Karmelia Skrevet 11. november #81 Skrevet 11. november sinusen skrev (29 minutter siden): Da var det brun utflod hos meg og garantert mensen straks. Er litt surt. 🥹 Vel, er glad mensen kommer som forventet. Bestiller flere eggløsningstester til neste runde. Jeg venter med å oppdatere lista til jeg har begynt å blø ordentlig. Er skikkelig kjipt 😕. Men bra den kommer til rett tid ja. Håper desember blir din måned ❤️
sinusen Skrevet 11. november #82 Skrevet 11. november AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Så kjedelig ❤️ Har du prøvd å tempe for å bli bedre kjent med syklusen din? Anonymkode: c5d25...2d7 Synes helt ærlig det virker megastress... Prøvde meg på å ta eggløsningstester nå, men fikk aldri den positiv heller. Har generelt stabil syklus, men begynte kanskje å teste litt sent og var ikke så flink til å teste på likt tidspunkt hver dag. Skal prøve det en gang til. Men jeg kan ikke helt skjønne hvordan det skal hjelpe noe særlig å vite når eggløsning skjer, sånn på timingen, men det hadde vært fint å vite AT det skjer. 1
platypys Skrevet 11. november #83 Skrevet 11. november (endret) Hallo dere! Jeg hadde positiv eggløsningstest 28.10... Hadde tenkt å vente med testing til jeg er langt forbi en eventuell mens, fordi jeg ikke stoler på syklusen min, men hva er deres erfaring? Er det antakelig at det er nok hormoner til å slå ut nå? (Og hvordan tror dere sjansene for en reell test er i kveld, ikke med kjempekonsentrert urin? Hehe.) Kan ikke skrive meg inn i greia, men skriver meg her: platypys, 28, B1, PP2 eller 1 på ekte, EL 28.-30.10, IKM 7.-21.11(???) lol Endret 11. november av platypys 1
AnonymBruker Skrevet 11. november #84 Skrevet 11. november sinusen skrev (15 minutter siden): Synes helt ærlig det virker megastress... Prøvde meg på å ta eggløsningstester nå, men fikk aldri den positiv heller. Har generelt stabil syklus, men begynte kanskje å teste litt sent og var ikke så flink til å teste på likt tidspunkt hver dag. Skal prøve det en gang til. Men jeg kan ikke helt skjønne hvordan det skal hjelpe noe særlig å vite når eggløsning skjer, sånn på timingen, men det hadde vært fint å vite AT det skjer. Jeg har aldri fått til eggløsningtester før nå. Jeg foretrekker clearblue den lilla. Jeg brukte bare 4 tester denne pp’n og startet å teste på dag 11. Har du murringer under eggløsning? Hos meg bygger det seg opp. Kjente det var noe på gang og tok en test torsdag morning og fikk da en runing som betyr lav fertilitet men har skjønnt at den første testen alltid får runding. Jeg tok en ny på ettermiddagen og fikk da blinkende smil. Tok en ny fredag måren og fikk også blinkende smil da og jeg fikk fast smil fre ettermiddag. Jeg slipper å toke strekene og stopper å teste når jeg får fast smil. Nå har jeg smerter både før, under og etter eggløsning så merker det godt på kroppen. Anonymkode: ad9c1...b80
Hjulvisp Skrevet 11. november Forfatter #85 Skrevet 11. november Jeg oppdaterer lista Platypys 😊 Jeg ville kanskje tenkt at med positiv test 28.10 var sannsynligvis eggløsning dagen etter. Gjennomsnittlig lutealfase (dagene fra EL til mens) er 14 dager. Så hvis du tar en test i morgen tidlig bør du få et svar som er ganske til å stole på! Personlig hadde jeg garantert testet i kveld også, men da er det vanskeligere å stole på resultatet. Jobber med saken platypys, 28, B1, PP2 eller 1 på ekte, EL 28.-30.10, IKM 7.-21.11(?) sinusen: 29 - B1 - PP8 - EL 29.10? - IKM 13.11? Taravmeghatten: 29 - B1 - PP7 - EL 3.11 - IKM 17.11 Serenity: 41 - B2 - PP1 - EL 07.11 - IKM 19.11 Blomsterjenta: 29 - B2 - PP5 - EL 06.11 - IKM 20.11 litthonning: 25 - B1 - PP1 - EL 7.11 - IKM 22.11 Smash - 30 - B1 - PP4 - EL 07.11 - IKM 22.11 Hjulvisp: 29 - B2 - PP4 - EL 11.11 - IKM 22.11 Kristine: 40+ - B6- PP2- EL 09.11 - IKM 23.11 Karmelia: 39 -B2 - PP6 - EL 11.11 - IKM 23.11? Wallflower: 37 - B1 - PP1mill - EL 11.11 - IKM 26.11 Solsikke - 28 - B2 - PP1 - EL 17.11 -IKM 30.11 Mensen Owl-city: 35 - B2 - PP6 - EL 23.10 - IKM 05.11 Vilde26: 26 - B1 - PP1 - EL 26.10 - IKM 7.-10.11 - Mens 08.10 Gravid Her ble det to dager med positive eggløsningstester. Jeg trodde den skulle være negativ i morges, men i stedet ble det peak i dag. Men nå har den blitt negativ igjen. Så får vi se på tempen når eggløsning faktisk fant sted. Håper vi treffer denne måneden 🤞🏽❤️ 4
