Gjest Fast bruker (anonym nå) Skrevet 30. mars 2006 #1 Skrevet 30. mars 2006 Må vel ta det hele fra starten, tenker jeg. Over nett traff jeg den jenta som jeg nå er forelska i. Vi fikk kontakt for et par måneder siden, og har snakka med hverandre omtrent daglig siden da, jag har også vært hjemme og møtt henne (hun er fra hjemstedet mitt), og jeg kjenner at jeg holder på å få sterkere følelser for henne enn jeg har hatt for noen siden jeg ble singel for omtrent to år siden. Problemet ligger her; Før vi fikk kontakt ble hun kjent med min lillebror, som har et svært lettvint forhold til jenter. Han er en uhyre sjarmerende gutt, og utnytter det til fulle. De endte selvfølgelig opp til sengs sammen på en fest, den ene var vel like delaktig som den andre. Jeg og denne jenta hadde snakka med hverandre i seks uker før hun faktisk skjønte at jeg og han var brødre (vi ligner ikke særlig mye), og hun fortalte meg hva som hadde skjedd. Jeg fikk den i trynet, må man kunne si, og sliter litt med å fordøye det hele. Min bror og jeg har et nært forhold, han betyr mye for meg og omvendt. Hadde det ikke vært slik, ville jeg kanskje tatt det lettere enn hva jeg gjør.. Sannheten er at det ER vanskelig, hver gang jeg ser ham, minner det meg om hva som har skjedd, og jeg føler at det er noe skittent over det hele. Den resterende tiden (99%) kjenner jeg på hva jeg føler for denne jenta, og jeg vet at hun er for god til å la gå.. Hun vet at jeg føler det slik, og hun forstår det. Vi ble begge veldig lei oss da vi skjønte sammenhengen, og det kommer dessverre opp med jevne mellomrom når vi snakker. Vi har vel på et vis bestemt oss for å forsøke å jobbe oss fordi det og ta tida til hjelp, men det er ikke en situasjon jeg har vært i før.. For å gjøre det hele enda litt mer morsomt; både min far og hennes mor vet om henne og min bror, ingen av dem er spesielt åpne til sinns. Jeg tenker seriøse tanker om denne jenta, og jeg har funnet ut at jeg vil ha henne. Spørsmålet nå blir vel om det finnes gode råd som kan hjelpe meg/oss til å "komme over" det som har skjedd.
Gjest Trådstarter. Skrevet 30. mars 2006 #2 Skrevet 30. mars 2006 For å utdype.. Vi er begge i tjueåra, hun tidligere og jeg sent. Vi har begge også vanskelig for å forelske oss, når vi nå først har gjort det (for begges del er det år siden sist), vil vi ikke la det forsvinne. Håper på svar, om så kommentarer på hva dere synes. Kan være greit å få høre her hva vi uansett vil få høre der ute når dette blir kjent (og dèt blir det).
Gjest Gjesta Skrevet 30. mars 2006 #3 Skrevet 30. mars 2006 Det er du og jenta som må finne ut om dere kan leve med det. Hva broren din mener har jo egentlig liten betydning. Det virker som om følelsene dine for denne jenta er noe mer enn en hverdagsforelskelse. Jeg syns du skal satse, hvis du kan leve med det. Hun var jo ikke akkurat utro heller. Jeg sendte min nåværende mann og min lillesøster ut på date før vi ble kjærester. hun var søtten år, og det skjedde ikke noe særlig, men allikevel. Vi ler av det i dag, det er "hundre" år siden Kjærligheten tåler alt vettu Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #4 Skrevet 30. mars 2006 Drit i hva folk sier. Det vil alltid finnes noen som sladrer og koser seg når de finner noe "sensajonspreget". Det finnes verre ting. Dessuten så har de fleste familier noen skjeletter i skapet Det som er viktig for dere er å legge det bak dere. Ok, de hadde sex. Men sex kan være totalt blottet for følelser og ganske så sterilt. Hun hadde sex med din flotte, sjarmerende bror, men så fantastisk kan han jo ikke være når hun valgte deg! Og det vil jo alle andre vite også, hun valgte ikke din bror, hun valgte deg. Så du har tydeligvis noen gode kvaliteter. Om dere velger å satse på hverandre så kan det godt være at den som får mest problemer med historien er svigerinnen som du vil få etterhvert. Hun må takle at hennes egen svigerinne har vært med sin mann. Men den tid den sorg. Hold hodet hevet du, og trekk på skuldrene og slå en vits rundt det hele om du får en og annen sleivete kommentar. De finner snart noe annet å prate om.
v2rocket Skrevet 4. april 2006 #5 Skrevet 4. april 2006 Hun synes du er bedre enn broren din. Derfor må du forsøke å overse det som skjedde. De fleste unge jenter i dag har hatt en løsaktig fortid, men vi kan ikke gjøre noe med det. Vi må lære oss å leve med det.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #6 Skrevet 4. april 2006 Om hundre år er all ting glemt. Kan du helt ærlig jobbe deg gjennom det. Kan dere? Høres ut som om dere har noe spesielt. Men dere dreper det om dere ikke får behandlet ferdig følelsene rundt dette en gang for alle. Dersom det skal komme opp i vær diskusjon og krangel dere kommer til å ha i tiden fremover så er det dødfødt. Ta en skikkelig oppvask og bestem dere for at nå er dette ferdigbehandlet. Hva andre måtte si eller mene vil dere nok bli sterke nok til å takle så lenge dere er trygge på hverandre. Krysser fingrene for dere.
Gjest |H| Skrevet 4. april 2006 #7 Skrevet 4. april 2006 Prøv å lev mer i nuet og ikke tenk på det som har hendt før. ikke lag et så stort nummer ut av det. Hun har hatt sex med din bror, men tenk også på at det skjedde før dere kjente hverandre. Du har lært henne å kjenne på et nivå din bror ikke har fått anledning til. Dere holder på å utvikle et kjærlighetsforhold, som innebærer så utrolig mye mer enn en natt som de to hadde! Prøv å ikke tenk så mye på det. Du har blitt kjent med ei kjempejente, hun liker deg og dere har det godt sammen!
Abr@xas Skrevet 4. april 2006 #8 Skrevet 4. april 2006 Jeg skjønner at den er litt vrien, men ikke la en flott jente og et potensielt godt forhold gå fra deg kun med den begrunnelsen at hun har hatt sex med din bror. Kanskje dere tre skulle prate litt om saken og bli enige om at den saken tilhører fortiden og er et ikke-tema, at man nå begynner fra scratch og lar være å fokusere på ting som har vært ?
hecuba Skrevet 4. april 2006 #9 Skrevet 4. april 2006 Jeg synes det hadde vært ekkelt. Noe villt ekkelt. Og derfor også veldig vanskelig å komme over. Dersom dette er noe du ikke kommer over(noe du vet du ikke kommer over), så ville jeg spart meg for bryderiet med å bearbeide mange ubehagelige følelser siden det likevel ikke ville vart. Men dersom dette er hun du vil ha, må du bare bite i det sure eple og satse på at det går over med årene. Jeg skal ikke være uærlig, jeg tror det hadde vært for ekkelt for meg dersom min søster hadde hatt sex med min kjæreste. Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor i alle dager foreldrene hennes vet om hele saken dersom det hele bare var noe som skjedde på en fest en gang. ONS er vel ikke akkurat noe man informerer foreldre om?
Superlammet Skrevet 4. april 2006 #10 Skrevet 4. april 2006 Jeg synes det hadde vært ekkelt. Noe villt ekkelt. Og derfor også veldig vanskelig å komme over. Dersom dette er noe du ikke kommer over(noe du vet du ikke kommer over), så ville jeg spart meg for bryderiet med å bearbeide mange ubehagelige følelser siden det likevel ikke ville vart. Men dersom dette er hun du vil ha, må du bare bite i det sure eple og satse på at det går over med årene. Jess. Her er det bare å satse dersom det føles riktig mener nå jeg. Tydeligvis er det verdt å satse på, og tenk som så at det som har skjedd har skjedd. Fokuser heller på fremtiden. Det er tross alt den som kommer. Jeg skal ikke være uærlig, jeg tror det hadde vært for ekkelt for meg dersom min søster hadde hatt sex med min kjæreste. Tror det hadde vært eklere om din bror hadde hatt sex med din kjæreste. (No offence til evnt. homofile her!) Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor i alle dager foreldrene hennes vet om hele saken dersom det hele bare var noe som skjedde på en fest en gang. ONS er vel ikke akkurat noe man informerer foreldre om? Noen familier er åpne om ting som skjer. Kanskje det er vanskelig for henne å tenke på det også? Trådstarter betyr tydeligvis mye for henne. Men det som ikke dreper en gjør en sterkere. Og sammen kan man beseiere det meste. ←
Gjest Tuppelure Skrevet 4. april 2006 #11 Skrevet 4. april 2006 Okei, slik ser jeg på saken: 1. Dama har hatt en ONS med din bror. Jeg skjønner at det er litt trasig, men dette er faktisk en greie av typen "ting man ikke kan gjøre noe med". Gjort er gjort, og spist er spist. Hun visste ikke en gang om deg på det tidspunktet, hvis jeg har forstått dette rett? 2. Du sier selv at denne jenta er ei bra dame på alle måter, faktisk "for bra til at man kan la henne gå". Her gir du vel egentlig det meste av svaret på "problemet ditt" selv? Hvis du virkelig mener det du skriver, så synes jeg at du skal ta et oppgjør med dette jo før jo heller. Tenk over hva som er den beste måten å gjøre det på. En eller annen over her foreslo at dere kunne snakke ut om det alle tre - kanskje det kan funke. Evt at du og broren din, samt du og dama tar en prat på tomannshånd, og begraver dette en gang for alle. Sett et punktum, og gå videre. End of story. Jeg tror at du rett og slett er nødt til å bare bestemme deg for at dette ikke skal få lov til å komme i veien for den fine relasjonen som du holder på å få med denne jenta. Spør deg selv: Er det virkelig verdt det ? Til slutt vil jeg si at du må forsøke å gi fullstendig f... i hva alle mulige andre på hjemstedet deres måtte mene om dette. Det er ikke deres sak, deres bord, deres business. Dessuten: I neste uke har de garantert funnet noe annet å sladre om. Lykke til videre!!!
Gjest Trådstarter. Skrevet 4. april 2006 #12 Skrevet 4. april 2006 Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor i alle dager foreldrene hennes vet om hele saken dersom det hele bare var noe som skjedde på en fest en gang. ONS er vel ikke akkurat noe man informerer foreldre om? ← *** Foreldrene hennes vet ikke spesifikt at det har skjedd noe mellom min bror og henne, saken er at hans navn kom opp hjemme hos dem i forbindelse med en familietragedie på morssiden min, noe som gjerne er samtaleemne på mindre steder. Jenta mi mener at moren har skjønt sammenhengen, ihvertfall, lurer på om mødre har ekstra gode antenner for slike ting. Vi har snakka en del sammen om dette nå, begge har gitt og hatt muligheten til å trekke seg, det har ikke skjedd. Vi har begge bestemt oss for å satse, jeg har all tro på at det går bra. Takker for gode råd og støtte, var godt å lese. Skal ærlig innrømme at mine første tanker var som dine, hecuba. Det var ekkelt, skittent, det var vondt å tenke på. Om hun hadde vært en annen enn den hun er, hadde jeg nok trukket meg. Nå er hun en gang seg selv, og hun er fantastisk. Jeg selv er visst også bedre til å bearbeide følelser enn jeg ville trodd.
hecuba Skrevet 4. april 2006 #13 Skrevet 4. april 2006 Høres ut som om vi tenker likt på det området. Det viktigste her er nok å følge magefølelsen. Lykke til.
Annie Skrevet 5. april 2006 #14 Skrevet 5. april 2006 Vil bare ønske dere lykke til. Hun valgte deg og ikke broren din, det må da bety at du er mye mer verd for henne enn din bror er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå