Gå til innhold

Hva konkret er det med Kattnakken som gjør den bedre en andre merker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er kattnakken frelst, hva er det helt konkret med refntøyet fra dette merket som gjør at barna deres alltid holder seg tørre i det?

Gummi uansett merke er jo helt vanntett med mindre det har skader.

Er detfordi det er tykkere (og stivere) og hindere barnet i å bevege seg rundt i dammer?

Elelr er det strammere rundt håndleddet og ankler slik at vannet ikke kommer inn der?

Eller sitter løsere eller tettere på kroppen og at dette har noen effekt?

Jeg skjønner ikke helt hva som rent teknisk gjør det bedre?

Ja det har høy vannsøyle men det har andre merker også, og som nevnt gummi er vanntett uansett og sepesielt for barn som ikke er ute i ekstremvær. 

Jeg har nå kjøpt en dress for å teste, men den var alt for stor, så må vente et års tid med å få det endelig svaret på dette😅

Anonymkode: 741d8...46c

• Liker 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Gummi" med 30.000 i vannsøyle er noe annet enn "gummi" med 8.000 i vannsøyle. Kattnakken er en av få som har så høy vannsøyle som 30.000. I tillegg er de en av få som forer sitt vinterregntøy med vatt, som tørker raskt, fremfor fleece.

• Liker 1
Skrevet
Sokk1 skrev (13 minutter siden):

"Gummi" med 30.000 i vannsøyle er noe annet enn "gummi" med 8.000 i vannsøyle. Kattnakken er en av få som har så høy vannsøyle som 30.000. I tillegg er de en av få som forer sitt vinterregntøy med vatt, som tørker raskt, fremfor fleece.

Jo, men om regntøyet har 30.000 eller 10.000 i vannsøyle har vel ikke noe å si før det er ekstremvær? Er snakk om små abrnejagebarn dette og trykket skal være ekstremt høyt forsikre å tåle vanlig bruk i vann. 

På skalltøy der i mot har vannsøyle mer å si fordi det ikke er laget av et stoff som uansett er vanntett. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jo, men om regntøyet har 30.000 eller 10.000 i vannsøyle har vel ikke noe å si før det er ekstremvær? Er snakk om små abrnejagebarn dette og trykket skal være ekstremt høyt forsikre å tåle vanlig bruk i vann. 

På skalltøy der i mot har vannsøyle mer å si fordi det ikke er laget av et stoff som uansett er vanntett. 

Jeg har selv (gummi)regntøy med ulik vannsøyle, og nei, det skal ikke ekstremvær til. Det med lavest vannsøyle er ubrukelig i en skikkelig skur. Barn er ute også når det regner skikkelig, og i tillegg liker mange av de å sitte i sølepytter og stå under takrenner. I tillegg er regntøyet med lavere vannsøyle ofte tynnere i stoffet, slik at det lettere får (små) hull og rifter.

• Liker 1
Skrevet

For vår del var tørketiden veldig avgjørende. Ingen av mine er blitt hindret i bevegelse i disse dressene, synes ikke de er spesielt stive heller. Liker godt at de er gode på størrelse. Ja, de koster litt, men yngste her bruker sin dress 5 sesongen på rad. Da synes jeg ikke prisen er så gal alikevel

Anonymkode: 807b5...8b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min yngste går i 3 klasse og bruker dressen sin fortsatt. Skal ikke nye dårlig vær før kjipt regntøy lekker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

For vår del var tørketiden veldig avgjørende. Ingen av mine er blitt hindret i bevegelse i disse dressene, synes ikke de er spesielt stive heller. Liker godt at de er gode på størrelse. Ja, de koster litt, men yngste her bruker sin dress 5 sesongen på rad. Da synes jeg ikke prisen er så gal alikevel

Hææ? Hvor lenge er 5 sesonger? Og fra hvilen alder til hvilken alder?

Er fem sesonger vinter, vår, sommer, høst og vinter?

• Nyttig 2
Skrevet

Slitesterkt, vanntett, tørker raskt. Dressene kan virke litt stive, men ungene har aldri klaget, og ser ikke ut til å bli hindret av det. Med andre regntøy har ungene ofte vært våte opp til knærne etter utetid, det skjer sjeldent med katnakken-regntøy.

Anonymkode: 2490b...307

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hææ? Hvor lenge er 5 sesonger? Og fra hvilen alder til hvilken alder?

Er fem sesonger vinter, vår, sommer, høst og vinter?

