AnonymBruker Skrevet 26. oktober #1 Skrevet 26. oktober Spiste en stor frokost/lunsj i dag rundt kl 10.30 med en omelett laget på fire egg, fire skiver røkelaks, en rundstykke og agurk og tomat. Spiste middag kl 18 og ingenting i mellomtiden utenom en gulrot. Middagen besto av to stykker torskefilet, 50 gram bacon som "topping" og dampede grønnsaker. Har ikke vært sulten ellers. Er det forsvarlig å fortsette på denne måten eller blir det for høyt inntak av egg/kolesterol og protein over tid? Anonymkode: 4bfed...0eb
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #2 Skrevet 26. oktober Sunn og god mat. Men vil anbefale tre måltider så ikke forbrenning går ned. Anonymkode: b2622...b28
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #3 Skrevet 26. oktober Selv hadde jeg latt være bacon og røkelaks, økt proteininntaket og lagt til karb. Ris f eks. Så må du jo regne ut kaloriene du trenger over tid. Til ditt mål Anonymkode: 75c79...3dc
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #4 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Sunn og god mat. Men vil anbefale tre måltider så ikke forbrenning går ned. Anonymkode: b2622...b28 Takk for tips AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Selv hadde jeg latt være bacon og røkelaks, økt proteininntaket og lagt til karb. Ris f eks. Så må du jo regne ut kaloriene du trenger over tid. Til ditt mål Anonymkode: 75c79...3dc Jada, skal ikke spise dette hver dag, og heller legge til et ekstra fiskestykke og mer grønnsaker. Grov ris synes jeg er fryktelig kjedelig, det klarer jeg ikke. Og hvit ris er jo bare tomme kalorier. Samtidig tenker jeg at bacon og røkelaks og lignende mat ikke skader fett og saltmessig når resten av maten ikke er ultraprosessert og stort sett helt ren. Det jeg er usikker på er om jeg får i meg for mye proteiner enn det jeg trenger. Er 170 cm og veier 70 kilo. Ønsker å gå ned til 63 ca. Anonymkode: 4bfed...0eb
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #5 Skrevet 26. oktober Gratulerer, du har funnet ut at det er proteiner og fett som gir faktisk metthet. Karbohydrater og fiber gjør oss stappmette der og da, og så blir vi fort sultne igjen og vi ender opp med å spise mer. Du er langt fra noe farlig inntak av verken protein eller kolesterol. Begge deler er sunne og livsnødvendige . Kolesterol lager kroppen selv hvis du ikke spiser nok kolesterol. Ola Nordmann spiser kun rundt 15% av kolesterolet kroppen trenger. Kolesterol brukes i alle cellevegger, til hormoner, og til å lage vitamin D fra sola. Hjernen er en storforbruker av kolesterol og mesteparten av kolesterolet finnes i hjernen vår. Uten nok kolesterol funker ikke hjernen som den skal, hormonene funker ikke som de skal, og celleveggene blir ustabile. Proteininntaket til Ola Nordmann er for lavt og bør økes. Det var en stund skremselspropaganda fra veganere at høyt proteininntak ga nyreproblemer, men dette har blitt motbevist for lenge siden. Så prøvde veganerne seg på å påstå at høyt proteininntak var unødvendig og at vi bare tisser det ut igjen, men det har også blitt motbevist. De har testet opp til 100 gram høykvalitetsprotein i ett måltid og alt ble tatt opp. Så vi vet ikke hva grensen er per måltid, men det er minst 100 gram høykvalitetsprotein i alle fall. Spis gjerne enda mer protein og kolesterol. Null problem med det. Anonymkode: a02ed...ad5 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #6 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men vil anbefale tre måltider så ikke forbrenning går ned. Anonymkode: b2622...b28 Dette er gammel feillære. Man kan gjerne spise ett måltid om dagen om man ønsker det, og faktisk er dette mer gunstig pga autofagi. Det er bare tull at forbrenningen går ned hvis man ikke spiser. Anonymkode: a02ed...ad5 2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå