Gå til innhold

Har vært så flink de siste to ukene, men nå kom smellen..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På to dager har jeg spist en hel nutella, og da med x antall knekkebrød eller riskaker . Datteren min kjøpte nutella, og det er jeg ekstremt glad i. Og når jeg først fikk smaken, så var det som om ulven kom frem i meg. Allt av viljestyrke forsvant og jeg ble et monster som stod over den krukka. Altså det er helt sykt! Jeg ble nesten redd meg selv. 

Nå (dårlig som jeg føler meg) får jeg ekstremt dårlig samvittighet ovenfor meg selv. Jeg er sint, skuffet og føler meg helt forferdelig. 

Jeg er på nippet til å gi opp alt! Hvorfor skal jeg gidde å fortsette om jeg bare ryker slik! Det er jo 1000vis av kalorier jeg har vært så flink til å porsjonere ut hele uken og ligget i lett underskudd. Som bare ble visket bort på en helg! Alt forgjeves. 

Nå trenger jeg virkelig oppmuntrende ord for å finne viljestyrken igjen. 

Dette er et sårt rip om hjelp til å fortsette kampen... 

Anonymkode: f1127...45b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går bra! Alle går på smeller :) cluet er at du ikke gir opp, men at du i morgen fortsetter den fine trenden du var i :) ikke bruk dette som en unnskyldning for at nå er det bare å gi opp, du er flink! Har du skikkelig dårlig samvittighet så tar du deg en ekstra treningsøkt eller gåtur i morgen, og legg dette bak deg. 
Heia du! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På to dager har jeg spist en hel nutella, og da med x antall knekkebrød eller riskaker . Datteren min kjøpte nutella, og det er jeg ekstremt glad i. Og når jeg først fikk smaken, så var det som om ulven kom frem i meg. Allt av viljestyrke forsvant og jeg ble et monster som stod over den krukka. Altså det er helt sykt! Jeg ble nesten redd meg selv. 

Nå (dårlig som jeg føler meg) får jeg ekstremt dårlig samvittighet ovenfor meg selv. Jeg er sint, skuffet og føler meg helt forferdelig. 

Jeg er på nippet til å gi opp alt! Hvorfor skal jeg gidde å fortsette om jeg bare ryker slik! Det er jo 1000vis av kalorier jeg har vært så flink til å porsjonere ut hele uken og ligget i lett underskudd. Som bare ble visket bort på en helg! Alt forgjeves. 

Nå trenger jeg virkelig oppmuntrende ord for å finne viljestyrken igjen. 

Dette er et sårt rip om hjelp til å fortsette kampen... 

De to ukene er ikke borte bare fordi du slukte en nutella boks, du snublet bare på veien din, reis deg opp og gå videre. Slike smeller er helt vanlig, slikt skjer. En venninne av meg var edru i 3 år da hun tok en øl, og angret med en gang, men de tre årene hun ikke drakk er jo der enda, tilbakefall er en del av all endring, dette går bra! 

Anonymkode: cb4a8...1fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du har en spiseforstyrrelse (overspisingslidelse). Har du prøvd psykolog?

Anonymkode: ff642...929

Skrevet

Kjære deg, dette er livet – sånt skjer! Alle de dagene du er «flink» teller langt mer enn de dagene du skeier ut. Det er DE som teller!

Selv har jeg vært på jobbreise de 4 siste dagene, med plenty av mat og drikke + null trening. Fullstendig utskeielse i forhold til mitt vanlige jeg – men i morgen er det på’n igjen. Sånn er livet. Ikke vær så slem mot deg selv ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var bare en fartsdump inn i mot målet ditt 😊 I morgen så starter du med blanke ark igjen, du må ikke la denne fartsdumpen ødelegge deg🙂 

Anonymkode: be3d9...8cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres ut som du har en spiseforstyrrelse (overspisingslidelse). Har du prøvd psykolog?

Anonymkode: ff642...929

Nå må barnerumper og uerfarne i livet ellers slutte å svare i tråder og sette diagnoser på alt. 

Anonymkode: cb4a8...1fb

• Nyttig 7
Skrevet

Ikke vær så streng med deg selv!

Spist er spist, mandag i morgen og nye muligheter. Du har ikke feilet, du har gått på en smell. Kom deg opp på hesten igjen and keep up the good work.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Våknet i dag etter en forferdelig natt. Jeg har så lyst til å klare dette, så samvittigheten gnagne noe skikkelig hele natten. Jeg lå og tenkte på om jeg skulle ha en faste-dag i dag for å gjøre opp for ugjerningen. Men da er jeg redd jeg ryker når kvelden kommer igjen. Så j

Så i morges lagde jeg maten for hele dagen, så skal jeg prøve å la helgen passere og starte med en god dag i dag.

Takk for støtten. Jeg var på nippet til å gi opp. ❤️ 

Herlighet hvor mye dette svinger i kropp og hode! 

Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Våknet i dag etter en forferdelig natt. Jeg har så lyst til å klare dette, så samvittigheten gnagne noe skikkelig hele natten. Jeg lå og tenkte på om jeg skulle ha en faste-dag i dag for å gjøre opp for ugjerningen. Men da er jeg redd jeg ryker når kvelden kommer igjen. Så j

Så i morges lagde jeg maten for hele dagen, så skal jeg prøve å la helgen passere og starte med en god dag i dag.

Takk for støtten. Jeg var på nippet til å gi opp. ❤️ 

Herlighet hvor mye dette svinger i kropp og hode! 

Ts

Som de andre her sier, så har du ikke ødelagt noe som helst, så det er ingen grunn til å plage deg selv med dårlig samvittighet. Det som er viktig, er at du fortsetter med de gode vanene :) Hvis du har cravings, kan det være greit å vurdere kostholdet, om du bl.a. får i deg nok proteiner og ikke mangler viktige vitaminer og mineraler. Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...