Nei, vi begynner med de i oktober, og slutter i april ca. Min yngste bruker nå 140-146 i alle andre klær, men kattnakken o 128 passer fortsatt. Min erfaring er at de fu ker lenge, fordi de wr lange i ryggen. Jeg kjøpte denne når hun var på vei inn i ste 122. Jeg kjøper aldri yttertøy som passer akkurat. Tanteungen min fikk en i 92 da barnet ble ett år, nå er barnet 3.5 og den brukes fortsatt. Barnet bruker nå 110-116 i andre klær

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, vi begynner med de i oktober, og slutter i april ca. Min yngste bruker nå 140-146 i alle andre klær, men kattnakken o 128 passer fortsatt. Min erfaring er at de fu ker lenge, fordi de wr lange i ryggen. Jeg kjøpte denne når hun var på vei inn i ste 122. Jeg kjøper aldri yttertøy som passer akkurat. Tanteungen min fikk en i 92 da barnet ble ett år, nå er barnet 3.5 og den brukes fortsatt. Barnet bruker nå 110-116 i andre klær

Hun fikk sin dress nest siste året i barnehageb.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg pleide alltid å kjøpe Helly Hansen regntøy da jeg hadde barnehagebarn. Det satt fint og lakk ikke rundt beina. De modellene de har nå har visst også 30 000 mm i vannsøyle, så det er ikke unikt for Kattnakken. (https://www.xxl.no/helly-hansen-bergen-pu-rainset-2-0-regnsett-barn-rosa/p/1238815_1_Style)

Anonymkode: a17dc...dda

Reflex også har en modell med 30.000 i vannsøyle.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror ikke et sekund på at str 92 passet en på 1 år, og ikke allefall ikke fra 1 år til 3,5. Den må ha vært aaaaaalt for stor for en på 1 år. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun fikk sin dress nest siste året i barnehageb.

Oktober i fjor da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg pleide alltid å kjøpe Helly Hansen regntøy da jeg hadde barnehagebarn. Det satt fint og lakk ikke rundt beina. De modellene de har nå har visst også 30 000 mm i vannsøyle, så det er ikke unikt for Kattnakken. (https://www.xxl.no/helly-hansen-bergen-pu-rainset-2-0-regnsett-barn-rosa/p/1238815_1_Style)

Anonymkode: a17dc...dda

Vi har faktisk både Helly Hansen og Kattnakken, og er fornøyd med begge deler :)

Helly Hansen sitt er litt tynnere og mykere, mens Kattnakken er litt mer solid. Bruker de litt om hverandre, men en tendens til at vi velger HH hvis vi skal ting med litt mindre slitasje på tøyet (feks fisketur) og Kattnakken hvis vi skal noe hvor det får mer juling. 

For "vinterregntøy" har vi vært så fornøyd med Kattnakken at vi ikke har prøvd noe annet. Tørker fort og lett, fukt som kommer innenfor sprer seg ikke så fort, setter seg ikke lukt i det. 

Anonymkode: 8a44f...b40

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oktober i fjor da? 

Beklager jeg bare skjønner ikke hva du mener med 5 sesonger.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjøpte rimelig regntøy i starten, men erfarte at han alltid ble våt. Da vi gikk over til Kattnakken forsvant dette problemet. Han trenger ikke byttetøy etter en regnværsdag nå lengre. Har en aktiv gutt på 3.

Anonymkode: 10a0e...304

Skrevet

Vi har faktisk både Helly Hansen og Kattnakken, og er fornøyd med begge deler :)

Helly Hansen sitt er litt tynnere og mykere, mens Kattnakken er litt mer solid. Bruker de litt om hverandre, men en tendens til at vi velger HH hvis vi skal ting med litt mindre slitasje på tøyet (feks fisketur) og Kattnakken hvis vi skal noe hvor det får mer juling. 

For "vinterregntøy" har vi vært så fornøyd med Kattnakken at vi ikke har prøvd noe annet. Tørker fort og lett, fukt som kommer innenfor sprer seg ikke så fort, setter seg ikke lukt i det. 

Anonymkode: 8a44f...b40

Skjønner, jeg har en aktiv gutt og barnehage med mye asfalt, han har benyttet et tynt et med 10.000 i vannsøyle fra reima og det har ingen skader eller slitasje.

• Liker 2
Skrevet

Beklager jeg bare skjønner ikke hva du mener med 5 sesonger.

5 høst og vintre? En årstid, en sesong

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oktober i fjor da? 

Nei, 5 år siden. Barnet går nå i 3 klasse på barneskolen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...