AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #41 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Alle butikker selger refleks. Anonymkode: 66a7c...bf3 Nå har jeg vært innom Rema, Obs og Extra, så ikke snurten av en eneste refleks. Så hvis de har er de godt gjemt i alle fall (ironisk nok). Anonymkode: 42871...678
Maia70 Skrevet 28. oktober 2025 #42 Skrevet 28. oktober 2025 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fordi refleks kan være en falsk trygghet. Eksempel her, denne syklisten hadde sikkert reflekser på sykkelen (de er innebygd) og lys i tillegg, men ble likevel ikke sett. Og så skal liksom noen tynne bånd redde meg når jeg går? Anonymkode: 30fc4...70b De snakker om å være synlig fra siden. Før kom sykler med refleks på eikene på begge hjulene, nettopp for å være synlig fra siden, men nå har de sjeldent det, så man må som regel kjøpe det og sette det på selv om man vil ha det. Eller bruke armrefleks eller refleksvest. Og ja, noen tynne bånd kan redde deg: Endret 28. oktober 2025 av Maia70 1
Mardina Skrevet 28. oktober 2025 #43 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bor i Oslo og har ikke behov for det her jeg ferdes. Hadde brukt det om jeg gikk langs E6. Anonymkode: b0075...e90 Jeg er mye i Oslo og det finnes absolutt mørke områder. Hvor refleks er nødvendig. 1
Hedda-78 Skrevet 28. oktober 2025 #44 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nå har jeg vært innom Rema, Obs og Extra, så ikke snurten av en eneste refleks. Så hvis de har er de godt gjemt i alle fall (ironisk nok). Anonymkode: 42871...678 Du spurte ikke betjeningen? Denne her er på lager i 27 av 31 obs-butikker, så det er en viss sjans for at den finnes i din butikk. https://www.obs.no/sport-og-fritid/tur/turutstyr/reflekssele/2597521?v=Obs-7071957216236&_gl=1*5jglkt*_up*MQ..*_ga*MTA1MTU5OTUxOC4xNzYxNjU2OTA1*_ga_JL3BX4DKY0*czE3NjE2NTY5MDUkbzEkZzAkdDE3NjE2NTY5MDUkajYwJGwwJGgxNDEyODUwNTc1 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #45 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du burde heller spørre om de er registrerte organdonorer Anonymkode: 459ed...f93 Om jeg opplevde dette når jeg rolig rusler på fortauet en tidlig morgen så tror jeg at jeg ville ledd høyt. Eller ringt politiet. Anonymkode: 3cf5d...057
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #46 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, så interessert er jeg ikke. Når jeg hadde vært innom fem butikker uten å se en eneste refleks gadd jeg faktisk ikke mer. Dere får bare kjøre på meg da. Anonymkode: 42871...678 jepp - legg ansvaret for egen sikkerhet over på andre fordi du ikke EVNER bedre - det er helt greit, blir du påkjørt og andre må lide for det er jo det helt greit selvsagt.. Reflekssele, Clas Ohlson | Clas Ohlson Testvinnende Refleksvest - Refleks - Testvinnende Refleksvest | XXL Reflekterende tape | Lindex Refleks & Lykter - Hodelykt, lommelykt og refleks til barn Anonymkode: ba9f3...38b 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #47 Skrevet 28. oktober 2025 Fordi jeg går på fortau eller på skogsveier. Trenger det ikke, gidder ikke bruke det, synes de er irriterende. Anonymkode: 1e7ed...3c0
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #48 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fordi jeg ser biler uavhengig av om de ser meg. Anonymkode: 7062d...4a1 hmm, så om du går langs en mørk vei og bilen kommer BAK DEG og må svinge ut mot din side for å unngå noen på sin side så ser du bilen så du kan hva egentlig med øyne i bakhodet? Hoppe unna liksom? Makan til galskap - at dere ikke skjønner at dette er ren idioti er forsåvidt greit, de som er dumme vet ikke at de er det så der er dere liksom fitatt for ansvar stakkars.. Anonymkode: ba9f3...38b 3 1