sinusen Skrevet 12. november #86 Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har aldri fått til eggløsningtester før nå. Jeg foretrekker clearblue den lilla. Jeg brukte bare 4 tester denne pp’n og startet å teste på dag 11. Har du murringer under eggløsning? Hos meg bygger det seg opp. Kjente det var noe på gang og tok en test torsdag morning og fikk da en runing som betyr lav fertilitet men har skjønnt at den første testen alltid får runding. Jeg tok en ny på ettermiddagen og fikk da blinkende smil. Tok en ny fredag måren og fikk også blinkende smil da og jeg fikk fast smil fre ettermiddag. Jeg slipper å toke strekene og stopper å teste når jeg får fast smil. Nå har jeg smerter både før, under og etter eggløsning så merker det godt på kroppen. Anonymkode: ad9c1...b80 Har ikke egentlig hatt noe særlig murringer, nei, men har hatt slim til cirka "riktig" tid (som ikke matcher med manglende positiv eggløsningstest)... Nå har jeg bestilt babyplan-tester. Blør fortsatt ikke heeelt som full mensen, men det er relativt vanlig for meg, så er nok rett rundt hjørnet. IKM er i dag eller i morgen.
platypys Skrevet 12. november #87 Skrevet 12. november (endret) sinusen skrev (11 timer siden): Blør fortsatt ikke heeelt som full mensen, men det er relativt vanlig for meg, så er nok rett rundt hjørnet. IKM er i dag eller i morgen. Jeg har også begynt å blø litt nå (jevnt hele dagen), men har ikke smerter og kun noen dråper i trusa, mye ved tørk. Veldig uvanlig for meg, pleier å ha veldig sterke mensmerter og følgende kraftig blødning. Regner med at det kommer i morgen! Endret 12. november av platypys 2
wallflower Skrevet 12. november #88 Skrevet 12. november Hjulvisp skrev (På 11.11.2025 den 20.34): Her ble det to dager med positive eggløsningstester. Jeg trodde den skulle være negativ i morges, men i stedet ble det peak i dag. Men nå har den blitt negativ igjen. Så får vi se på tempen når eggløsning faktisk fant sted. Håper vi treffer denne måneden 🤞🏽❤️ Wow, for et høyt tall du får. Hvilke tester har du brukt? Jeg får som regel ikke så høye tall, legger ved bilde av det høyeste jeg har fått. Og da har det vært lavt, også plutselig skutt i været 🤔
Vilde26 Skrevet 13. november #89 Skrevet 13. november Flere som sliter med kløe etter mensen? Virker som det kan være ph verdien som blir helt ødelagt. Ligger ofte igjen litt brunt blod oppi der (på slutten), og når jeg har tørka det meste vekk blir kløen mye mindre. Pleier å ta en vactal balanse gel og det er nok til at kløen inni forsvinner 🤔
AnonymBruker Skrevet 13. november #90 Skrevet 13. november Vilde26 skrev (2 timer siden): Flere som sliter med kløe etter mensen? Virker som det kan være ph verdien som blir helt ødelagt. Ligger ofte igjen litt brunt blod oppi der (på slutten), og når jeg har tørka det meste vekk blir kløen mye mindre. Pleier å ta en vactal balanse gel og det er nok til at kløen inni forsvinner 🤔 Nei, kjenner meg ikke igjen. Men høres utrolig slitsomt ut! Kan det være at du har sopp? Anonymkode: c5d25...2d7 1
sinusen Skrevet 13. november #91 Skrevet 13. november Har fortsatt ikke fått mensen ordentlig, så fikk jo håpet opp. Tok en test i dag tidlig, den var veldig blendahvit... 2
Karmelia Skrevet 13. november #92 Skrevet 13. november Vilde26 skrev (4 timer siden): Flere som sliter med kløe etter mensen? Virker som det kan være ph verdien som blir helt ødelagt. Ligger ofte igjen litt brunt blod oppi der (på slutten), og når jeg har tørka det meste vekk blir kløen mye mindre. Pleier å ta en vactal balanse gel og det er nok til at kløen inni forsvinner 🤔 Jeg har opplevd det en sjelden gang. Tror ph balansen var litt off. Kan være tegn på sopp, men var ikke det i mitt tilfelle.
Vilde26 Skrevet 13. november #93 Skrevet 13. november (endret) Karmelia skrev (1 time siden): Jeg har opplevd det en sjelden gang. Tror ph balansen var litt off. Kan være tegn på sopp, men var ikke det i mitt tilfelle. Tror det har vært sånn helst etter ma'en. Hvis det hadde vært sopp burde det vel ha vart lenger enn rett etter mensen og en vactal balanse gel🤔 Gir vel litt mening med dårlig ph balansen etter bruk av bind Endret 13. november av Vilde26 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #94 Skrevet 13. november Hei, jeg er ny her. venter på mensen venter fortsatt på mensen, noen som har erfaring med at de kan få positiv test senere? er på 15 dpo, dersom jeg hadde eggløsning når jeg trodde. Anonymkode: ef99f...8fd
Taravmeghatten Skrevet 13. november #95 Skrevet 13. november Vilde26 skrev (2 timer siden): Tror det har vært sånn helst etter ma'en. Hvis det hadde vært sopp burde det vel ha vart lenger enn rett etter mensen og en vactal balanse gel🤔 Gir vel litt mening med dårlig ph balansen etter bruk av bind Jeg har opplevd det samme etter min nylige MA. Tror ikke det var sopp, da det har vært litt annerledes enn tidligere opplevelser med sopp.
Karmelia Skrevet 13. november #96 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, jeg er ny her. venter på mensen venter fortsatt på mensen, noen som har erfaring med at de kan få positiv test senere? er på 15 dpo, dersom jeg hadde eggløsning når jeg trodde. Anonymkode: ef99f...8fd Noen tester sent positiv. Testet du med tidligtest? Kan også bare være litt variasjon i syklus og at mensen er litt forsinket 🤔
sinusen Skrevet 13. november #97 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, jeg er ny her. venter på mensen venter fortsatt på mensen, noen som har erfaring med at de kan få positiv test senere? er på 15 dpo, dersom jeg hadde eggløsning når jeg trodde. Anonymkode: ef99f...8fd Velkommen, ny her. Føler med deg! Sikkert ustabil syklus. Her bare spotter jeg enda jeg egentlig skulle hatt mensen. Det er akkurat som kroppen kødder når jeg helst skulle hatt positiv test. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #98 Skrevet 13. november Hvordan går det med dere andre som er i dpo-land? Det er fryktelig lang disse dagene etter eggløsning og man legger merke til minste detalje i kroppen🙈😅 Jeg er 5 dpo. Har hatt en del murringer hele veien siden el med litt pause, men kjenner trykkhetfølelse og er oppblåst storr sett hele tiden. Jeg vet det er alt for tidlig å merke noe, men er alltid like spent☺️ Jeg har liten tro på det skal klaffe så kjappt men man har jo alltif et lite håp☺️ Jeg kommer garantert til å teste alt for tidlig denne syklusen også😂 Jeg har testet postivt så tidlig som 8 dpo tidligere så blir nok å starte å teste alt lør/sønd. Hvordan gikk det med eggløsningtestene dine Kamelia? kristine40+ Anonymkode: ad9c1...b80 1 1
Hjulvisp Skrevet 13. november Forfatter #99 Skrevet 13. november wallflower skrev (20 timer siden): Wow, for et høyt tall du får. Hvilke tester har du brukt? Jeg bruker babyplan strimmel 😊 Men det er ikke hver gang jeg får like høye tall, og ikke hver gang testene er positiv like lenge. Men jeg er veldig fornøyd med Babyplan, liker de bedre enn alle andre jeg har prøvd. Vilde26 skrev (16 timer siden): Flere som sliter med kløe etter mensen? Dette kan jeg også oppleve. Ganske så ubehagelig 😬 Jeg tror kanskje det har sammenheng med bruk av bind og mer tørking på do enn ellers slik at det blir litt irritert kanskje. Ingen tegn til sopp her hvertfall, det kan vare noen dager men går egentlig raskt over og så merker jeg ingenting resten av syklusen. Skjer ikke hver syklus heller 🤷🏽♀️ AnonymBruker skrev (9 timer siden): er på 15 dpo, dersom jeg hadde eggløsning når jeg trodde. Her vil jeg kanskje tenke at syklusen ikke var akkurat slik som du forventet? Desverre.. MEN, det kan selvfølgelig være du bare trenger en dag eller to ekstra før testen kanskje blir positiv? 🤞🏾 Hvordan pleier syklusene dine å være? AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvordan går det med dere andre som er i dpo-land? Jeg har fått kryss i fertility friend nå, altså har tempingen gitt svar på når eggløsning skjedde. Så jeg er 3dpo i dag, og har fin forhøyet temperatur. Håper den holder seg der 😊 Nå tar jeg meg litt mentalt "fri" fra prøvingen, og erfaringsvis starer tankesurret 7dpo. Så nå skal jeg nyte noen dager før overtenkingen starter! Men jeg har selvfølgelig mye håp for at det klaffet, og forbereder meg litt på å potensielt gå jula i møte som gravid Vi er jo ganske likt i løypa da Kristine40+! Det blir kjekt etterhvert som vi nærmer oss ikm😊 2
AnonymBruker Skrevet 13. november #100 Skrevet 13. november Klarte ikke dy meg 😅😅😅😅😅 testen lå der. Jeg måtte tisse. 🤭 jeg er kanskje 6 dpo 😅😅 temperaturen er ute å sykler denne runden. Anonymkode: c5d25...2d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå