Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en litt spesiell nylig erfaring jeg gjerne vil lufte.

Jeg søkte i fjor på drømmejobben, var på intervju, men fikk dessverre ikke jobben. Jeg fikk tilbakemelding om at jeg var en god kandidat, men ble slått av en med litt lengre erfaring på det spesifikke området. Jeg var velkommen til å søke igjen. Gleden var derfor stor da jeg tidligere i høst så at en tilsvarende stilling lå ute. Jeg ringte først kontaktpersonen fra forrige runde, og spurte om jeg var såpass kvalifisert at jeg skulle ta meg bryet med å søke på nytt. Fikk klarsignal, og beskjed om at det var ny leder som skulle holde intervjuene, og at lederen var intervjuer nr 2 fra sist (altså var med sin leder og kontaktperson). Fikk intervju. Kommer til intervjuet og synes hun som holder intervjuet er ganske nedlatende mot meg fra start, hvor hun flere ganger nevner at jeg har jo søkt før, og "jaggu er du modig som prøver på nytt" og diverse andre kommentarer som jeg ble veldig satt ut av som omhandler at jeg nå er til intervju for andre gang. Tror også dette preget hvordan jeg gjorde intervjuet, da jeg fra start antok at dette var det bare å glemme. Har ikke fått tilbakemelding enda, men regner med dette ikke går veien. 

Spørsmålet lyder derfor: er det virkelig negativt å prøve seg på nytt? Jeg følte meg bare patetisk og desperat på det intervjuet, selv om jeg er godt kvalifisert. 

Anonymkode: 527c6...758

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ts her: skulle selvfølgelig stå "dere som ansetter" i overskriften!

Anonymkode: 527c6...758

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke negativt å søke på nytt. Du konkurerrer jo mot helt andre kanditater. Og du fikk jo intrykk av at de likte deg sist. Men det er et rødt flagg med så dårlig oppførsel av den som intervjuet deg, så jeg hadde ikke trivdes i jobben om jeg hadde måttet jobbe nærme den personen. Samtidig er det mulig at intervjueren forsøkte å spøke litt, og være morsom, men siden du både var litt negativ og nervøs så kom budskapet frem feil. Intervjuet er uansett ferdig, du kan ikke gjøre noe annet enn å vente nå. Og så hadde jeg kanskje ikke søkt en tredje gang, om jeg var deg.

Anonymkode: d2546...a03

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spurte du ikke: «Hva mener du med det» eller «på hvilken måte mener du det er modig» og deretter spilt videre på det svaret hun gav for å vise dine kvaliteter? Ja, jeg søker på nytt fordi jeg blalabla, og min kompetanse ee bra fordi blalabla, jeg vil passe i denne jobben fordi…

Du inntar jo offer-rollen her og tydeligvis lot du deg vippe rundt på pinnen av det under intervjuet. En god kandidat holder hodet kaldt og presterer. Om du etter intervjuet fikk en bad feeling kunne du takket nei om du fikk et tilbud. 

Anonymkode: 3d992...16a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...