Hanne67 Skrevet 28. oktober 2025 #49 Skrevet 28. oktober 2025 Nå er det lurt å feste en refleks i lomma, så er det bare å ta den ut om man går hjem etter at det har blitt mørkt. Synes slike som henger og dingler er mye lettere å se enn andre typer reflekser. 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #50 Skrevet 28. oktober 2025 Zidji skrev (9 timer siden): Du har aldri likt refleks og trives ikke med det? Wow. Bare wow. 😮💨 Jeg bor ikke ved en vei med 60 og 70 sone uten fortau eller gatelys. Og skal jeg krysse veien spretter jeg ikke ut uten å se meg for. Så nei dropper refleks helt glatt.. kjører bil selv og har ikke vansker med å se folk. Eneste er disse elsparkesykkelene som spretter ut fra ingensteds. Eller den ene plassen i området her hvor noen tullinger har laget en snarvei gjennom en skråning med høye busker som gjør at de havner rett ut i veien uten forvarsel. En refleks ville ikke gjort noen forskjell her. Kun lokalkjent sjåfør som saktner farten i god tid i tilfelle snarveien er i bruk. Anonymkode: 1ecad...aea 1
Evot_i_skogen Skrevet 28. oktober 2025 #51 Skrevet 28. oktober 2025 (endret) Jeg tror det går mest på tankeløshet, ikke et ønske om å bli påkjørt. De går i sine egne tanker og enser ikke verden rundt seg. Jeg har ekstra reflekser i bilen, og jeg har faktisk stoppet en gang og gitt en til en som gikk på mørk hovedvei (80 km/t fartsgrense). Han hadde bare ikke tenkt seg om og takket. Han tok den på seg med en gang, men aner ikke om han faktisk brukte den videre 😂 Jeg blir oppgitt av de som ikke bruker reflekser der man bør, rett og slett fordi deres tankeløshet kan gjøre meg til en morder. Har hatt lappen i 6 år og dette er mine opplevelser hittil, heldigvis er de ikke så mange: -Han første jeg skrev om som gikk på en mørk hovedvei tidlig om morningen i masse trafikk. Helt mørke klær, ingen lys i det hele tatt. At han ikke var meid ned innen jeg "traff" på han må være et lite mirakel (ingen fortau eller gode grøfter å gå i heller). - Syklist tidlig på våren som syklet på den samme hovedveien på en ettermiddag når solen var på vei ned. Alt var grått, inkludert alle klærne hennes, håret, sykkelen, veien og jordene rundt. Hun var det ikke mulig å oppdage på avstand siden hun gikk i ett med veien. Passasjeren i bilen min fikk helt sjokk når jeg bremset ned for syklisten og kunne ikke forstå at jeg faktisk hadde fått med meg at hun syklet ute i veien. Jeg hadde flaks der. -På vei hjem på ettermiddagen på sen vinterstid. Såvidt litt lys igjen ute, men tett tett tett tåke. Jeg holder farten veldig lav på samme hovedvei som over. Plutselig ser jeg en helt gråkledd person som desperat hopper ut i brøytefonnen langs veien. Han var ikke der, også plutselig var han der. Hjalp ikke at han gikk feil vei heller (gikk fra bilene, ikke mot). Han hadde ingen lys eller refleks. Jeg håper han lærte at du skal absolutt ikke bølle med kombinasjonen; Tett tåke, dårlige lysforhold, hovedvei med høy fart, høye brøytefonner langs veien. -Alle ungdommene på sparkesykkel og sykler. Som bare sykler/sparker rett ut i trafikken uten å se seg for (og de trenger ikke være nær et fotgjengerfelt heller). Har sett flere nesten uhell (inkludert et par selv). De har jeg aldri sett noe annen refleks eller lys på annet enn mobilen som lyser opp litt av ansiktet deres.. Men det mest komiske jeg har sett må være på en togstasjon for et par år siden, har dog ingenting med refleksbruk å gjøre. Jeg har parkert og venter på en som skal komme med tog. Ser en på sparkesykkel som titter på mobilen på vei mot stasjonen og en på sykkel med nesa i mobilen på vei vekk fra stasjonen. De krasjet spektakulert