Gå til innhold

Stoff på midten av bordet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har avtale med blomsterbutikken i påsken for å bestemme blomsterpynt til middagsbord og lokale. Nå trenger jeg litt inspirasjon! :sjenert:

Vi skal ha et et hvitt tynt stoff med små strasstener langs midten av middagsbordet. Ser at noen av dere skal pynte på lignende måte. Hvilken blomsterpynt skal dere ha?

På hotellet hvor festen skal holdes har de sølvlysestaker og sølvvaser som vi kan bruke om vi vil. Tenkte å bruke lysestakene, men er litt usikker på vasene. Får litt sykehus-følelse.. hehe ;)

:klem:

Videoannonse
Annonse
Gjest Binna
Skrevet

Jeg tror jeg også ville kuttet ut de sølvvasene.. kanskje kjøpt noen billige enkle glass- vaser fra IKEA?

Har du tenkt på "tema, - farger"? Hva med å bruke noen av de samme fargene fra buketten din/ kjolen din/ bordkortene el.? Slik at du får en helhet.

Jeg har ingen ting å "vise til" i og med at jeg ikke har begynt å planlegge ordentlig ennå.

Gjest Gjest
Skrevet

:overrasket: Herregud, sølvstaker må da være medre enn ikeavaser.

Flott med sølv!

Gjest Gjest
Skrevet
:overrasket: Herregud, sølvstaker må da være medre enn ikeavaser.

Flott med sølv!

Det tror jeg og...

Jeg skal pynte med pioner. Syns de er så fine og romantiske..

Syns calaer er litt oppbrukt... Sorry, jeg vet jo ikke om du skal ha det men...

Skrevet

Hun skal jo bruke lysestakene. Men kanskje ikke vasene. Synes du kan kjøpe noen glassvaser i stedet, ja. ;)

Skrevet (endret)

Jeg tror også at glassvaser er supert, i alle fall hvis du får sykehusfølelse av de andre. :)

Endret av Misty
Gjest gjest1
Skrevet

Vi skal ha gjennomsiktig løpar midt på bordet, og brukar høge gjennomsiktige vasar frå Ikea med ei kvit rose oppi. :)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Har tenkt på vasene fra ikea, som veslo nevner. Ser for meg at det er fint med litt enkel pynt, når man har en slik løper på bordet. Jeg hadde IKKE lyst på store dekorasjoner..

Fargene våre går i hvitt, lavendel og sølv. Så for meg at bordpynten gikk i enten hvite eller lavendel-nyanser, kanskje bundet sammen med ståltråd. Klarer ikke helt å bestemme meg for om brudebuketten skal være hvit og bordpynten lavendel, eller omvendt. Eller om jeg eventuelt skal blande fargene. Synes det er litt viktig at buketten min skiller seg litt ut fra resten av pynten.

Gjest Binna
Skrevet
Tusen takk for svar :)

Har tenkt på vasene fra ikea, som veslo nevner. Ser for meg at det er fint med litt enkel pynt, når man har en slik løper på bordet. Jeg hadde IKKE lyst på store dekorasjoner..

Fargene våre går i hvitt, lavendel og sølv. Så for meg at bordpynten gikk i enten hvite eller lavendel-nyanser, kanskje bundet sammen med ståltråd. Klarer ikke helt å bestemme meg for om brudebuketten skal være hvit og bordpynten lavendel, eller omvendt. Eller om jeg eventuelt skal blande fargene. Synes det er litt viktig at buketten min skiller seg litt ut fra resten av pynten.

Jeg synes du godt kan ha samme farger på blomstene i buketten og de på bordet, eller blande dem. Jeg vet ikke hvordan du har tenkt til å gjøre det, men regner med at du ikke sitter med gaffelen i den ene hånda og buketten i den andre ;) Altså, de kommer ikke til å vises sammen, og uansett så er vel buketten mer forseggjort enn bordpynten?

Skrevet

Hvis du bestiller blomster fra en blomster butikk, så kommer de allerede i en vase/skål som fint kan stå på bordet :)

Skrevet
Hvis du bestiller blomster fra en blomster butikk, så kommer de allerede i en vase/skål som fint kan stå på bordet  :)

Det visste jeg faktisk ikke. Tenkte jeg måtte i gang med å finne vaser jeg nå. Men det er jo ingenting som er bedre enn at jeg kan låne det på blomsterbutikken. Smart! :klappe:

Gjest gjest1
Skrevet
Det visste jeg faktisk ikke. Tenkte jeg måtte i gang med å finne vaser jeg nå.  Men det er jo ingenting som er bedre enn at jeg kan låne det på blomsterbutikken. Smart!  :klappe:

Det er ikkje alltid dei kjem i slike vasar. Sjekk ut med blomsterleverandøren din du! ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Bare et tips - vi hadde oppklipte strå (ca 10-20 cm lange), roseblader og glass- "stener" (små, du får kjøpt dem på hobbybutikk eller der de har lys), de ser ut som vanndråper, som vi strødde i midten av bordet. Hadde tenkt på stoff i midten og, men det ble for voldsomt. Innimellom hadde vi grupper på 2 med kubbelys på små runde glassfat, pyntet med bånd eller perler på ståltråd. Kubbelysene var ikke høye, i tre forskjellige størrelser. Litt viktig at ikke dekorsjonene er høyere enn at gjestene som sitter overfor hverandre kan se hverandre. Fikk kjempemye skryt for oppdekkingen!!!!

Gjest gjest1
Skrevet

Når du bestiller dekorasjoner (ikke buketter) og ikke gir beskjed om noe annet/har med noe selv, bruker butikken grønne plastskåler, setter oasis i og dekorerer denne med blomster. Ihvertfall er det slik vi gjør det i den butikken jeg kommer fra.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Når du bestiller dekorasjoner (ikke buketter) og ikke gir beskjed om noe annet/har med noe selv, bruker butikken grønne plastskåler, setter oasis i og dekorerer denne med blomster. Ihvertfall er det slik vi gjør det i den butikken jeg kommer fra.

Hos oss også :)

Gjest gjest1
Skrevet
Hos oss også :)

Da kan vi konkludere med at ihvertfall to av butikkene på østlandet gjør dette ;)

De fleste gjør dette, men fargen på skålene kan vel variere, vi har hatt hvite også. Noen av det grønne kan jo synes, det kommer an på hvordan dekorasjonene skal være.

Skal du ha buketter i vaser vil nok butikken sette pris på å få låne en vase så de kan prøvesette bukettene oppi, slik at det hele passer.

Gjest lillelou
Skrevet (endret)

Syns forøvrig at blanke vaser ofte kan være vel så fine som sølvfargede. :)

Endret av Misty
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Da kan vi konkludere med at ihvertfall to av butikkene på østlandet gjør dette ;)

De fleste gjør dette, men fargen på skålene kan vel variere, vi har hatt hvite også. Noen av det grønne kan jo synes, det kommer an på hvordan dekorasjonene skal være.

Skal du ha buketter i vaser vil nok butikken sette pris på å få låne en vase så de kan prøvesette bukettene oppi, slik at det hele passer.

Ja, det finnes både grønne og hvite, vi pleier å spørre etter fargen på duken og velger den skåla som passer best hvis noe av den skulle komme til å synes.

Helt enig i at det er lurt å få låne en vase hvis dere skal ha buketter. Litt kjedelig hvis buketten skulle passe dårlig i vasen...

Skrevet

Tråden er ryddet for usaklige kommentarer og sitering av dette.

Misty (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...