Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vilde26 skrev (20 timer siden):

Løftet tungt i noen sekunder og fikk litt vondt under magen. Synes kroppen gir mange forvirrende signaler når man går rundt å venter😅

Karmelia skrev (17 timer siden):

Ventetiden mellom eggløsning og ikm føles lang. Og personlig begynner jeg å overtenke alt jeg kjenner i kroppen 😅. Jeg fikk ligamentsmerter da jeg var gravid med første, det var helt oppunder ikm. Det kjentes da for meg som en stikkende litt strekkende smerte på venstre siden av livmoren. Skjedde da jeg reiste meg raskt opp av sofaen.  Har opplevd lignende også uten å være gravid. Er vanskelig det med symptomer 🙈. Kunne ønske det kom symptomer som kun skjedde ved graviditet,  at ikke pms og graviditetssymptomer var så lik! 

Krysser fingrene for at du får positiv test ❤️

Helt enig. Kjenner så mye mer etter når det nærmer seg, og håper når du først tester 🙈 Burde egentlig være et tegn for min del at mensen er på vei, for det eneste symptomet jeg hadde når jeg ble gravid sist var forsinket mens, ellers ingenting 🙈 

Har ikke troen denne prøveperioden da jeg har vært syk og veldig dårlig. Så det ble lite prøving for å si det sånn. Er jo alltid et lite håp at vi traff den eneste gangen i det fertile vinduet, men eggløsningen og når vi prøvde var litt langt fra😅

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne måneden har jeg ikke troa i det hele tatt. Testet jo for eggløsning uten å få positiv test, og hvis den kom enda tidligere enn jeg trodde bomma vi hvertfall helt. Så nå håper jeg bare jeg får mensen når jeg skal, istedet for at jeg får forferdelig venting på mensen som aldri kommer og negative tester..

• Hjerte 4
Skrevet

Har mine tvil på at det har gått siden jeg begynte å få kviser i dag og det er et tegn på at mensen nærmer seg😅  Sliter veldig med hormonene etter MA. Merker at det blir en del kviser og har veldig mye løs mage eller diare. Har somregel heller slitt med forstoppelse. Skjedde noe etter de få ukene som gravid. Noen andre som mest sannsynlig har litt for høyt testosteronnivå? 

• Hjerte 1
Skrevet
Karmelia skrev (På 1.11.2025 den 4.53):

Ventetiden mellom eggløsning og ikm føles lang. Og personlig begynner jeg å overtenke alt jeg kjenner i kroppen 😅. Jeg fikk ligamentsmerter da jeg var gravid med første, det var helt oppunder ikm. Det kjentes da for meg som en stikkende litt strekkende smerte på venstre siden av livmoren. Skjedde da jeg reiste meg raskt opp av sofaen.  Har opplevd lignende også uten å være gravid. Er vanskelig det med symptomer 🙈. Kunne ønske det kom symptomer som kun skjedde ved graviditet,  at ikke pms og graviditetssymptomer var så lik! 

Krysser fingrene for at du får positiv test ❤️

Oisann er visst mye man kan oppleve😅Det verste er at jeg husker ikke hvordan jeg hadde det med symptomer. Husker bare jeg var så ufattelig mye kvalm før jeg forventet mensen. 

AnonymBruker
Skrevet

:humpe: Jobber med saken

Vilde26: 26 - B1 - PP1 - EL 26.10 - IKM 7.-10.11

Owl-city: 35 - B2 - PP6 - EL 23.10 - IKM 07.11

sinusen: 29 - B1 - PP8 - EL 29.10? - IKM 13.11?

Karmelia: 39 -B2 - PP6 - EL 8.11 - IKM 22.11

Hjulvisp: 29 - B2 - PP4 - EL 09.11 - IKM 22.11

Blomsterjenta: 29 - B2 - PP5 - EL 09.11 - IKM 23.11

Kristine: 40+ - B6- PP2- EL 09.11 - IKM  23.11

Wallflower: 37 - B1 - PP1mill - EL 11.11 - IKM 26.11

Solsikke - 28 - B2 - PP1 - EL 17.11 -IKM 30.11

:sinna:Mensen

:gravid:Gravid

Anonymkode: 342a3...b44

Skrevet (endret)
sinusen skrev (På 31.10.2025 den 8.43):

Tok første test søndag! Og det er den eneste gangen jeg har sett antydning til strek to, i grunn. Så kanskje stigningen begynte da og peaken var før jeg testet mandag? Husker ikke helt klokkeslett for testen mandag. har ikke vært så flink til å være konsekvent...

Så demotiverende og kjipt at du har hatt flere tester uten strek to da. Kanskje du skal vurdere å prøve et annet merke når du har brukt opp de du har? Jeg bruker babyplan sin strimmeltest fra billigetester.no, tester ganske konsekvent mellom fire og seks på ettermiddagen og de gangen jeg greier har jeg begrenset tissing og væskeinntak i timene før. Legger ved bilde av testene mine de siste dagene, som du ser er begge streker helt synlig hver dag. 

