lillemeg90 Skrevet søndag kl. 18:21 #1 Skrevet søndag kl. 18:21 (endret) Tar sjansen jeg altså, det er jo fremdeles veldig tidlig men det er så fint å kunne dele med andre i samme situasjon. ❤️ Håper flere melder deg inn her. Terminliste: Overthinking - 1. Juli 2026 Moi123 - 3. juli 2026 Lillemeg90 - 7. juli 2026 Nellikpiken - 9. Juli 2026 Blåtimen - 14. Juli 2026 Endret tirsdag kl. 19:18 av lillemeg90
Overthinking Skrevet mandag kl. 11:32 #2 Skrevet mandag kl. 11:32 Håper det holder hele veien, Lillemeg ❤️ Her er temindato 1.juli. Jeg har ikke så mye symptomer, og det stresser meg litt, men bør vel kanskje bare nyte det. Jeg er en del trøtt, har ømme pupper og kjenner litt stikk og lignende i livmoren.
blåtimen Skrevet mandag kl. 18:34 #3 Skrevet mandag kl. 18:34 Hei og hå ☺️ Melder meg inn her. Jeg er R fra IKM oktober - det ble litt stress å sørge for å være anonym hele tiden, så jeg får bare tåle å stille med brukernavn. Gjennomgikk en spontanabort i september, så jeg er engstelig og glad for ny graviditet. Håper spiren sitter denne omgangen 🤞🏻 Appene sier termin alt fra 1. til 10. juli.
Moi123 Skrevet mandag kl. 21:10 #4 Skrevet mandag kl. 21:10 Hiver meg på her jeg, fra IKM Okt. Foreløbig termin 03.07, synes dagene snegler seg avgårde og jeg vil bare komme igang med 2. Trimester for å kunne senke skuldrene litt. Er kvalm om kvelden, kjenner det allerede i bekken men tar det som gode tegn på at spira holder seg fast🤞
lillemeg90 Skrevet tirsdag kl. 05:03 Forfatter #5 Skrevet tirsdag kl. 05:03 Velkommen alle 3 🥰 har hatt så god erfaring med disse skravletrådene med storesøsknene. Veldig fint med et fellesskap. Jeg er også kvalm allerede, hadde hyperemesis med de to første så jeg har begynt med kvalmestillende allerede. Da er jeg ikke kvalm så krysser fingrene for å unngå det denne gangen her. Hvordan var det for dere? Var det flere som hadde barn fra før? 2
lillemeg90 Skrevet tirsdag kl. 05:06 Forfatter #6 Skrevet tirsdag kl. 05:06 blåtimen skrev (10 timer siden): Hei og hå ☺️ Melder meg inn her. Jeg er R fra IKM oktober - det ble litt stress å sørge for å være anonym hele tiden, så jeg får bare tåle å stille med brukernavn. Gjennomgikk en spontanabort i september, så jeg er engstelig og glad for ny graviditet. Håper spiren sitter denne omgangen 🤞🏻 Appene sier termin alt fra 1. til 10. juli. Så koselig å se deg med brukernavn, litt lettere da enklere for deg også 😅 la deg inn med termin 1. Juli jeg. 1
blåtimen Skrevet tirsdag kl. 06:29 #7 Skrevet tirsdag kl. 06:29 Jeg syns også det høres utrolig fint ut med et felleskap her på den måten 🥰 Hvilke apper/kalkulatorer bruker dere for å beregne termin? Syns de er så sprikende. Uansett kan jeg vel ikke stole på datoene jeg får i og med at min forrige "menstruasjon" var en spontanabort? Forvirrende hele opplegget 😅 Jeg bekreftet graviditeten med en Clearblue digital med ukesindikator i dag, det var fint! Nå går jeg over til å bare ta én strimmel annenhver morgen, skal ikke miste hodet fullstendig med testing sånn jeg gjorde sist 🫡
Moi123 Skrevet tirsdag kl. 09:50 #8 Skrevet tirsdag kl. 09:50 Jeg brukte termin kalkulatoren på Babyverden🙂 Flo appen har også en kalkulator men den er uenig med Babyverden, samme mensdato, lengde på syklus men termin med to dager forskjell🤭 Dette er mitt 4. Svangerskap, forhåpentligvis 3. Barn❤️ Måtte ta senabort i 2018 da vi oppdaga en sjelden alvorlig feil på foster på oul. Men fikk kjempegod oppfølging med lillebror, så håper jeg får ikke god oppfølging denne gangen🥰 Slet me hyperemesis i forrige svangerskap og måtte være på krykker eller rullestol siste 10 ukene sist svangerskap, så er allerede litt skeptisk til disse bekkensmertene🫣 1
blåtimen Skrevet tirsdag kl. 10:34 #9 Skrevet tirsdag kl. 10:34 Takk for svar, @Moi123! I følge Babyverden sin kalkulator er termin 14. juli. Clue og Stardust som jeg tracker syklus i sier henholdsvis 1. og 2. juli på tross av at jeg oppgir samme datoer. Nørs sier 4. og Preggers sier 10. Skulle tro hvertfall noen av de kunne vært enig med hverandre 😂
Nellikpiken Skrevet tirsdag kl. 13:47 #10 Skrevet tirsdag kl. 13:47 Så koselig å se dere her også!🥰 Jeg er «Nellie» forresten. I følge appen Preglife er termin 09.07.26. Ikke noe kvalme her ennå, men helt grusomt såre nipper, gjør vondt å ha på bh😅 Noen av dere som opplever eller har opplevd lignende? 1
lillemeg90 Skrevet tirsdag kl. 16:21 Forfatter #11 Skrevet tirsdag kl. 16:21 blåtimen skrev (9 timer siden): Jeg syns også det høres utrolig fint ut med et felleskap her på den måten 🥰 Hvilke apper/kalkulatorer bruker dere for å beregne termin? Syns de er så sprikende. Uansett kan jeg vel ikke stole på datoene jeg får i og med at min forrige "menstruasjon" var en spontanabort? Forvirrende hele opplegget 😅 Jeg bekreftet graviditeten med en Clearblue digital med ukesindikator i dag, det var fint! Nå går jeg over til å bare ta én strimmel annenhver morgen, skal ikke miste hodet fullstendig med testing sånn jeg gjorde sist 🫡 Jeg har brukt Babyverden mener å huske at den er ganske lik slik som legen regner. Vanskelig å beregne skikkelig når forrige mens var en SA ja😅 når mistet du sist? Moi123 skrev (6 timer siden): Jeg brukte termin kalkulatoren på Babyverden🙂 Flo appen har også en kalkulator men den er uenig med Babyverden, samme mensdato, lengde på syklus men termin med to dager forskjell🤭 Dette er mitt 4. Svangerskap, forhåpentligvis 3. Barn❤️ Måtte ta senabort i 2018 da vi oppdaga en sjelden alvorlig feil på foster på oul. Men fikk kjempegod oppfølging med lillebror, så håper jeg får ikke god oppfølging denne gangen🥰 Slet me hyperemesis i forrige svangerskap og måtte være på krykker eller rullestol siste 10 ukene sist svangerskap, så er allerede litt skeptisk til disse bekkensmertene🫣 Så trist å høre Moi123… håper du får like god oppfølging denne gangen ❤️ her blir det også forhåpentligvis også 3. Barnet jeg hadde foresten også hyperemesis, har du begynt med kvalmestillende? Jeg begynte på søndag kveld. Da var allerede kvalmen på plass 🙈 Nellikpiken skrev (2 timer siden): Så koselig å se dere her også!🥰 Jeg er «Nellie» forresten. I følge appen Preglife er termin 09.07.26. Ikke noe kvalme her ennå, men helt grusomt såre nipper, gjør vondt å ha på bh😅 Noen av dere som opplever eller har opplevd lignende? Hei Nellie! Kjekt å se deg uten anonym bruker 👌🏻🥰 har ikke så ømme brystvorter, hørtes ikke godt ut 😅
Moi123 Skrevet tirsdag kl. 16:37 #12 Skrevet tirsdag kl. 16:37 blåtimen skrev (5 timer siden): Takk for svar, @Moi123! I følge Babyverden sin kalkulator er termin 14. juli. Clue og Stardust som jeg tracker syklus i sier henholdsvis 1. og 2. juli på tross av at jeg oppgir samme datoer. Nørs sier 4. og Preggers sier 10. Skulle tro hvertfall noen av de kunne vært enig med hverandre 😂 😅 ikke så lett å vite da nei🥴 lillemeg90 skrev (12 minutter siden): Så trist å høre Moi123… håper du får like god oppfølging denne gangen ❤️ her blir det også forhåpentligvis også 3. Barnet jeg hadde foresten også hyperemesis, har du begynt med kvalmestillende? Jeg begynte på søndag kveld. Da var allerede kvalmen på plass 🙈 Har ikke begynt på kvalmestillende, sist hadde jeg en skikkelig reaksjon på de så venter til jordmortimen før jeg evt begynner på noe 🫣 Enn så lenge er den overkommelig midt på dagen, verst tidlig om morgen og om ettermiddag/kveld, men er "heldigvis" slankeoperert så jeg klarer ikke kaste opp😅 Går bare uggen. Men er forberedt på at kvalmen blir verre🫠 Hvordan syns dere tiden går da? Jeg synes dagene går såå tregt.. Synes det er skikkelig vanskelig å ikke si noe til ungene om graviditeten, men vil vente lengst mulig til det er større mulighet for at det går bra🥰
lillemeg90 Skrevet tirsdag kl. 17:45 Forfatter #13 Skrevet tirsdag kl. 17:45 Moi123 skrev (1 time siden): 😅 ikke så lett å vite da nei🥴 Har ikke begynt på kvalmestillende, sist hadde jeg en skikkelig reaksjon på de så venter til jordmortimen før jeg evt begynner på noe 🫣 Enn så lenge er den overkommelig midt på dagen, verst tidlig om morgen og om ettermiddag/kveld, men er "heldigvis" slankeoperert så jeg klarer ikke kaste opp😅 Går bare uggen. Men er forberedt på at kvalmen blir verre🫠 Hvordan syns dere tiden går da? Jeg synes dagene går såå tregt.. Synes det er skikkelig vanskelig å ikke si noe til ungene om graviditeten, men vil vente lengst mulig til det er større mulighet for at det går bra🥰 Hvilke kvalmestillende brukte du sist? Sist hadde jeg god effekt av postafen og b6, så det er det jeg har startet på nå. Håper på å kunne forebygge litt 🙈😂 hvor gamle er de andre barna dine? Mine er 6 og 10 år. Jeg synes dagene har gått både raskt og tregt😅 dagene har flydd avgårde men jeg er likevel bare 4+3 liksom 🙈
Moi123 Skrevet tirsdag kl. 17:55 #14 Skrevet tirsdag kl. 17:55 lillemeg90 skrev (8 minutter siden): Hvilke kvalmestillende brukte du sist? Sist hadde jeg god effekt av postafen og b6, så det er det jeg har startet på nå. Håper på å kunne forebygge litt 🙈😂 hvor gamle er de andre barna dine? Mine er 6 og 10 år. Jeg synes dagene har gått både raskt og tregt😅 dagene har flydd avgårde men jeg er likevel bare 4+3 liksom 🙈 Postafen og en annen jeg ikke husker. Men gikk på så mye da, for hadde svangerskapskløe med leverpåvirkning også, så jeg gikk på 4-5 forskjellige medisiner en stund😅 Har heldigvis enkle fødsler da🤞😅 Oi, så gøy! Har ei som akkurat blei 10 nå i oktober og en som fyller 6 i November😀
lillemeg90 Skrevet tirsdag kl. 18:00 Forfatter #15 Skrevet tirsdag kl. 18:00 Moi123 skrev (4 minutter siden): Postafen og en annen jeg ikke husker. Men gikk på så mye da, for hadde svangerskapskløe med leverpåvirkning også, så jeg gikk på 4-5 forskjellige medisiner en stund😅 Har heldigvis enkle fødsler da🤞😅 Oi, så gøy! Har ei som akkurat blei 10 nå i oktober og en som fyller 6 i November😀 Forstår, da blir det komplisert 😅 Hehe så gøy at de er like gamle! Spør de etter søsken? Minstemann gjør det her så tror han blir veldig glad ❤️ 1
Moi123 Skrevet tirsdag kl. 18:22 #16 Skrevet tirsdag kl. 18:22 lillemeg90 skrev (20 minutter siden): Forstår, da blir det komplisert 😅 Hehe så gøy at de er like gamle! Spør de etter søsken? Minstemann gjør det her så tror han blir veldig glad ❤️ Hver dag😅 Vi har lurt oss unna med at han er jo litt storebror for de yngre søskenbarna 🤭 Blir fint når vi kan dele det❤️ 1
blåtimen Skrevet tirsdag kl. 19:10 #17 Skrevet tirsdag kl. 19:10 lillemeg90 skrev (2 timer siden): Jeg har brukt Babyverden mener å huske at den er ganske lik slik som legen regner. Vanskelig å beregne skikkelig når forrige mens var en SA ja😅 når mistet du sist? Da forholder jeg meg til Babyverden enn så lenge, takk! 14. juli på meg da. Jeg spontanaborterte 24. september, var 6+2 på vei og det var første gang jeg har vært gravid. Så nå har jeg altså blitt gravid på første syklus etter SA. Hadde unormalt lang follikulærfase, men det er vel å forvente, fikk ikke eggløsning før på dag 25. Så spontanaborten er relativt fersk og jeg har vært mye trist siden det skjedde, men følte også på et stort behov for å prøve igjen så fort som mulig. Veldig stas at det satt så fort, håper bare gleden varer 🤞🏻❤️ Nellikpiken skrev (5 timer siden): Så koselig å se dere her også!🥰 Jeg er «Nellie» forresten. I følge appen Preglife er termin 09.07.26. Ikke noe kvalme her ennå, men helt grusomt såre nipper, gjør vondt å ha på bh😅 Noen av dere som opplever eller har opplevd lignende? Hei, Nellie 🥰 Jeg hadde helt sinnsykt såre nippler sist jeg var gravid, det var helt forferdelig bare samboer kom borti mens vi lå i senga osv. 😅 I tillegg hadde jeg også et par dager hvor ene brystvorten klødde noe sinnsykt - visstnok pga hormonelle endringer, det var en sjukt dårlig kombo 🥲 Sist kom det på 10 DPO som er det jeg er i dag, så jeg tipper det er rett rundt hjørnet her og.
lillemeg90 Skrevet tirsdag kl. 19:18 Forfatter #18 Skrevet tirsdag kl. 19:18 Da endrer jeg det blåtimen ❤️ det e vanskelig med SA. Håper den sitter for oss alle. Jeg har også hatt to SA mellom de to barna jeg har. Så det føles fremdeles litt for godt til å være sant 😅 men realiteten er at vi ikke kan påvirke det, så man kan ikke annet enn å leve og se hva som skjer ❤️ 1
blåtimen Skrevet tirsdag kl. 19:31 #19 Skrevet tirsdag kl. 19:31 lillemeg90 skrev (9 minutter siden): Da endrer jeg det blåtimen ❤️ det e vanskelig med SA. Håper den sitter for oss alle. Jeg har også hatt to SA mellom de to barna jeg har. Så det føles fremdeles litt for godt til å være sant 😅 men realiteten er at vi ikke kan påvirke det, så man kan ikke annet enn å leve og se hva som skjer ❤️ Ja, det er helt sant. Sist gang tok jeg tusen tester, brukte timesvis på google og kjente intenst etter i kroppen etter symptomer eller mangel på det. Prøver å gå inn med mye lavere skuldre nå fordi jeg fikk erfaringen om at alt stresset jeg hadde sist var jo ikke nyttig for noe som helst - det gjorde meg bare til et emosjonelt vrak de ukene det sto på. Det går som det går uansett, så jeg kan like gjerne slappe av og være glad mens jeg kan. 🙏🏻 Krysser fingrene for at dette går veien for alle sammen 💖 1
Nellikpiken Skrevet onsdag kl. 05:34 #20 Skrevet onsdag kl. 05:34 (endret) blåtimen skrev (10 timer siden): Da forholder jeg meg til Babyverden enn så lenge, takk! 14. juli på meg da. Jeg spontanaborterte 24. september, var 6+2 på vei og det var første gang jeg har vært gravid. Så nå har jeg altså blitt gravid på første syklus etter SA. Hadde unormalt lang follikulærfase, men det er vel å forvente, fikk ikke eggløsning før på dag 25. Så spontanaborten er relativt fersk og jeg har vært mye trist siden det skjedde, men følte også på et stort behov for å prøve igjen så fort som mulig. Veldig stas at det satt så fort, håper bare gleden varer 🤞🏻❤️ Hei, Nellie 🥰 Jeg hadde helt sinnsykt såre nippler sist jeg var gravid, det var helt forferdelig bare samboer kom borti mens vi lå i senga osv. 😅 I tillegg hadde jeg også et par dager hvor ene brystvorten klødde noe sinnsykt - visstnok pga hormonelle endringer, det var en sjukt dårlig kombo 🥲 Sist kom det på 10 DPO som er det jeg er i dag, så jeg tipper det er rett rundt hjørnet her og. Så utrolig vondt det må ha vært🥺Håper av hele mitt hjerte at det sitter denne gangen!❤️ Takk for at du deler erfaringer! Jeg har våknet flere ganger av det i natt og det gjør ordentlig vondt nå også, såpass at det preger meg en del😅 Oi, sånne smerter og så kløe i tillegg hørtes ikke godt ut!! Håper du slipper det denne gangen🤞🏼 Endret onsdag kl. 05:35 av Nellikpiken 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå