Gå til innhold

Brystreduksjon og løft, erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å ta kontakt med fastlegen for å få vurdering på om brystreduksjon er noe jeg kan få dekket. Har hatt store, tunge bryst hele livet, uansett hvor tynn jeg har vært. Hadde håpet på at de skrumpet litt sammen etter fødsler, men nei. De er fortsatt store og tunge… og lange! Jeg sliter med å finne gode sports-bh’er, da jeg er smal ellers. Det føles som å ha på seg en tvangstrøye og jeg får ikke pustet skikkelig når jeg har på bh/sportsbh. Jeg får også gnagsår og dårlig hud under brystene. 
Jeg har ønsket å gjøre noe med dette i maaange år, men det er noe som holder meg igjen. Jeg er redd for operasjoner! Tenk om det skulle skje noe alvorlig. Ja, det er katastrofetanker og jeg vet at det sjelden forekommer dødsfall eller andre ting under slike operasjoner, men det er jo alltid en viss sjanse. 
Jeg tror jeg hadde fått det mye bedre ved å gjennomføre denne operasjonen, både fysisk og psykisk. Noen som har erfaringer som det er verdt å høre om? 

Anonymkode: 99d70...f5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva du vil høre, men jeg tok brystløft for mange år siden. Betalte selv, tror ikke jeg ville fått det dekket da de ikke var enorme, men stygge 😂 Gikk super det. Har ammet barn også uten problemer etterpå. 

Anonymkode: 27b28...9d7

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok brystløft for 17 år siden, betalt av egen lomme. Har ikke angret en dag – livet ble lettere, i ordets rette forstand. Arrene mine grodde ikke spesielt pent, men det var det verdt. Aldri noen som har klagd på dem heller :)

Anonymkode: 7fbee...149

• Liker 1
Skrevet

Fikk det innvilget og gjorde det for 2 år siden. 
Vanvittig fornøyd! Lite smerter, kun litt såre arr en stund. Resultatet ble helt supert og selvtilliten steg betraktelig. Slipper svette under brystene, klærne sitter bedre, ferdig med det evige (og dyre) jaget etter bh som sitter godt. 
Holdningen ble mye bedre, jeg rettet meg opp og det ble slutt på dårlig rygg og vonde skuldre. Begynte å trene, alt føles lettere. 
Anbefales! Finnes FB-grupper hvor du kan lese andres erfaringer og stille spørsmål, og også se før/etter-bilder, om du vil. 

Anonymkode: 63251...f9a

• Liker 1
Skrevet

Har gjort reduksjon/løft for 10 år siden. Ikke angret ett sekund. De er ikke perfekte, men de har gitt meg en ny selvtillit som jeg ikke hadde før. 

Anonymkode: 01d7a...e87

• Liker 1
Skrevet

Har hatt prolaps og sliter med dårlig rygg pga at jeg har hatt store tunge bryster. Gått ned 45 kg nå og de måååå få ett løft og ett implantat. Er ett løft noe man kan få dekket pga at man har slanket seg med råd fra fastlege m/skankesprøyta? Sliter med svette/utslett under pupp og dårlig selvtillit , tørr ikke date gutter lenger, psykisk skada, og slanket meg for helsa sin skyld mtp rygg og ryggsøyle. Er ett løft mulig å få dekket da? Evt og supplere fra egen lommebok et lite implantat for selvfølelsen sin sin skyld. Snakker da om 1X økning bare. Kun for at brystløftet vil se bedre ut fra evt C cup til D-cup. Hva tenker dere? 

Anonymkode: ed7ec...29a

Skrevet

Jeg har selv betalt for å få brystene redusert og løftet. Det kommer jeg aldri til å angre på. Om du ikke føler på dårlig tid så kan du jo søke om å få det dekket først med hjelp fra fastlege (har du fysiske eller somatiske tilstander som tilsier det, for å få kortet ned evt ventetid på operasjon?).

Føler du det haster så ville jeg ha betalt selv om du har anledning. Jeg reiste til Polen for å få gjort operasjonen, og det sparte jeg nok ca 50% på, i forhold til norske priser. Jeg gjorde grundige undersøkelser før jeg dro og må si at jeg er veldig fornøyd med resultatet. Samt at klinikken var veldig profesjonell. Følte meg veldig trygg der. Dette var i Wroclaw, Polen. 

Et par tips som kan hjelpe før du evt får en operasjon. Bruk soppdrepende middel på huden under brystene dine, ala Canesten (bedrer hudkvaliteten) og deodorant (må være antiperspirant, holder huden tørr og mindre irritert).

Ellers vil jeg gjerne anbefale en sports-bh fra et merke som heter Elomi. De har forøvrig gode modeller ellers også.

Anonymkode: 6867b...bef

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, alle. Det som går igjen ser jeg, er at dere ikke har angret 😊 Det er bra! Jeg forventer ikke å få spretne 20-årige pupper igjen, men det hadde vært fint å kunne gått ned en størrelse i overdeler fordi puppene ikke samsvarer med resten av kroppen, eller løpe seg en tur uten å føle at man løper i en alt for trang tvangstrøye. Har prøvd mange ulike sports- bher, men ingen holder de ordentlig på plass uten at det strammer ekstremt rundt brystet. 
Jeg får se hva jeg gjør, men det heller i mot å bestille seg en time for vurdering i hvert fall. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for svar, alle. Det som går igjen ser jeg, er at dere ikke har angret 😊 Det er bra! Jeg forventer ikke å få spretne 20-årige pupper igjen, men det hadde vært fint å kunne gått ned en størrelse i overdeler fordi puppene ikke samsvarer med resten av kroppen, eller løpe seg en tur uten å føle at man løper i en alt for trang tvangstrøye. Har prøvd mange ulike sports- bher, men ingen holder de ordentlig på plass uten at det strammer ekstremt rundt brystet. 
Jeg får se hva jeg gjør, men det heller i mot å bestille seg en time for vurdering i hvert fall. TS

Jeg tok brystreduksjon og løft for fem år siden. På statens regning. Og jeg fikk faktisk pupper som en 20-åring. Helt fantastisk å kunne gå inn på en hvilken som helst klesbutikk å kjøpe en bh i b-cup, istedenfor å måtte bruke en tusenlapp på en spesialforretning. Tro meg, du kommer aldri til å angre 😊

Anonymkode: 730d2...a2d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...