nonstop å finne på butikker som ikke driver med priskrig. Europris, nille, bensinstasjoner, kiosker osv. 

Det ble kanskje tomt for noen varer på steder med få alternativer eller tomt der det var priskrig men neppe tomt for alt overalt. Risgrøt kunne de iallefall glatt fått ordna om det var viktig for noen i husholdningen. 

• Nyttig 2
Skrevet

Men folk må vente og ikke handle det tomt før prisene blir riktig så lave😁

Anonymkode: 574c9...28c

Skrevet

Jeg håper edamer kommer på tilbud. Ellers er det jo greit å ha litt julesjokolade. Men er faktisk ikke så mye annet jeg bruker ekstra mye av i julen. Vil heller prisen på vanlige varer skal gå ned hele året. Jeg spiser igrunnen ikke mer i julen enn jeg gjør til vanlig og skjønner ikke hvorfor folk skal bli så glupske at de må kjøpe 10 bokser med pepperkaker. Jeg spiser ikke pepperkaker ellers i året, så da trenger jeg ikke så mye til jul heller. 

Anonymkode: d940a...831

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men folk må vente og ikke handle det tomt før prisene blir riktig så lave😁

Anonymkode: 574c9...28c

Var bare 3 pepperkake bokser igjen når jeg kom. Hamstringen har begynt

Anonymkode: 22887...fb7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 8.09):

Jeg fikk ikke tak i risgrøt i fjor. Er bare mannen som liker det. Så da synes jeg det er greit å kjøpe ferdig. Men men. Helt sykt at folk hamstrer. Jeg trur det er mange som kaster mat etter jul. 

Anonymkode: b208a...93f

Går fint å fryse ned, folk har nok en plan. 

Anonymkode: 6c11f...67c

Skrevet

Jeg gidder altså ikke å kjøpe pepperkaker som har så mye tilsetningsstoffer at de holder seg i hundre år! 

Anonymkode: 6c11f...67c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2025 den 19.31):

Skal kjøpe et par bokser med pepperkaker, før kostet de 10 kr for en boks, nå koster de 25 kr. 

Anonymkode: 08819...3aa

Kjøpte en boks i dag,  5 kr på kiwi. 

Anonymkode: 08819...3aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...