Gå til innhold

Er det uhøflig å ikke spise kake som kollegaer har med på jobb?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.10.2025 den 23.07):

Det skader nå ikke med et ministykke. 

Anonymkode: 7799a...3b3

Skader ikke med 1 stykke. Samtidig så er halvparten av oss er for tjukke, og det serveres kake og søtt i alt av sosiale sammenhenger, og det er ikke alltid mulig å slippe unna uten drama. Jeg må spise kake/bolle i 2 andre sammenhenger denne uka hvis jeg ikke skal fornærm folk, så dropper glatt fredagslunsjen. Det blir for mye og kake på jobb er et unødvendig fenomen. 

Anonymkode: 6b216...850

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 8.43):

Er det ikke bare å la være å ta? Spise brødskiver istedet? 

Anonymkode: e7a79...0db

Det blir mye mas. Gidder ikke forklare meg, så holder meg hjemme. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2025 den 0.05):

Nah. Heller uhøflig hvis noen lagde mat til deg.

Anonymkode: df639...daa

Ikke hvis de ikke har bedt om det. Ts har åpenbart ikke bedt om å ta med kake

Anonymkode: 36f92...333

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.10.2025 den 22.02):

På min jobb er det også mye kaker. Jeg sier neitakk til alt. Det blir lagt merke til, siden alle de andre tar. Men siden jeg er konsekvent og aldri smaker, så er det greit. Hvis jeg hadde takket ja til noen og nei til andre, så ville det vært et problem.

Anonymkode: 57f22...c3f

Hvorfor I all verden skal det være noe galt? 😅 Er vel ikke hver gang en har lyst på 

Anonymkode: c01cc...7ac

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2025 den 18.36):

"Du kan da spise kake du som er så slank "........

Ja, nettopp....jeg er slank fordi jeg styrer unna.

Anonymkode: 16078...b86

Samme her. Dvs, av og til så må jeg for hvis ikke blir folk så fornærma. Men spiser ikke oftere enn jeg må. Synes de fleste kaker er alt for søte, og har ingen glede av å spise dette. Ille at man må spise søtt man ikke liker en gang for å holde kakefanatikerne fornøyd.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er derimot uhøflig å forvente at alle spiser og elsker det du uoppfordret tar med deg.

Anonymkode: 77928...e05

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er mest uhøflig, å forvente at folk spiser selv om de ikke har lyst, eller å si neitakk til en kake man ikke har lyst på? 

Alle oppegående folk vet vel svaret på det 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der er en dameting. Mange kvinner tåler ikke at andre kvinner er slankere enn dem selv. Det er som om de ønsker at andre damer skal være feite også, så de ikke blir utkonkurrert og får dårlig samvittighet fordi de selv ikke greier å la være å lesse innpå med søtt og fett.

Bare legg merke til hvor mange som begynner å gnåle om andre damer som tar grep og går ned i vekt og blir tynnere og sunnere enn dem selv, med en gang de selv føler seg truet, maser de om at denne andre har blitt "for tynn" har blitt "altfor sunn" og "ikke må gå ned mer" etc.  Samme greia. 

Jeg har aldri noengang opplevd en mann kommentere andres hverken kakespising eller vekt (oppgang/nedgang), men det er stadig kvinnfolk som gjør akkurat det. Kvinne er kvinne verst, og vil at alle skal være konforme og iallefall ikke bedre/sunnere/tynnere/penere enn dem selv. 

Anonymkode: 98b56...287

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det der er en dameting. Mange kvinner tåler ikke at andre kvinner er slankere enn dem selv. Det er som om de ønsker at andre damer skal være feite også, så de ikke blir utkonkurrert og får dårlig samvittighet fordi de selv ikke greier å la være å lesse innpå med søtt og fett.

Bare legg merke til hvor mange som begynner å gnåle om andre damer som tar grep og går ned i vekt og blir tynnere og sunnere enn dem selv, med en gang de selv føler seg truet, maser de om at denne andre har blitt "for tynn" har blitt "altfor sunn" og "ikke må gå ned mer" etc.  Samme greia. 

Jeg har aldri noengang opplevd en mann kommentere andres hverken kakespising eller vekt (oppgang/nedgang), men det er stadig kvinnfolk som gjør akkurat det. Kvinne er kvinne verst, og vil at alle skal være konforme og iallefall ikke bedre/sunnere/tynnere/penere enn dem selv. 

Kvinner ser stort sett på alle andre som konkurrenter/fiender.. 😅 Går over lik for en mann merkelig nok, selv bestevenninner fases ut raskt om det må skje.

Anonymkode: adc2d...91d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.10.2025 den 23.07):

Det skader nå ikke med et ministykke. 

Anonymkode: 7799a...3b3

Skader ikke å la være heller om man ikke vil. Og tenker at dette må da folk få bestemme selv uten at noen skal øegge seg i det ene eller andre veien. Vil ingen spise kaken din på jobb,  da bør man ikke ta med kake

Anonymkode: 7bde1...62b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I dag er et godt eksempel. Kollega tok med småkaker på jobb, sier til alle at det står på kjøkkenet, bare å forsyne seg. Helt supert. De som vil forsyner seg (antar jeg), men det var ikke nok for Magda, så i tillegg gikk hun nå rundt til hver enkelt med denne kakeboksen for å tilby småkaker. «Nei, men skal du bare ha en? Jeg har bakt mange, du må bare forsyne deg med så mange du vil!». Så nå ligger det en tørr småkake på pulten min som jeg kommer til å kaste i søpla ved første anledning. Makan til mas. 

Anonymkode: 8e99b...f63

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag er et godt eksempel. Kollega tok med småkaker på jobb, sier til alle at det står på kjøkkenet, bare å forsyne seg. Helt supert. De som vil forsyner seg (antar jeg), men det var ikke nok for Magda, så i tillegg gikk hun nå rundt til hver enkelt med denne kakeboksen for å tilby småkaker. «Nei, men skal du bare ha en? Jeg har bakt mange, du må bare forsyne deg med så mange du vil!». Så nå ligger det en tørr småkake på pulten min som jeg kommer til å kaste i søpla ved første anledning. Makan til mas. 

Anonymkode: 8e99b...f63

Ikke sant. Jaggu ikke så mange folk her i landet begynner å bli feite, når man ikke bare skal tyte i seg kaker i lassevis selv, men også tvinge alle andre til å gjøre det samme. 🙄

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke sant. Jaggu ikke så mange folk her i landet begynner å bli feite, når man ikke bare skal tyte i seg kaker i lassevis selv, men også tvinge alle andre til å gjøre det samme. 🙄

*Jaggu ikke rart*

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En ting er fedme kalorier osv men sjekk dette.... 

Hadde en kollega som hver fredag tok med noe bakst eller kake, og jaggu godt var det også, ukas høydepunkt for oss. 

Helt til en dag vi er på toalettet sammen, og hun går ut av doen og il vasken, skvetter litt vann på hendene og tørker seg fort 🤮

Anonymkode: 11b06...ddc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enten sier du bare at du må passe på vekten din eller at du ikke er noe særlig glad i kake.

Anonymkode: d190e...8f3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enten sier du bare at du må passe på vekten din eller at du ikke er noe særlig glad i kake.

Anonymkode: d190e...8f3

"Nei takk" bør da være godt nok i massevis.

Anonymkode: 8c0e6...c37

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

En ting er fedme kalorier osv men sjekk dette.... 

Hadde en kollega som hver fredag tok med noe bakst eller kake, og jaggu godt var det også, ukas høydepunkt for oss. 

Helt til en dag vi er på toalettet sammen, og hun går ut av doen og il vasken, skvetter litt vann på hendene og tørker seg fort 🤮

Anonymkode: 11b06...ddc

Og hva har det med kaker å gjøre? Bakte hun på jobb? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og hva har det med kaker å gjøre? Bakte hun på jobb? 

Hun har sikkert ikke noe bedre hygiene hjemme.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hun har sikkert ikke noe bedre hygiene hjemme.

Det vet du jo ikke. Men uansett så stekes kaker så det er ingen krise. 

Du kan aldri kjøpe noe spiselig du da for du har ingen sjanse til å sjekke produsent sin håndhygiene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...