AnonymBruker Skrevet 27. oktober #1 Skrevet 27. oktober Det blir fire år i februar siden jeg fjernet min, og nå har jeg begynt å blø igjen. Har hormonspiral i tillegg. Fyller 52 neste måned, har ikke blødd siden jeg hadde inngrepet. Var hos gynekolog og tok celleprøve osv for halvannen måned siden, så er ikke engstelig for at det er noe galt egentlig. Kjenner at jeg ikke orker monsterblødninger av typen jeg hadde. Hvordan har det vært for dere andre, har dere fått tilbake blødninger etter litt tid? Anonymkode: ac83c...333
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #2 Skrevet 27. oktober Jeg begynte å blø noen måneder etter operasjonen. Endte med å fjerne livmoren noen år etter, har fortsatt mensblødninger, men ikke på langt nær så kraftige som før. Har blitt sjekket hos legen mange ganger, et ikke noe som feiler meg heller, bare en veldig ivrig mens... Anonymkode: 14263...414
La Luna Skrevet 27. oktober #3 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg begynte å blø noen måneder etter operasjonen. Endte med å fjerne livmoren noen år etter, har fortsatt mensblødninger, men ikke på langt nær så kraftige som før. Har blitt sjekket hos legen mange ganger, et ikke noe som feiler meg heller, bare en veldig ivrig mens... Anonymkode: 14263...414 Har du fortsatt mensblødninger etter å ha fjernet livmoren??
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #4 Skrevet 27. oktober Nei. 8 år siden. Tok ikke vaksiner i 2021. Er begynt med hetetokter eneste, og der er slitsomt. Anonymkode: b2265...475
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #5 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg begynte å blø noen måneder etter operasjonen. Endte med å fjerne livmoren noen år etter, har fortsatt mensblødninger, men ikke på langt nær så kraftige som før. Har blitt sjekket hos legen mange ganger, et ikke noe som feiler meg heller, bare en veldig ivrig mens... Anonymkode: 14263...414 Blør du uten livmor? Anonymkode: ac83c...333
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #6 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei. 8 år siden. Tok ikke vaksiner i 2021. Er begynt med hetetokter eneste, og der er slitsomt. Anonymkode: b2265...475 Jeg har ingen andre symptomer på evt overgangsalder enn søvnproblemer (men det kan jo komme av andre ting også). Har ikke hetetokter, og gynekologen sa det ikke var tomt for egg Vaksiner tar jeg ikke med i denne vurderingen, kjenner jeg. TS Anonymkode: ac83c...333
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #7 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det blir fire år i februar siden jeg fjernet min, og nå har jeg begynt å blø igjen. Har hormonspiral i tillegg. Fyller 52 neste måned, har ikke blødd siden jeg hadde inngrepet. Var hos gynekolog og tok celleprøve osv for halvannen måned siden, så er ikke engstelig for at det er noe galt egentlig. Kjenner at jeg ikke orker monsterblødninger av typen jeg hadde. Hvordan har det vært for dere andre, har dere fått tilbake blødninger etter litt tid? Anonymkode: ac83c...333 5år siden, blør ikke. Men smerter enda hver måned. Anonymkode: 8117b...488
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #8 Skrevet 28. oktober Jeg fjernet livmorslimhinnen for en stund siden, ikke kvitt blødningene helt, men de er minimale, type holder med et truseinnlegg i 2 dager. Men fikk beskjed om at når jeg kommer i overgangsalderen kan det hende at jeg får mer blødning igjen pga hormonforandringer, men at om de blir veldig store da kan jeg få fjernet livmoren. Til dere som lurer på om man kan blø om man fjerner livmoren, ja det kan man om man ikke fjerner livmorhalsen også. Blir den igjen kan man oppleve blødninger når man skulle normalt ha mens, men da i mindre grad enn normal mens. Mulig man også vil kunne oppleve blødninger om man har endometriose da vevet kan vokse i selve vaginaen også, og dermed blø når hormonene sier at nå skal du ha mens. Anonymkode: 1e2b7...2b7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #9 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): 5år siden, blør ikke. Men smerter enda hver måned. Anonymkode: 8117b...488 Jeg har kjent noe murring av og til hele veien, og ømme pupper som sannsynligvis har med syklus å gjøre (men som jeg aldri har giddet å notere "rytmen" på). Men jeg er liksom i en alder hvor jeg hadde håpet å være ferdig, særlig kombinert med hormonspiral.... TS Anonymkode: ac83c...333
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #10 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg fjernet livmorslimhinnen for en stund siden, ikke kvitt blødningene helt, men de er minimale, type holder med et truseinnlegg i 2 dager. Men fikk beskjed om at når jeg kommer i overgangsalderen kan det hende at jeg får mer blødning igjen pga hormonforandringer, men at om de blir veldig store da kan jeg få fjernet livmoren. Til dere som lurer på om man kan blø om man fjerner livmoren, ja det kan man om man ikke fjerner livmorhalsen også. Blir den igjen kan man oppleve blødninger når man skulle normalt ha mens, men da i mindre grad enn normal mens. Mulig man også vil kunne oppleve blødninger om man har endometriose da vevet kan vokse i selve vaginaen også, og dermed blø når hormonene sier at nå skal du ha mens. Anonymkode: 1e2b7...2b7 Takk for info. Jeg spurte ikke gynekologen om dette, rett og slett fordi jeg har blitt så vant til å ikke blø Men nå hadde jeg først en runde med brunt blod i begynnelsen av oktober, og nå friskt blod (selv om det ikke er mengder foreløpig), og overlegen som utførte inngrepet sa at de skulle ha lav terskel for å fjerne livmoren om jeg fikk problemer igjen. Får vel bare se hvordan det utvikler seg, men må innrømme at hodet mitt ikke var helt klart for dette.... TS Anonymkode: ac83c...333
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #11 Skrevet 28. oktober Fikk fjernet "nesten all" livmorslimhinne for 8 år siden. Blødde ingenting de første 3-4 årene, deretter har jeg hatt jevnlig menstruasjon med mikroskopisk blødning. Anonymkode: 62834...8cf
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #12 Skrevet 28. oktober Jeg fikk fjernet livmorslimhinnen i 2022, har ingen spiral men har svært små blødninger/slimblod tre til fire ganger i året. Ifølge gynekologen min er dette vanlig. Jeg fyller femti neste år. Anonymkode: 5cf3a...5dd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå