AnonymBruker Skrevet 26. oktober #1 Skrevet 26. oktober Jeg er nå i 50-årene, er 165 høy og veier 88 kg. Har i et år nå fastet etter 5:2 modellen, der to dager i uken har vært begrenset til 5-600 kcal. Ikke oppnådd særlig vektnedgang, MEN holdt meg ganske stabil noe jeg tenker ikke er så verst i overgangsalderen. Nå ØNSKER jeg derimot å gå NED i vekt, og lurer på hva dere andre anbefaler. Vil det være mer effektivt å faste hver dag, og hvis 5:2, hvilke matvarer bør jeg fokusere på? Trenger å gå ned 10 kg for å føle meg fresh igjen…så må nok være innstilt på å brette opp ermene. For i overgangsalderen føles jeg altfor «stabil»…har aldri heller vært en jo-jo slanker. Gode råd mottas med takk;) Anonymkode: b94ff...b28
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #2 Skrevet 26. oktober Jeg vil tippe det er mer effektivt å faste hver dag ja Ville testet 16:8 en måneds tid og se hva som skjer. Men lurt å spise fornuftig når man spiser også da Anonymkode: 13ddc...07c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #3 Skrevet 26. oktober Eneste måten periodisk fasting hjelper på, er om det får deg til å spise mindre totalt sett. Spiser du like mye som før, så vil vekta holde seg stabil. Det periodisk fasting og spisevindu stort sett hjelper med, er å unngå småspising om en har tendens til det. Eneste måten å gå ned i vekt på er å spise mindre kalorier, og den viktigste måten å få oversikt er å telle kalorier en periode. Inkludert å veie maten. Anonymkode: eb6ff...afb 1
I Grosny Skrevet 27. oktober #4 Skrevet 27. oktober (endret) Periodisk faste betyr at du venter så lenge med å spise at blodsukkeret får landet ordentlig. Dette vil bremse insulinproduksjon, og jfr det siste jeg har fått med meg er høy insulinproduksjon det som sterkest øker fedme. Det viktigste er forøvrig ikke hvor lenge du faster men hva du spiser etterpå. Hvis jeg husker riktig så er frukt , grønnsaker og fet fisk( ikke oppdrett) bra.Men ikke for mye. Endret 27. oktober av I Grosny 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #5 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (På 26.10.2025 den 21.34): Eneste måten periodisk fasting hjelper på, er om det får deg til å spise mindre totalt sett. Spiser du like mye som før, så vil vekta holde seg stabil. Det periodisk fasting og spisevindu stort sett hjelper med, er å unngå småspising om en har tendens til det. Eneste måten å gå ned i vekt på er å spise mindre kalorier, og den viktigste måten å få oversikt er å telle kalorier en periode. Inkludert å veie maten. Anonymkode: eb6ff...afb Tror du burde lese deg litt opp før du uttaler deg… periodisk faste kan også regulere hormonene, så man blir mye mindre sulten, får mindre cravings og mer normal insulinrespons som igjen normaliserer fettlagringen. Så er ganske mye mer enn kun færre kalorier dette handler om Anonymkode: 13ddc...07c 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #6 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror du burde lese deg litt opp før du uttaler deg… periodisk faste kan også regulere hormonene, så man blir mye mindre sulten, får mindre cravings og mer normal insulinrespons som igjen normaliserer fettlagringen. Så er ganske mye mer enn kun færre kalorier dette handler om Anonymkode: 13ddc...07c Og personen i trådstarter har til tross for dette ikke gått ned i vekt… Om TS ikke spiser færre kalorier ved å periodisk faste, så vil ikke kiloene trille av. Det er nødvendig å eventuelt kombinere med å telle kalorier. For en kan helt fint overspise innenfor tidsvindu for spising, og en kan også overspise på sunn mat (ikke lik kalorifattig) om en ikke gjør bevisste valg. Mange tabber seg ut der. Anonymkode: eb6ff...afb 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #7 Skrevet 28. oktober Jeg er 43. Trener Ellipse og styrketrening med kettlebell og manuell vekt ca 5 ganger i uken, hjemme. Spiser 18:6 periodisk faste. Hovedsakelig lavkarbo, men ikke nazi. Merker stor forskjell på forbrenningen, blodsukkeret og overskudd. Magen er mindre oppblåst, har mer overskudd, bedre fordøyelse og føler meg sterkere og fastere i fisken. Styrke er definitivt alfa omega etter 40. Har definert mage, men merker den lille "puffen" nederst er seigere enn før 🤭😅😜 Anonymkode: 2fa23...14f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå