AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #21 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Fordi refleks kan være en falsk trygghet. Eksempel her, denne syklisten hadde sikkert reflekser på sykkelen (de er innebygd) og lys i tillegg, men ble likevel ikke sett. Og så skal liksom noen tynne bånd redde meg når jeg går? Anonymkode: 30fc4...70b Og forresten; falsk trygghet? Hadde du tenkt å valse ut i veibanen uansett? Om du holder deg på fortauet så blir du iallefall SYNLIG for oss som kjører, bare DET hjelper masse! For det er ekkelt å plutselig oppdage folk rett ved siden av bilen når man kjører i mørket. Vi vet liksom aldri hvor dere befinner dere og man kjører med hjertet i halsen. Anonymkode: 8a451...4da 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #22 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Bor i Oslo og har ikke behov for det her jeg ferdes. Hadde brukt det om jeg gikk langs E6. Anonymkode: b0075...e90 Samme her. Jeg glemmer å ta det på fordi det ofte er lyst når jeg drar hjemmefra. Og jeg går bare på opplyste fortau. Trenger ikke valse i veibanen i Oslo. Anonymkode: bd85a...9b8 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #23 Skrevet 28. oktober 2025 Har ikke refleks, og ser aldri noen som selger heller. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg lurer på det samme! De kan ikke være mye redde for livet sitt, hvertfall. Anonymkode: c2768...2f7 Nei overhodet ikke. Anonymkode: 42871...678
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #24 Skrevet 28. oktober 2025 Merker jeg er mer bekymret for alle hissigrproppene som finnes i trafikken 😅 Jeg kjører nesten daglig. Har aldri vært veldig plaget av dette. De holder seg godt ute til siden og så videre. Så det er skummelt hvor mange av dere som merker blodet bruse om du får øye på en refleksfri person på et fortau en god del meter unna. Anonymkode: 3cf5d...057 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #25 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dere som ikke bruker refleks nå når det har blitt mørkere på kvelden og morgenen... og likevel går langs veien... og over veien...beveger dere i trafikken generelt som fotgjenger Hvorfor bruker dere ikke refleks? Anonymkode: 23c27...271 jeg tenker de egentlig har et dødsønske, ferdig snakka - alternativet er at de er for dum til å tenke! Anonymkode: ba9f3...38b 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #26 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dere som ikke bruker refleks nå når det har blitt mørkere på kvelden og morgenen... og likevel går langs veien... og over veien...beveger dere i trafikken generelt som fotgjenger Hvorfor bruker dere ikke refleks? Anonymkode: 23c27...271 Deathwish! Anonymkode: ac44e...ebb
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #27 Skrevet 28. oktober 2025 De er ikke klar over hvor usynlige de er. Selv før det er blitt bekmørkt trenger vi å bruke refleks. Alle myke trafikanter som befinner seg i veibanen burde bruke refleksvest hele døgnet. Selv midt på dagen. Det er vilt hvor mye mer synlig du blir i trafikken av neongul vest vs svarte klær. Alle butikker selger refleks. Clas Ohlson har mange typer vester, Rosa Sløyfe-aksjon selger refleksbånd. Å ikke bruke refleks er å vise hele verden at du er en idiot. Uten unntak. Anonymkode: 66a7c...bf3 6 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #28 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dere som ikke bruker refleks nå når det har blitt mørkere på kvelden og morgenen... og likevel går langs veien... og over veien...beveger dere i trafikken generelt som fotgjenger Hvorfor bruker dere ikke refleks? Anonymkode: 23c27...271 Det kan jo være mørket kom litt brått på, eller at man plutselig måtte ut å gå uten å være forberedt på det. Har hendt meg selv, selv om jeg er en storforbruker i refleks generelt. Men selvsagt, en har jo de som gir en god faen også dessverre, og en del ungdom/barn som ikke tenker så langt. Anonymkode: 0ff01...052
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #29 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alle butikker selger refleks. Clas Ohlson har mange typer vester, Rosa Sløyfe-aksjon selger refleksbånd. Anonymkode: 66a7c...bf3 Overhodet ikke. Jeg har leita overalt og tilogmed lagt ut innlegg på en lokal facebook-gruppe om hvor jeg får kjøpt refleks, null svar. Anonymkode: 42871...678
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #30 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Overhodet ikke. Jeg har leita overalt og tilogmed lagt ut innlegg på en lokal facebook-gruppe om hvor jeg får kjøpt refleks, null svar. Anonymkode: 42871...678 when theres a will, theres a way. Anonymkode: 66a7c...bf3 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #31 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): when theres a will, theres a way. Anonymkode: 66a7c...bf3 Ja, så interessert er jeg ikke. Når jeg hadde vært innom fem butikker uten å se en eneste refleks gadd jeg faktisk ikke mer. Dere får bare kjøre på meg da. Anonymkode: 42871...678
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #32 Skrevet 28. oktober 2025 Jeg blir også frustrert over alle som ikke har refleks, men dette sinnet her inne, vitner om at enkelte ikke forstår annet enn seg selv…. Folk kan komme opp i en situasjoner hvor de ikke visste at de skulle ut å gå i mørket! Og mørket kommer brått på for mange! Hadde jeg selv ikke hatt vest på meg, hadde jeg selvsagt ikke f.eks gått over veien ved overgangsfelt før jeg visste at biler stoppet for meg (noe jeg selvsagt alltid sjekker at de gjør). MÅ jeg gå langs veien, holder jeg meg i grøftekanten når det kommer biler. Anonymkode: 0ff01...052 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #33 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Stress. Holder siden min uansett. Tviler på at noen skulle treffe meg med mindre de kjører alt for fort. Anonymkode: c436f...440 Håper du er organdonor. Anonymkode: 2bd90...157 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #34 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, så interessert er jeg ikke. Når jeg hadde vært innom fem butikker uten å se en eneste refleks gadd jeg faktisk ikke mer. Dere får bare kjøre på meg da. Anonymkode: 42871...678 Som man flåsete pleier si, håper du har husket å melde deg som organdonor Jeg bruker faktisk mye av energien på å se etter fotgjengere uten refleks når jeg kjører bil. Å være klar over ansvaret sitt som bilist… Det betyr å faktisk bruke oppmerksomheten på å lete etter komplett usynlige fotgjengere. Derfor er det så frustrerende når fotgjengere kan bruke ett minutt av livet sitt på å gjøre det ekstremt tryggere for seg selv å ferdes i trafikken. Det er altså så stor forskjell på synlighet med vs uten refleks. Jeg VIL ikke kjøre på deg. Anonymkode: 66a7c...bf3 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #35 Skrevet 28. oktober 2025 Jeg glemmer noen ganger å ha refleks. Men tenker at selv om bilene ikke ser meg, så ser jeg dem. Forøvrig går jeg på fortau som er adskilt fra hovedveien, jeg går ikke å svinser i veien. (Og går ikke over fotgjengerovergang før bilen bremser ned). Anonymkode: 3accb...d1a 2
Heln Skrevet 28. oktober 2025 #36 Skrevet 28. oktober 2025 Husker når jeg slet med depresjon at jeg hadde mange «er det så farlig da» tanker. Gjør det noe om jeg blir påkjørt? Er det så nøye? Brukte aldri refleks. Så meg ikke for før jeg gikk over veien. Ga f rett og slett. Heldigvis kom fornuften tilbake når det slapp tak da, men det kan jo være en mulig unnskyldning🙈 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #37 Skrevet 28. oktober 2025 Fordi jeg ser biler uavhengig av om de ser meg. Anonymkode: 7062d...4a1 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 28. oktober 2025 #38 Skrevet 28. oktober 2025 Jeg bruker ikke refleks når jeg går til jobb selv om jeg krysser tre gater. Jeg går ikke ut i veien før jeg ser bilene stopper uansett om det er mørkt eller lyst. Hvis jeg skal gå langs veien har jeg på meg refleks. 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #39 Skrevet 28. oktober 2025 Jeg har tatt lappen som voksen, jeg var over tredve. Det var på den tiden da trafikal grunnkurs var obligatorisk for alle, uansett alder. Der satt jeg med en gjeng av 16-18 åringer, og vi fikk oppleve hvordan det er å møte en mørkekledd person, sett innnefra bilen. Alle de 16-18 åringer var helt sjokkerte, de har aldri registrert det før og de har aldri tenkt på det, de brukte ikke refleks fordi refleks er teit og laim, og ser teit ut og passer ikke til antrekket. Ikke så viktig at de kan dø. 😅 Anonymkode: b0ab3...632 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #40 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dere som ikke bruker refleks nå når det har blitt mørkere på kvelden og morgenen... og likevel går langs veien... og over veien...beveger dere i trafikken generelt som fotgjenger Hvorfor bruker dere ikke refleks? Anonymkode: 23c27...271 Du burde heller spørre om de er registrerte organdonorer Anonymkode: 459ed...f93 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå