AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #1 Skrevet 27. oktober 2025 Jeg har brukt adhd medisin endel måneder nå, og det har vært ganske fantastisk. Men nå er det som medisinene ikke virker lenger. Jeg er avskrudd. Jeg sover mer, får gjort lite. Føler meg utslitt. Adhd-diagnosen kom også med en underliggende utmattelses i tillegg, noe jeg vet er ganske vanlig. Da jeg begynte på medisiner endret livet mitt seg brått. Jeg ble aktiv, sosial og fikk gjort mye mer. Nå føler jeg at jeg er tilbake til der jeg var før: utslitt. Jeg lurer på om jeg gikk for hardt ut? Var for aktiv. Og at utmattelsen bare ble fortrengt. Jeg får ingen annen behandling enn medisiner. Jeg jobber bittelitt, men jobben gir meg ingenting sosialt. Jeg er singel og rimelig ensom. Hver dag prøver jeg å aktivisere meg selv, men det er tungt. Møter nesten ingen, men gjør det meste alene. Og nå virker ikke medisinene som de gjorde de første månedene. Hva gjør jeg? Har bestilt legetime for å ta en prat. Må si at ensomheten sliter hardt på meg. Sammen med tapet av energi. Er det vanlig med downperioder, på tross av medisiner? Hvordan kan jeg klare å få skrudd meg på igjen? Håper noen add'ere kan fortelle om deres teknikker når kroppen skrur seg av. Anonymkode: c67ba...e65 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #2 Skrevet 27. oktober 2025 Mulig du må øke dose, eller endre medisin Anonymkode: aee8a...120 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #3 Skrevet 27. oktober 2025 Helt vanlig at man må øke dosen etter en liten stund. Husk også at medisiner ikke er en mirakelkur, og du kommer nok til å kjenne på den ekstreme utmattelsen som hører med diagnosen titt og ofte, selv med medisiner. Du må lære deg å finne en balanse i livet, hva klarer du å være med på før du møter veggen igjen og blir liggende? Det er en ekstremt vanskelig, men veldig viktig balanse å finne ut av. Anonymkode: 6d7f0...fd4 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #4 Skrevet 27. oktober 2025 Ja, jeg tror balanse er tingen her. Men hva kan man gjøre for at ikke utmattelsen setter seg fast igjen? Jeg tror jeg trenger profesjonell hjelp til å finne ut av dette. Takk for svar😊 Ts Anonymkode: c67ba...e65
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå