Gå til innhold

Interessert i et hus - men megler følger ikke opp??

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er interessert i et hus som har ligget ute for salg i nærmere 2 måneder nå. Vi kontaktet megler for en uke siden, megler svarer ikke på telefon og sier han skal ringe oss opp igjen... Og skriver at han har videresendt våre spørsmål om eiendommen til selger... Altså, hva i alle dager? For en helt elendig oppfølging av seriøse interessenter? 

Kjenner jeg blir så irritert, og får lyst til å kontakte selger direkte, og si at megleren dere bruker burde ikke få en krone av oppgjøret. Om det var min bolig som lå ute for salg og min megler ga blaffen i å ivareta interessenter slik når boligen har ligget ute uten å bli solgt, så hadde jeg faktisk klikket... 

For et ekstremt overbetalt yrke for totalt udugelige folk! 

Anonymkode: 05d26...c5d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er interessert i et hus som har ligget ute for salg i nærmere 2 måneder nå. Vi kontaktet megler for en uke siden, megler svarer ikke på telefon og sier han skal ringe oss opp igjen... Og skriver at han har videresendt våre spørsmål om eiendommen til selger... Altså, hva i alle dager? For en helt elendig oppfølging av seriøse interessenter? 

Kjenner jeg blir så irritert, og får lyst til å kontakte selger direkte, og si at megleren dere bruker burde ikke få en krone av oppgjøret. Om det var min bolig som lå ute for salg og min megler ga blaffen i å ivareta interessenter slik når boligen har ligget ute uten å bli solgt, så hadde jeg faktisk klikket... 

For et ekstremt overbetalt yrke for totalt udugelige folk! 

Anonymkode: 05d26...c5d

Helt ærlig - ring selgeren ja. Gjør det. Kan hende megleren bare er lei jobben sin totalt sett, men kan også hende denne selgeren har pruta som pesten på meglerens pris før salg, for folk liker ikke å betale for erfaring. Men, skal ikke dra under samme kam, for er også overbetalte, late eiendomsmeglere som har vært for lenge i bransjen.

Yrket er kanskje overbetalt for noen av meglerne ja, men ikke for alle. Noen jobber faktisk hardt og ønsker gode resultater for kundene sine, svarer, drar på privatvisninger gratis i hytt og pine osv. Et godt eksempel på hvorfor folk flest bør begynne å undersøke meglervalget sitt istedenfor å kun se på pristilbudene, for man får mye kunnskap om en megler basert på omtalelser fra tidligere kunder etc.

Men ja - er dere gira på huset, ring selgeren om megleren ikke svarer, eller ring daglig leder eller fagansvarlig på det gjeldende meglerkontoret og si at megleren for det huset ikke svarer.

Anonymkode: c12ba...c2e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...