Blir spennende å se om mensen din kommer til normal tid, hvis ikke ville jeg kanskje tenkt forsinket eggløsning? 

Screenshot_20251103_202245_premom.eh.com.ehpremomapp_edit_13893063198420646.jpg

Endret av Hjulvisp
Skrevet
Hjulvisp skrev (12 timer siden):

Så demotiverende og kjipt at du har hatt flere tester uten strek to da. Kanskje du skal vurdere å prøve et annet merke når du har brukt opp de du har? Jeg bruker babyplan sin strimmeltest fra billigetester.no, tester ganske konsekvent mellom fire og seks på ettermiddagen og de gangen jeg greier har jeg begrenset tissing og væskeinntak i timene før. Legger ved bilde av testene mine de siste dagene, som du ser er begge streker helt synlig hver dag. 

Blir spennende å se om mensen din kommer til normal tid, hvis ikke ville jeg kanskje tenkt forsinket eggløsning?

Brukte Make Sure og prøvde å teste i seks dager uten at jeg fikk positiv eller i det hele tatt strek 2. Har såvidt håpet om at jeg bare misset den, og at den skjedde i tidsvinduet likevel. Håper hvertfall på mensen til riktig tid! 

Begynner du å teste på syklusdag 18? Jeg testet fra dag 8-13 før jeg gikk tom for tester og ga opp... Total syklus er beregnet til 24 dager, da. Skal prøve på nytt neste syklus og da teste både morgen og ettermiddag fra dag 7, tenker jeg. Kan selvsagt prøve et annet merke, men trodde MakeSure var ganske bra.

Skrevet
sinusen skrev (1 time siden):

Brukte Make Sure og prøvde å teste i seks dager uten at jeg fikk positiv eller i det hele tatt strek 2. Har såvidt håpet om at jeg bare misset den, og at den skjedde i tidsvinduet likevel. Håper hvertfall på mensen til riktig tid! 

Begynner du å teste på syklusdag 18? Jeg testet fra dag 8-13 før jeg gikk tom for tester og ga opp... Total syklus er beregnet til 24 dager, da. Skal prøve på nytt neste syklus og da teste både morgen og ettermiddag fra dag 7, tenker jeg. Kan selvsagt prøve et annet merke, men trodde MakeSure var ganske bra.

Kan være individuelle forskjeller? Jeg bruker make sure sine og får veldig tydelig positiv (tester 3 ganger daglig etter stigningen starter). Såvidt jeg vet skal de være helt grei generelt sett. Men er enig med Hjulvisp, ville testet med babyplan sine og sett om du får strek med de. Du kan ha veldig kort topp også, men du burde jo sett strek nr 2 isåfall 🤔

Skrevet
sinusen skrev (4 timer siden):

Jeg har hørt om mange som er fornøyd med makesure, personlig erfarte jeg svake streker på den. Tror det er individuelt, slik Karmelia foreslår. 

Nei, jeg begynte å teste på syklusdag 10 denne gangen, varierer når jeg begynner å teste. Jeg kunne nok trygt ventet med å begynne til syklusdag 20, for gjennomsnittsyklusen min er på 35-40 dager. Men jeg synes det er en fin "vane" å ta eggløsningstest 😄 Jeg tenker at de pengene som går med på disse testene er verd det for min egen del, så jeg tar akkurat så ofte som jeg føler for. Det er en begrenset periode i livet at det er aktuelt å ta eggløsningstester.

Skrevet

Ja, jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Får bare prøve igjen neste måned og kanskje bruke babyplan da. Greit at jeg har korte sykluser og mange forsøksmuligheter, selv om det er irriterende med mensen hele tiden (13-14 ganger i året jo)

• Hjerte 3
Skrevet

Nærmer seg IKM nå, kjenner jeg bare venter på mensen. Er så sikker på at det ikke gikk denne gangen pga sykdom og lite prøving i det fertile vinduet. Har jo et lite håp, men tenker ikke å teste før etter IKM😅 

• Hjerte 3
Skrevet
Owl-City skrev (4 timer siden):

Nærmer seg IKM nå, kjenner jeg bare venter på mensen. Er så sikker på at det ikke gikk denne gangen pga sykdom og lite prøving i det fertile vinduet. Har jo et lite håp, men tenker ikke å teste før etter IKM😅 

Regner ikke med det har gått jeg heller. Har du fått hvit utflod? Fikk hvit utflod for sånn 4-5 dager siden men kun 1 dag. Også fikk jeg det igjen i dag. Er det normalt føler det var veldig nærme mensen🤔 Kan ikke huske at det har vært mellomrom før

Skrevet
Vilde26 skrev (4 timer siden):

Regner ikke med det har gått jeg heller. Har du fått hvit utflod? Fikk hvit utflod for sånn 4-5 dager siden men kun 1 dag. Også fikk jeg det igjen i dag. Er det normalt føler det var veldig nærme mensen🤔 Kan ikke huske at det har vært mellomrom før

Hmmm, det vet jeg ikke. Har ikke tenkt på det før. Jeg kan få en del utflod når det nærmer seg mensen. Det hadde jeg sist jeg ble gravid og, men tror ikke den var veldig hvit. 

Skrevet
Vilde26 skrev (8 timer siden):

Med første fikk jeg hvit flytende utflod som varte fra noen dager etter eggløsning til ca to dager før positiv test.  Kan noen ganger få litt før ikm også, men ikke så mye som da. Sære var at jeg ikke hadde noe særlig etter positiv test 😅. Forventet at det skulle vare lengre. 

Skrevet

Da kom mensen. De to siste gangene ser jeg at syklusen min har vært ett par dager tidligere enn normalt 😅 

:humpe: Jobber med saken

Vilde26: 26 - B1 - PP1 - EL 26.10 - IKM 7.-10.11

sinusen: 29 - B1 - PP8 - EL 29.10? - IKM 13.11?

Karmelia: 39 -B2 - PP6 - EL 8.11 - IKM 22.11

Hjulvisp: 29 - B2 - PP4 - EL 09.11 - IKM 22.11

Blomsterjenta: 29 - B2 - PP5 - EL 09.11 - IKM 23.11

Kristine: 40+ - B6- PP2- EL 09.11 - IKM 23.11

Wallflower: 37 - B1 - PP1mill - EL 11.11 - IKM 26.11

Solsikke - 28 - B2 - PP1 - EL 17.11 -IKM 30.11

:sinna:Mensen

Owl-city: 35 - B2 - PP6 - EL 23.10 - IKM 05.11

🤰Gravid

• Hjerte 4
Skrevet
sinusen skrev (På 4.11.2025 den 15.50):

Ja, jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Får bare prøve igjen neste måned og kanskje bruke babyplan da. Greit at jeg har korte sykluser og mange forsøksmuligheter, selv om det er irriterende med mensen hele tiden (13-14 ganger i året jo)

Ja, absolutt noen fordeler med korte sykluser når det gjelder prøving, men jeg har all verden forståelse for ulempene det også medfører, både av hyppig mens men også hyppigere svingninger i alt av hormoner! 

Skrevet

Så synd med mensen Owl City. En mager trøst når det ikke var store forhåpninger i forkant, men dumt uansett. 

Her nærmer det seg eggløsning. Jeg har lært meg å kjenne igjen flere ulike tegn på at kroppen forbereder seg til eggløsning, så allerede på mandag kjente jeg igjen flere symptomer og kunne anta omtrent hvor mange dager jeg er unna positiv el-test. Utfloden har endret seg litt, og er ganske så eggehvite-aktig nå. Ettersom jeg forventer eggløsning nå har jeg testet to ganger i dag. Den har absolutt blitt sterkere, og er på det sterkeste for denne syklusen nå. Så nå blir det testing i kveld og flere ganger i morgen også frem til den peaker! Jeg har vært syk og ikke fått lagt inn aksjer annenhver dag som vi pleier, men håper det skal gå i dag. Legger ved el-testene fra de siste dagene. 

Screenshot_20251105_182810_premom.eh.com.ehpremomapp_edit_13961243532283680.jpg

• Hjerte 1
Skrevet
Karmelia skrev (12 timer siden):

Med første fikk jeg hvit flytende utflod som varte fra noen dager etter eggløsning til ca to dager før positiv test.  Kan noen ganger få litt før ikm også, men ikke så mye som da. Sære var at jeg ikke hadde noe særlig etter positiv test 😅. Forventet at det skulle vare lengre. 

Første gang så var jeg utrolig kvalm og trøtt. Føler meg litt trøtt fortiden men jeg er alltid trøtt så vanskelig å vite. Nå kan jeg snart teste så får jeg et ordentlig svar😄

• Hjerte 1
Skrevet
Vilde26 skrev (11 minutter siden):

Første gang så var jeg utrolig kvalm og trøtt. Føler meg litt trøtt fortiden men jeg er alltid trøtt så vanskelig å vite. Nå kan jeg snart teste så får jeg et ordentlig svar😄

Krysser fingrene ❤️. Spennende og nervepirrende tid.

Skrevet

Spennende å høre om dere som venter på mensen og eventuelt skal begynne å teste! Jeg venter på mensen og tester eventuelt på IKM, men frykter jo rett og slett at jeg ikke har hatt eggløsning... Vi får se. IKM er om en uke.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...