Gå til innhold

Dere som ikke bruker refleks...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som ikke bruker refleks nå når det har blitt mørkere på kvelden og morgenen... og likevel går langs veien... og over veien...beveger dere i trafikken generelt som fotgjenger

Hvorfor bruker dere ikke refleks?

Anonymkode: 23c27...271

• Liker 9
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme! 

De kan ikke være mye redde for livet sitt, hvertfall. 

Anonymkode: c2768...2f7

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Holdt på å kjøre på en mørkkledd syklist i en rundkjøring i morges, de små pinglelysene på sykkelen er ikke særlig synlig fra siden når man kommer i 40 km/t. 

Anonymkode: 7a5a7...3aa

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja hva tenker dere med? Det er veldig ubehagelig å kjøre bil når folk er mørklagte.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som ikke bruker refleks nå når det har blitt mørkere på kvelden og morgenen... og likevel går langs veien... og over veien...beveger dere i trafikken generelt som fotgjenger

Hvorfor bruker dere ikke refleks?

Anonymkode: 23c27...271

De har vel et ønske om døden da..

Anonymkode: d9b99...416

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble skikkelig redd her om dagen. Kom en mann som luftet hunden sin. Hunden hadde refleksvest, men mannen var mørkkledd og uten refleks. Heller ikke refleks på båndet. Jeg så en hund som gikk pent over gangfeltet et stykke foran (kom fra høyre) og regnet med at eieren kom seg over veien i god tid før jeg kom fram til gangfeltet, men båndet var så langt at eieren gikk ut i veien akkurat så langt etter at jeg måtte stå på bremsene for å unngå å kjøre på ham.

Anonymkode: 1e03d...897

• Liker 5
Skrevet

Jeg har så lyst til å åpne vinduet og brøle til dem "Du er ikke synlig for faen!" bare for å fortelle dem at jeg ser dem ikke!!! Holdt på å kjøre ned en i dag på grunn av dette. To ganger. Ene gangen var jeg mer forberedt på, for det var stillestående kø på motsatt side. Lysene gjør at man blir blindet i høstmørket når det regner. Så kommer det en løpende, LØPENDE imellom to biler. En bil før gangfeltet, ikke i gangfeltet. Heldigvis for meg, ikke for han for han hadde fortjent det, så kjørte jeg i lavere fart enn nødvendig for å følge med på gangfeltet jeg viste lå like ved. Ble en bråbrems og en god del bannord fra meg der gitt. Noen folk burde seriøst bare holde seg hjemme. 

Han andre så jeg ikke før han var halvveis i gangfeltet. For det var ingen gatelys og ingen refleks. Ingen motgående bil som lyste opp den siden av gangfeltet heller. Hadde jeg vært fotgjenger så hadde jeg aldri gått over når jeg ser en bil komme imot. Jeg hadde stoppet og forsikret meg om at bilføreren faktisk har klart å se meg før jeg går over. Men han der hadde en "fremover lell" mentalitet, så da ble det bråbrems. Jeg hadde lav fart, siden det er mørkt og regn, men hjelper lite når du ikke ser dem før de nærmest slikker på panseret ditt. 

Er til å bli sprø av. Jeg risikerer å ende opp som en ufrivillig morder fordi andre er idiot. Urettferdig! 

Jeg elsker hundeeiere om høsten. For hundene lyser jo opp halve nabolaget og er som et juletre på tur. Om eieren ikke har refleks så vet jeg jo at det er en tulling i andre enden av båndet. 

Anonymkode: 39fb8...53a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ganske mange ganger hatt lyst til å stoppe, åpne vinduet på bilen og si ifra til folk at bare så de vet det så holdt de å bli påkjørt, og at de må få på seg refleks. 

• Liker 2
Skrevet

Glømmer fort reflex fordi det er lyst når eg gikk. MEN eg veit jo at eg er lite synleg og går ut av vegen når det kjem bil. I syden såg eg ikke noen med refleks selv om det vart veldig mørkt.

Anonymkode: 7a57f...585

• Liker 2
Skrevet

Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde en kasse med refleksvester i passasjersetet, så skulle jeg rullet ned vinduet og kastet en i bakhodet på dem. Jeg vil ikke bli drapsmann.

Og ja, jeg bruker refleksvest. Små reflekser hjelper litt, men det eneste som er bra nok er refleksvest.

Og i tillegg er jeg organdonor, bare sånn i tilfelle.

Anonymkode: f96b9...a17

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Stress. Holder siden min uansett. Tviler på at noen skulle treffe meg med mindre de kjører alt for fort.

Anonymkode: c436f...440

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde en kasse med refleksvester i passasjersetet, så skulle jeg rullet ned vinduet og kastet en i bakhodet på dem. Jeg vil ikke bli drapsmann.

Og ja, jeg bruker refleksvest. Små reflekser hjelper litt, men det eneste som er bra nok er refleksvest.

Og i tillegg er jeg organdonor, bare sånn i tilfelle.

Anonymkode: f96b9...a17

Jeg må si jeg syns at reflekser som beveger seg, som hengende reflekser, de båndene rundt armene og blinkende reflekser er bedre enn refleksvest, da refleksvesten i grunn ikke beveger seg når noen bare går. Det er liksom bare to striper som står stille lengre fremme man ser. Det har tatt tid mange ganger før jeg skjønner at det er et menneske som går mot meg.

• Liker 1
Skrevet

Hadde et blinkende armebånd når jeg gikk/jogget treningstur i mørket på høsten. Men ellers ikke. Har aldri likt refleks og trives ikke med det. Holder meg mest på fortauet.

Anonymkode: 1ecad...aea

Skrevet

Bor i Bergen sentrum. Derfor bruker jeg ikke refleks. Gåarealer overalt, og opplyst. Hvis jeg bodde ute i gokk, så ville saken vært annerledes.

Anonymkode: e6c9c...f69

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stress. Holder siden min uansett. Tviler på at noen skulle treffe meg med mindre de kjører alt for fort.

Anonymkode: c436f...440

Er det stress å bruke 2 minutter på å ta på refleks?!? 🤔

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Her hvor jeg bor er det MØRKT. Vi bor på et sted hvor det ikke er gatelys 95% av strekningen og vi er omgitt av mørk skog. Det finnes så mange idioter(!) uten refleks. En gang var det et kålhue i jaktklær som kom gående langs veien (å nei, gangvei eksisterer ikke her). Jeg var ikke langt unna å meie ned hele fyren. Faen altså. Å det er jo vi bilister som så klart får skylda, så jeg risikerer å bli morder, miste lappen og dermed miste jobben bare fordi noen idioter tror at de er udødelige og selvlysende! Skal jeg kjøre sånjeg garantert ikke treffer noe så må jeg kjøre 5 mil i 30-40 km/t. Må jo dra midt på natta for å rekke jobb liksom. Ta på dere refleks om dere må ut langs vei! 😩 

Anonymkode: e3fc8...a63

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Holdt på å kjøre på en mørkkledd syklist i en rundkjøring i morges, de små pinglelysene på sykkelen er ikke særlig synlig fra siden når man kommer i 40 km/t. 

Anonymkode: 7a5a7...3aa

Fordi refleks kan være en falsk trygghet. Eksempel her, denne syklisten hadde sikkert reflekser på sykkelen (de er innebygd) og lys i tillegg, men ble likevel ikke sett. Og så skal liksom noen tynne bånd redde meg når jeg går?

Anonymkode: 30fc4...70b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde et blinkende armebånd når jeg gikk/jogget treningstur i mørket på høsten. Men ellers ikke. Har aldri likt refleks og trives ikke med det. Holder meg mest på fortauet.

Anonymkode: 1ecad...aea

Du har aldri likt refleks og trives ikke med det? 

Wow. Bare wow.

😮‍💨

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Bor i Oslo og har ikke behov for det her jeg ferdes. Hadde brukt det om jeg gikk langs E6.

Anonymkode: b0075...e90

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Fordi refleks kan være en falsk trygghet. Eksempel her, denne syklisten hadde sikkert reflekser på sykkelen (de er innebygd) og lys i tillegg, men ble likevel ikke sett. Og så skal liksom noen tynne bånd redde meg når jeg går?

Anonymkode: 30fc4...70b

Sett de tynne bånda der det er bevegelse når du går, f.eks på anklene, da blir du godt synlig!

Anonymkode: 8a451...4da

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...