Gå til innhold

Andre som ikke liker Halloween og mørklegger huset

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her er huset bekymret,vil ikke ha noen på døren. Barna gikk da de var små,kunne ikke nekte dem ,men jeg selv satt inne i mørket. 

Minste barnet skal gå med venner og foreldre, jeg blir hjemme. 

Jeg synes det er helt bak mål. Folk med masker og bøtter. Julebukk var så mye koseligere.

Anonymkode: 13f6f...f49

Det er helt bak mål at du sender egne barn på dørene til folk men selv mørklegger huset, herregud så flaut 

Anonymkode: c9a9f...824

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fjor pyntet jeg hele inngangspartiet, kledde meg ut som heks og hadde en stor skål med chokiss og chupa chups.

Fikk høre fra flere at "liker ikke sånn, har du noe annet? 

I år blir det ingen godis på disse små bortskjemte rakkere 😂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er helt bak mål at du sender egne barn på dørene til folk men selv mørklegger huset, herregud så flaut 

Anonymkode: c9a9f...824

Ja, akkurat det samme tenkte jeg. Så andre skal gi barnet ditt godteri og gøy på Halloween….flaut er ordet.

Anonymkode: b5531...1fa

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her er huset bekymret,vil ikke ha noen på døren. Barna gikk da de var små,kunne ikke nekte dem ,men jeg selv satt inne i mørket. 

Jeg synes det er helt bak mål. Folk med masker og bøtter. Julebukk var så mye koseligere.

Så tonedøvt. Du sender ditt eget barn ut for å tigge ved dørene, men lukker deg inne selv. 

Anonymkode: 2dc7d...bd4

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (5 timer siden):

Tja, det eksisterer vel i den grad at vi som er eldre enn 50 kan huske det og noen ytterst få gjør det fortsatt.

Julebukk er noe stort tull. Unger som ringer på når som helst i jula og radbrekker en julesang. Halloween er mye bedre. Det skjer i +- to timer en gitt dag. Og så slipper man å høre barn synge.

😂 Helt enig!
Jeg er gammel nok til å huske de voksne gikk julebukk da jeg var lita. Alt annet enn koselig. Møkk dritings voksne i stygge masker som gikk og sanket drammer hos naboene. Noen ganger ble de invitert inn og satt i sofaen med de jævla creepy maskene og forvrengte stemmen sin for at folk skulle gjette hvem de var. Lurvete opplegg! 

Anonymkode: e65bf...4a3

• Liker 14
Skrevet

Her i huset elsker vi halloweeen..pynt, skjære ut gresskar, kle seg ut, ha venner på besøk og spise mumiepølser og heksekjeks. Gå knask eller knep til de husene hvor man ser at andre er med på leken, møte masse glade barn ute.  Det er koselig med en sånn felles dag i mørketida. 

Nå begynner ungene å bli store, 8. klasse på de ro minste. Men de ønsker likevel å feire. Litt usikre på om de tør å gå knask eller om de er for store. Men gresskar, pynt og den vanlige maten blir det. Besøk av venner og en skummel film.

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta av utelys, og ikke pynt. Da vet ungene at dere ikke feirer Halloween. Sånn gjør jeg det. 

Anonymkode: 9ab53...316

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker Halloween, men liker ikke barn, så her er huset pyntet i hele oktober på innsiden! Skrur av lysene denne helga.

Anonymkode: f31e1...73e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja vi kledde oss som nisser og sang julesanger 🥺 Var vi heldige fikk vi litt tvist og julekaker...

TS

Og bøttevis av klementiner. 

• Liker 1
Skrevet

Barna dine ringer på og får godteri hos andre, men hos deg er det mørkt 😆

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ptsd og vil absolutt ikke ha utkledde folk med masker bankende på døra mi i mørket! 

Så jeg skrur av lys og barrikaderer meg inne og håper folk skjønner hintet! Skulle egentlig ønske de bare gikk til de husene med pynt. 

Anonymkode: d2208...01b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor i blokk så slipper slike dager 🙂

Anonymkode: a1c59...f19

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker det heller ikke. Idiotisk hvor lenge handelstanden også fyller butikker med dette ræle også. Dette er kvelden jeg ofte kjører meg en tur langt bort fra nabo unger.

Anonymkode: 745de...58b

Ja, tenk på miljøet oppi det her. Selv om jeg dritet i miljøet sånn i utgangspunktet, men bare nevner det. 

AnonymBruker
Skrevet

Men sammenligningen med julebukk synes jeg er merkelig, må jeg legge til. Det er to ulike høytider/markeringer, i to ulike måneder, ingen løper rundt som julebukk i oktober. 

Jeg synes heller ikke julebukk var noe koselig, folk med masker på døra som tagg, husker det som veldig skumle greier. Hos oss var det alltid voksne folk som kom, kan ikke huske barn som har gått julebukk. 

Anonymkode: d2208...01b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når vi vokste opp fikk vi beskjed om å ALDRI ta i mot godteri fra fremmede for man visste aldri hva de kunne ha puttet i godteriet. I dag sender foreldrene de ut for å gjøre nemlig det 🙄 Nei barna mine får ikke gå å tigge og de syns det er helt greit, de får heller sitt eget her hjemme som de kan kose seg med. 

Anonymkode: a1c59...f19

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Syntes halloween var hyggelig da mine barn var små. Da gikk jeg sammen med dem og noen andre voksne og barn, og de lærte seg å bare ringe på der folk tydelig ville ha besøk (halloweenpynt på utsiden). Nå da de er tenåringer og voksne, gidder jeg ikke å lenger å fôre nabolagets unger med sukker. Slår av utelys og det er aldri noen som ringer på da. 

Upopulær mening, tydeligvis, men jeg syntes det var artigere med små monstre på døra når jeg alt hadde kjøpt inn knask enn et knippe småjenter som synger surt og lenge i romjula mens jeg står og fryser i døra og vrir hjernen for å finne ut hva jeg skal gi de små sukkersugne. 

Anonymkode: ea5b1...c0f

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller ikke forhold til Halloween, men hadde godteri når barna var små. Det gikk på rundgang hvem som arrangerte middag med vennen og var med å gikk sammen med barna. Det hadde blitt helt feil om jeg sendte ut barna uten å bidra selv. Nå er de store og jeg er ferdig med Halloween. 

Anonymkode: db8f8...b86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flaut at du sender ut barn, og sitter inne i mørket! Tar du med barna på julebukk da?  Jeg forventer at alle som ønsker julebukk gjør en innsats for det selv!! Men sjeldent jeg får høre at de selv går julebukk eller tar med barna på det. Eller at de i det hele tatt har gått  selv noen gang…  

hvor kommer julebukk fra? 

mine minner fra julebukk som barn er fulle folk, voksne syns det var kjempegøy. 

her er barna blitt tenåringer, og de går på Halloweenfest på ungdomsklubb eller på Halloweenfest med venninner. De går ikke i gatene lenger. 

Anonymkode: d588c...a43

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke klage om ditt eget barn har kledd seg ut og går halloween med venner. 😄🤣 Åsj hater at ungene kommer på døra til meg men vi skal gå på døra til andre liksom. Helt på tur. 

Anonymkode: b2b0c...d25

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hallowene har vi aldri feiret, har heler aldri hatt unger på døra 

Men Lucia og julebukk har vi hatt.

13 desember så kommer de å synger en sang og gir lussekatter,  og i romjula kommer de med nisselue og synger julesang og får da ut fra hva vi har. 

Begge mine på 19 og 21 gikk og dette.

Det med Lucia tror jeg kom i forbindelse med at skolen gikk rundt i bygda til de eldre. Og etter bygdeskolen ble lagt ned så har foreldrene til barn i bygda holdt det vedlike

Anonymkode: ecd24...4ee

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...