debatant Skrevet 3. november #41 Skrevet 3. november (endret) AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 15.10): Hvorfor det? Om du ikke støtter kristendom, er det vel bedre å jobbe mot å kvitte oss med søplet? Anonymkode: b4cee...2ac Norge har en 1000 år kristen historie og har gjort det ganske bra. I all ydmykhet. Om en ser på land som Nord Korea, Afganistan og Nigeria hvor kristendom virkelig behandles som søppel. Ser en fruktene av det også. Er det virkelig slike forhold du ønsker i Norge? Endret 3. november av debatant
AnonymBruker Skrevet 4. november #42 Skrevet 4. november debatant skrev (20 timer siden): Norge har en 1000 år kristen historie og har gjort det ganske bra. I all ydmykhet. Om en ser på land som Nord Korea, Afganistan og Nigeria hvor kristendom virkelig behandles som søppel. Ser en fruktene av det også. Er det virkelig slike forhold du ønsker i Norge? Jeg henger ikke med i logikken din. Man kan være kritisk til noe i Norge, uten at det er noe som helst som tyder på at man ønsker seg noe ala de landene du nevner. Det er vel helt andre ting enn den kristne påvirkningen som har gjort at Norge har gjort det bra. Religion og overtro er ikke en positiv kraft. Anonymkode: b4cee...2ac
AnonymBruker Skrevet 4. november #43 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg støtter kristendommen og den norske statskirka. Er også støttemedlem. Men er ikke kristen selv. Anonymkode: 936df...6bc Hva er det du ønsker å "støtte" i denne overtroen du ikke tror på selv? Og hvorfor? Anonymkode: b4cee...2ac
AnonymBruker Skrevet 4. november #44 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det du ønsker å "støtte" i denne overtroen du ikke tror på selv? Og hvorfor? Anonymkode: b4cee...2ac Tradisjoner. Jeg har så mange, fine minner, fra da vi "låner" kirkehuset". Barnedåper - konfirmasjoner - bryllup. Men først og fremst begravelser Det er så høytidelig og fint, med faste rammer. Og prestene jeg har møtte opp gjennom, særlig som usikker konfirmant, men særlig i sorg. Hva min tro har vært har aldri hatt en betydning, de har alltid klart å møte meg i øyeblikket. Anonymkode: 936df...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #45 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 4.11.2025 den 15.38): Tradisjoner. Jeg har så mange, fine minner, fra da vi "låner" kirkehuset". Barnedåper - konfirmasjoner - bryllup. Men først og fremst begravelser Det er så høytidelig og fint, med faste rammer. Og prestene jeg har møtte opp gjennom, særlig som usikker konfirmant, men særlig i sorg. Hva min tro har vært har aldri hatt en betydning, de har alltid klart å møte meg i øyeblikket. Anonymkode: 936df...6bc Men man kan jo ha mye bedre sermonier om man utelater overtro og fjas man ikke tror på. Når man ikke er religiøs er jo alt sånt bare forstyrrende. Høytidlige rammer er flott. Overtro og prestepjatt er bare irriterende. Noe mer frustrenende enn prester som snakker om "gud" og annet åpenbart bullshit når man er i sorg, skal man lete lenge etter. Anonymkode: b4cee...2ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå