AnonymBruker Skrevet 26. oktober #1 Skrevet 26. oktober Hvorfor er man sulten hele tiden? Jeg våkner om natta av sult. Jeg er sulten om dagen og om kvelden selv om jeg spiser mat. Prøver å gå ned i vekt fordi er sykelig overvektig men denne kampen mot sulten ødelegger alt. Hvordan overvinner jeg den? Anonymkode: fe8a7...721
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #2 Skrevet 26. oktober Sånn som nå så skulle jeg spise to knekkebrød. Men var fortsatt sulten så ble hele fem knekkebrød. Det er altfor mye. Anonymkode: fe8a7...721
Selkie Skrevet 26. oktober #3 Skrevet 26. oktober Kanskje magesekken ikke har vendt seg til den nye mengde med mat? Uansett så kan du jo prøve å spise mer volum-mat uten ekstra kalorier, som kokt eggehviter, kokt kylling, brokkoli, blomkål. Drikke masse vann. 2
Selkie Skrevet 26. oktober #4 Skrevet 26. oktober 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sånn som nå så skulle jeg spise to knekkebrød. Men var fortsatt sulten så ble hele fem knekkebrød. Det er altfor mye. Anonymkode: fe8a7...721 Hva har du på? 5 knekkebrød er ikke krise, men kanskje det hadde holdt med 3 om du hadde mye skinke oppå? + litt ost og masse paprika.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #5 Skrevet 26. oktober Prøv å kutte ut knekkebrød, det er lite mat. Spis heller en boks makrell i tomat, en kyllingfilet, gresk yoghurt, grønnsakssuppe Anonymkode: 441c8...c00 2
Mei88 Skrevet 26. oktober #6 Skrevet 26. oktober Mitt beste tips er nok protein, det metter godt. Og faktisk pass på at du spiser nok, mange som skal ned i vekt ender jo med å sulte seg for de spiser alt for lite 2
Ugresset Skrevet 26. oktober #7 Skrevet 26. oktober Du er sulten fordi du slanker deg, kroppen er i kaloriunderskudd og mage og hode har ikke vendt seg til det. Knekkebrød metter ikke med mindre du har mye og/eller proteinrikt pålegg. Spis masse grønnsaker og rene proteiner, da kan du spise store mengder med totalt få kalorier. Du slipper å gå sulten. 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #8 Skrevet 26. oktober Drikk mer vann! Vann demper sulten, og det er sikkert bare i en periode du føler deg sulten hele tiden til magen har tilvent seg mindre mat. Og spis rett mat slik at du holder deg mett lengre. Anonymkode: a138f...f83
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #9 Skrevet 26. oktober du må spise mat som er mer mettende knekkebrød er ikke mettende jeg spiser havrgrøt med proteinpulver Anonymkode: fd68b...cdb 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #10 Skrevet 26. oktober Er du i overgangsalder? Jeg ble sulten konstant etter at jeg kom i overgangsalderen Anonymkode: 22789...7fa
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #11 Skrevet 26. oktober Det er også greit å være sulten, det er ikke farlig. I hvert fall ikke om du får i deg nok mat. Det er bare uvant. Sensoren må kalibreres. Kanskje hjelper det deg å spise mindre men færre måltider? KAnskje du burde snakke med lege eller ekspert for råd omkring opplegget? Anonymkode: 7bbee...579
I Grosny Skrevet 26. oktober #12 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvorfor er man sulten hele tiden? Jeg våkner om natta av sult. Jeg er sulten om dagen og om kvelden selv om jeg spiser mat. Prøver å gå ned i vekt fordi er sykelig overvektig men denne kampen mot sulten ødelegger alt. Hvordan overvinner jeg den? Anonymkode: fe8a7...721 Prøv å unngå poteter,sukker, karbohydrater, pasta, melprodukter (f.eks. brød og kaker) og spis grønnsaker, fet mat og proteinrik mat i stedet. Det sies at sukker og annen karbohydratmat øker matlysten . 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #13 Skrevet 26. oktober Medisinsk kan det løses med slankemedisin. Noen har bare sterkere sultfølelse enn andre. Som svært overvektig er det stor sannsynlighet for at du er insulinresistent, kroppen responderer ikke like godt på insulin lengre etter å ha fått alt for mye mat alt for lenge. Da dyttes ikke glukosen inn i cellene dine like effektivt, og kroppen får ikke energien inn dit den skal brukes, så kroppen signaliserer sult. Beveg deg litt etter hver gang du har spist. Musklene dine hjelper til med å dra glukosen inn i cellene dine. Jeg begynte å rusle en tur rundt kvartalet, gikk opp og ned trappen et par ganger f.eks. skal ikke mye til. Les om ‘volume raring’ - kort oppsummert - spis mer fiber. Frukt og grønnsaker. Det kan du spise nesten ubegrenset av, og de holder deg mett lenge. 150 gram aspargesbønner er ikke mer enn 50 kalorier f.eks. Fiber sakker ned fordøyelsen, på samme måte som slankemedisin. Forebygger mot tarmkreft gjør det også. Du trenger ikke viljestyrke deg gjennom slanking med lite mat. Jeg spiser så mye som aldri før nå, selv om jeg jobber aktivt med å gå ned i vekt. Frukt og grønt i store mengder, magert protein som fisk og kylling. Anonymkode: 5e76a...6bd
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #14 Skrevet 28. oktober Kanskje du spiser for lite? Fort gjort å spise for lite, for så å overspise fordi du blir desperat av sult. Prøv å telle kalorier i en periode. Pass på at du ligger i et moderat underskudd, og at du får i deg nok proteiner. Da blir det lettere å opprettholde over tid. Anonymkode: 5d0ff...af0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå