Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke tak i risgrøt i fjor. Er bare mannen som liker det. Så da synes jeg det er greit å kjøpe ferdig. Men men. Helt sykt at folk hamstrer. Jeg trur det er mange som kaster mat etter jul. 

Anonymkode: b208a...93f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva var det folk sleit med å få ta i i fjor egentlig? Jeg driter i priskrig og handla inn tidligst 15 desember i fjor, jepp, når trygda kom. Og jeg fikk da tak i alt jeg skulle? Ingen jul ble ødelagt av manglende varer.

Anonymkode: 64ce9...62e

Jeg fikk ikke tak i nonstop som jeg skulle pynte kaker med. Det var ikke krise akkurat, men irriterende. Julemarsipan  har jeg lært at jeg skal kjøpe i november. Og jeg så at noen kjøpte hele brett med ost som var på tilbud, så det var helt tomt i hylla for akkurat den osten. 

• Liker 1
Skrevet

Det er vel berre Rema, Extra og Kiwi som er ville på priskrig? 

Så om det blir tomt på nokre butikkar, er det gjerne varer til fullpris på andre butikkar...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Snart Halloween 1 kr for kjærlighet på pinne Rema 1000

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (På 29.10.2025 den 20.09):

Det er vel berre Rema, Extra og Kiwi som er ville på priskrig? 

Så om det blir tomt på nokre butikkar, er det gjerne varer til fullpris på andre butikkar...

Derfor synes jeg det er rart når folk skriver at de ikke fikk tak i f.eks Nonstop. Alle andre butikker enn akkurat de tre hadde jo det inne. 

Anonymkode: 44b0e...4ab

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Derfor synes jeg det er rart når folk skriver at de ikke fikk tak i f.eks Nonstop. Alle andre butikker enn akkurat de tre hadde jo det inne. 

Anonymkode: 44b0e...4ab

Ikke nødvendigvis, for mangelen forplanter seg. Om Rema og Kiwi er tomme for nonstop 1. desember, går de som pleier å kjøpe det der til andre butikker, dermed selger de mer enn forventet og går tomme de også. 

Anonymkode: c65bd...c6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme hvert år. Grinebitterne følger sitt årshjul. Nå når "hater Halloween" er over går vi over til å fråde over de som benytter seg av gode tilbud, og enda verre; de som pynter tidlig til jul 😱

Følger spent med. Sparte stort i fjor. Blant annet ribbe vi har kost oss med som grillribbe i sommer, og selv til bao buns nå i høst. 

Obs hadde noen supre tilbud denne uka - men selve juletilbudene er vel ikke helt i gang ennå. 

Anonymkode: 88fed...8ef

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke nødvendigvis, for mangelen forplanter seg. Om Rema og Kiwi er tomme for nonstop 1. desember, går de som pleier å kjøpe det der til andre butikker, dermed selger de mer enn forventet og går tomme de også. 

Hadde nonstop vært en nødvendighet for meg i jula, ville jeg hatt det i boden allerede nå. Det er det jeg ikke forstår med de som klager over at det er tomt for "alt" lille julaften.. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 8.09):

Jeg fikk ikke tak i risgrøt i fjor. Er bare mannen som liker det. Så da synes jeg det er greit å kjøpe ferdig. Men men. Helt sykt at folk hamstrer. Jeg trur det er mange som kaster mat etter jul. 

Anonymkode: b208a...93f

Jeg kaster aldri mat. Har en klar formening og plan for bruk, selv om den er langt frem i tid. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde nonstop vært en nødvendighet for meg i jula, ville jeg hatt det i boden allerede nå. Det er det jeg ikke forstår med de som klager over at det er tomt for "alt" lille julaften.. 

Nei, men det hender jo det blir utsolgt for ferskmat også eller ost, alle har ikke så mye lagringsplass og man vet ikke på forhånd hva de kommer til å "priskrige" på i år.

Jeg gidder ikke å kjøpe inn masse nå for å ha liggende i mine trange kjøkkenskap og kjøleskap i to måneder. Det er ikke noe krise, vi spiser bare noe annet om vi ikke får tak i noe vi har pleid å ha. Men jeg syns på en måte det er unødvendig og dumt at det blir sånn hvert eneste år. Dessuten tror jeg mange av de som kjøper store mengder av et eller annet fordi det tilfeldigvis var billig ender med å kaste mye. Så det bidrar jo til matsvinn også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men det hender jo det blir utsolgt for ferskmat også eller ost, alle har ikke så mye lagringsplass og man vet ikke på forhånd hva de kommer til å "priskrige" på i år.

Jeg gidder ikke å kjøpe inn masse nå for å ha liggende i mine trange kjøkkenskap og kjøleskap i to måneder. Det er ikke noe krise, vi spiser bare noe annet om vi ikke får tak i noe vi har pleid å ha. Men jeg syns på en måte det er unødvendig og dumt at det blir sånn hvert eneste år. Dessuten tror jeg mange av de som kjøper store mengder av et eller annet fordi det tilfeldigvis var billig ender med å kaste mye. Så det bidrar jo til matsvinn også.

Det meste av ferskmat kan fryses. Også ost. Men jeg ser at plass kan være en utfordring, ja. 

Jeg nevnte ribbe. Når den kun kostet noen tiere så kjøpte jeg nok til et års forbruk (etter jul). Ingenting er kastet. Jeg skjærte opp grillribbe for bruk om sommeren. Kjøtt til bao buns, pulled pork, og ramen. En halv en ble til en asiatisk ribbe med glaze. Og så har jeg en halv en igjen jeg skal lage ribberull av nå før jul. 

Da jeg fikk tak i popcorn for nesten ingenting så var det helgesnacks en stund. Har fortsatt en pakke igjen - den er borte før jul. 

Jeg tar vare på min familie - vårt kosthold og vår økonomi. Så jeg synes påstander om at vi holder på med matsvinn er tåpelige. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det meste av ferskmat kan fryses. Også ost. Men jeg ser at plass kan være en utfordring, ja. 

Jeg nevnte ribbe. Når den kun kostet noen tiere så kjøpte jeg nok til et års forbruk (etter jul). Ingenting er kastet. Jeg skjærte opp grillribbe for bruk om sommeren. Kjøtt til bao buns, pulled pork, og ramen. En halv en ble til en asiatisk ribbe med glaze. Og så har jeg en halv en igjen jeg skal lage ribberull av nå før jul. 

Da jeg fikk tak i popcorn for nesten ingenting så var det helgesnacks en stund. Har fortsatt en pakke igjen - den er borte før jul. 

Jeg tar vare på min familie - vårt kosthold og vår økonomi. Så jeg synes påstander om at vi holder på med matsvinn er tåpelige. 

Da har du hatt flaks, for fett kjøtt som ribbe kan harskne når det ligger lenge i fryseren. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da har du hatt flaks, for fett kjøtt som ribbe kan harskne når det ligger lenge i fryseren. 

Hva er det med bitterheten i slike tråder? 

Ikke flaks. Jeg har kunnskap om mat. 

Jeg har vakuumpakker og tykke kvalitetsposer, så alt vakuumpakkes når jeg har stykket opp. Fryseboks holder -22 grader. Da er holdbarheten 12 måneder. Jeg har brukt kjøtt som har ligget lengre og, men da til bao buns, ramen, pulled pork - retter der du fjerner fettet. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det med bitterheten i slike tråder? 

Ikke flaks. Jeg har kunnskap om mat. 

Jeg har vakuumpakker og tykke kvalitetsposer, så alt vakuumpakkes når jeg har stykket opp. Fryseboks holder -22 grader. Da er holdbarheten 12 måneder. Jeg har brukt kjøtt som har ligget lengre og, men da til bao buns, ramen, pulled pork - retter der du fjerner fettet. 

Jeg er vel ikke bitter fordi jeg synes priskrig er dumt og ikke blir med på leken? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er vel ikke bitter fordi jeg synes priskrig er dumt og ikke blir med på leken? 

Ditt valg. Men ikke rart mange da klager over dyrtid.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ditt valg. Men ikke rart mange da klager over dyrtid.. 

Men altså, priskriger og sånt bidrar jo til at maten blir dyrere. Hvordan tror du butikkene tjener inn det de taper på å selge ut varer ekstremt billig? De må jo sette opp prisene på alt det andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men altså, priskriger og sånt bidrar jo til at maten blir dyrere. Hvordan tror du butikkene tjener inn det de taper på å selge ut varer ekstremt billig? De må jo sette opp prisene på alt det andre.

Men jeg handler ikke "alt det andre" på den butikken. Jeg vet jo det er det de spekulerer i. Det er i det hele tatt veldig lite jeg kjøper på såkalt fullpris. Jeg drar på butikken med en liste over det som er på tilbud, ikke noe mer. 

Uansett. Du føler at du "tar en for laget", men det fungerer bare om de aller fleste går til boikott. Det blir for meg like dumt som å ikke sjonglere kredittkort med kick-backs, av hensyn til de som biter på og ikke klarer å betale på forfall. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sjeldent at priskrigen starter 1. desember, vel? De fleste andre butikker har uansett varene det er snakk om, de er bare til fullpris. Problemet er vel kanskje mer for dem som bor på så små plasser at det gjerne bare er en kiwi eller extra i nærheten. Da kan det fort være tomt for varer, ja.

Men nå vet vi dette, vi har lært gjennom de siste åren at matvarer kan gå tomt før jul. Derfor skjønner jeg meg ikke på de som ikke handler ting de absolutt trenger til jul før priskrigen settes i gang. Er folk så dårlige på å planlegge, eller er det heller slik at de lar vær å handle tidligere i håp om at de skal rekke få tatt til seg noe under priskrigen? 

Anonymkode: 0508f...a67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sjeldent at priskrigen starter 1. desember, vel? De fleste andre butikker har uansett varene det er snakk om, de er bare til fullpris. Problemet er vel kanskje mer for dem som bor på så små plasser at det gjerne bare er en kiwi eller extra i nærheten. Da kan det fort være tomt for varer, ja.

Men nå vet vi dette, vi har lært gjennom de siste åren at matvarer kan gå tomt før jul. Derfor skjønner jeg meg ikke på de som ikke handler ting de absolutt trenger til jul før priskrigen settes i gang. Er folk så dårlige på å planlegge, eller er det heller slik at de lar vær å handle tidligere i håp om at de skal rekke få tatt til seg noe under priskrigen? 

Anonymkode: 0508f...a67

Jeg forsøker bare å forklare hvorfor ikke alle liker priskrig. Jeg syns ikke det er så gøy å bli presset til å kjøpe ting lenge før jeg trenger det, og det fører til at de hverdagstingene jeg faktisk trenger blir dyrere. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du kan vel da handle på Meny? De er ikke med på priskrig, og de har både nonstop, edamerost, risgrøt og juleribbe hele desember I fjor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...