midt på parkeringsplassen. Ingen av de tittet opp i det hele tatt. Da trodde jeg nesten at jeg var med på et sånt lureprogram på tv.. Også kjeftet de på hverandre helt til de innså at de begge hadde gjort samme feil 🤣 Og til deg som ikke får tak i refleks, send meg en PM så skal jeg sende deg både reflekser og en vest. De skal du få helt gratis av meg rett hjem i postkassen din 🙂 Endret 28. oktober 2025 av Evot_i_skogen 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #52 Skrevet 28. oktober 2025 Mardina skrev (11 timer siden): Er det stress å bruke 2 minutter på å ta på refleks?!? 🤔 To minutter?? Tar vel heller to sekunder å smette et refleksbånd på hver arm. Eller kanskje ti sekunder å ta på en vest. Men klart han der som har lett over hele Norge etter refleks bruker sikkert et par år da 😅 Anonymkode: bc85b...7b0 4 1
Fru Uperfekt Skrevet 28. oktober 2025 #53 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dere som ikke bruker refleks nå når det har blitt mørkere på kvelden og morgenen... og likevel går langs veien... og over veien...beveger dere i trafikken generelt som fotgjenger Hvorfor bruker dere ikke refleks? Anonymkode: 23c27...271 Trodde de var organdoner som ønsket at flere skal få nye organer fortere
Fru Uperfekt Skrevet 28. oktober 2025 #54 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Samme her. Jeg glemmer å ta det på fordi det ofte er lyst når jeg drar hjemmefra. Og jeg går bare på opplyste fortau. Trenger ikke valse i veibanen i Oslo. Anonymkode: bd85a...9b8 Er bare å ha i jakkelommene så har du når det mørkner 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #55 Skrevet 28. oktober 2025 Jeg vil ikke bli sett Anonymkode: 871f1...da2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #56 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil ikke bli sett Anonymkode: 871f1...da2 Ikke fordi jeg vil bli påkjørt altså. Jeg må jo ta ansvar for hvor jeg går da. Anonymkode: 871f1...da2
Knutekålmor85 Skrevet 28. oktober 2025 #57 Skrevet 28. oktober 2025 Går jeg uten refleks, så vet jeg at jeg er usynlig. Krysser ikke vei før det er tomt for biler, hopper i grøfta om det kommer en bil, holder meg til fortau. Ikke det at jeg ikke prøver å bruke refleks, men det går ikke alltid. Av og til har jeg nok med å få med meg selv, nøkler og mobil ut døra. Diglereflekser henfer seg fast i ting. Vest/sele må huskes. Bånd rundt armen hopper av og til av og forsvinner. Liker refleks, og prøver å bruke det, men livet skjer.
Mardina Skrevet 28. oktober 2025 #58 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): To minutter?? Tar vel heller to sekunder å smette et refleksbånd på hver arm. Eller kanskje ti sekunder å ta på en vest. Men klart han der som har lett over hele Norge etter refleks bruker sikkert et par år da 😅 Anonymkode: bc85b...7b0 Bruker nok laaaaang tid på å ta på refleks, når man aldri har gjort det før 😂
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #59 Skrevet 28. oktober 2025 Huff det er at jeg glemmer det. Skal sette den fast i lomma nå nå. Anonymkode: 548aa...482 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #60 Skrevet 28. oktober 2025 Før fikk man jo gratis reflekser over alt. Hadde vel sikkert over ti reflekser bare fra Cornflakes-pakker. Man fikk alltid refleks fra alt av slike stands, seminarer, events, hva enn slags offentlig happening noe sted, så delte de ut reflekser av ymse slag, med logo på. Nå skal det koste ca 40 kr pr refleksbånd av billigste sort. Gjerne 50-60 kr og mer om du skal ha noe skikkelig. Og de båndene som man smekker over håndledd etc, for min del mister jeg sikkert 3-4 stk hver vinter. Anonymkode: 6822e...c07
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå