Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prioriterer jo barn (unge voksne) og mann, men jeg har en del sosialt i tillegg. Jeg trener fast med venninner to ganger i uka. 

- I helga var det en fest som kun mannen gikk på,  og jeg var hjemme med to studenter. Jeg gikk på cafe med en venninne på lørdag formiddag. 

-Neste helg er det venne-samling på fredag, men lørdag er jeg med familie. Jeg og mannen skal på et arrangement på torsdag.

-Helga etter, da drar jeg og mannen på en overnatting til et vennepar der vi samles 8 stykker. Resten av helga blir hjemme.. 

- Så er det julebord helga etter der igjen...og det blir ny overnatting. Helga etter der er det en bursdag og vi skal på et slags show. 

Så har vi sagt nei til utenlandstur, for det skjer en del i slutten av november og desember er det også sosialt. Det er to vennejulebord i desember, og jeg skal ha tid til de unge og, så jeg får egentlig litt angst av alt som skal skje. Så ja, det er sosialt. . Jeg prøver å si nei til noe, men det er alltid mye. Mannen er ultrasosial, mens jeg føler at jeg mister bakkekontakt hvis det blir for mye sosialt. 

...og nå har jeg ikke regnet med utvidet familie. Der kommer det sikkert mye vi må på.. 

I tillegg har vi hund og katt. 4 unge voksne. Jeg må finne tid til å kjøpe julegaver. Så jeg kjenner faktisk litt på stresset. 

Anonymkode: 8ba47...37d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lite, trives best alene. Men reiser en del så treffer på en del folk der, via hostel f.eks (når jeg orekr det)

Anonymkode: 30cf7...568

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
HoldTheDoor skrev (5 timer siden):

Lite sosial. Har det greit alene og føler ikke at jeg trenger venner. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tenker heller at TS er lite sosial og ønsker å høre om andre har det sånn, eller om de fleste er mye mer sosial. Sånn tippet jeg det var. Er vel ingenting å gjøre narr av at noen mangler venner og sosialt nettverk!

Anonymkode: e7299...9c1

TS her

Jeg er gift og har barn, men ingenting sosialt liv utenom jobben, slik er det for oss begge 2, snakker jo med naboene og enkelte vi kjenner om vi treffer dem på butikken, men thats it… Et barn med autisme gjør også vi er låste hjemme mye da barnet føler seg tryggest hjemme, har sluttet å følge folk på SoMe, deprimerende å se hvor hyggelig mange har det… sammenkomster ved nyttår og andre ting

Vi hadde begge en gang et lite nettverk dette forsvant under korona tiden å ble liksom aldri noe av igjen, da vi på grunn av barnet må ta litt mye hensyn noe som gjør ting har blitt som det har blitt 

Anonymkode: 45fb3...21c

• Hjerte 1
Skrevet

Mitt sosiale liv er så godt som ikkeeksisterende. Noe jeg forsåvidt lever helt greit med.

Er kronisk syk og tåler ikke stort sosialisering. Har kona i hverdagen, og foreldrene mine og min bror m/familie en gang innimellom. 

For noen år siden var jeg sosial med hobby en gang i uka, men har måtte kutte ut  det og..

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.10.2025 den 17.35):

TS her

Jeg er gift og har barn, men ingenting sosialt liv utenom jobben, slik er det for oss begge 2, snakker jo med naboene og enkelte vi kjenner om vi treffer dem på butikken, men thats it… Et barn med autisme gjør også vi er låste hjemme mye da barnet føler seg tryggest hjemme, har sluttet å følge folk på SoMe, deprimerende å se hvor hyggelig mange har det… sammenkomster ved nyttår og andre ting

Vi hadde begge en gang et lite nettverk dette forsvant under korona tiden å ble liksom aldri noe av igjen, da vi på grunn av barnet må ta litt mye hensyn noe som gjør ting har blitt som det har blitt 

Anonymkode: 45fb3...21c

Sånn her også… barn med spesielle behov, har bidratt til at vi har blitt isolerte i miljøet der vi bor. Familie bor langt unna. Men vi har en fin liten kjernefamilie, som jeg er takknemlig for. Tror utfordringene vi har hatt har gjort oss mer sammenspleiset enn mange andre.

Anonymkode: 99cac...e6f

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke så mye fysisk sosial utenom jobb. Vil helst hvile med kjæresten.

Anonymkode: 2f857...17b

Skrevet

Helgene er jeg stort sett sammen med kjæresten. 

Jeg har lite nettverk og trenger å bli mer sosial. Jeg har fått 4-5 nye venner etter at jeg traff kjæresten og det har hjulpet mye. 

Alenetid trenger vi begge to innimellom, men det ordner vi på forskjellige måter. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg vil si fra ytre hold så vil det betraktes som usosial liv. Fra mitt hold så velger jeg et rikt liv i betraktning av det som er mine interesser og hva jeg har rundt meg i livet her jeg bor. 

Anonymkode: b449e...b43

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker meg mer sosial kontakt. Bor alene og det kan fort gå ei uke uten at jeg snakker med noen. I tillegg er jeg nå sykemeldt og det er tvilsomt at jeg kommer tilbake til jobb. Har få venner og veldig lite familie her jeg bor. 

Sosial kontakt gir meg energi selv om jeg er introvert og trenger tid alene hjemme for å lade opp. Jobb var heller ikke så veldig sosialt. 

Anonymkode: ccd39...fb8

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så veldig, men nok. Jeg får noe sosial omgang gjennom jobben, så er jeg en del med kjæresten. Kan gå uker mellom jeg har kontakt med venninner, dvs. fysisk møte, men sender gjerne noen meldinger ellers. Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke prioriterer venninner nok, men jeg er introvert, og det krever en del å sosialisere. En av venninnene mine kan også være litt tappende, så hun må jeg være opplagt for å treffe.

Anonymkode: 425ea...8ad

AnonymBruker
Skrevet

Ganske ung enke for litt siden. Var veldig lite sosial når det sto på noen år..

Nå, jeg forstår hvor skjørt livet er og jeg ( og vi) var alltid de som hadde åpent hjem. 
Så nå er det full pupp igjen, besøk når som helst- noen til frokost innimellom, lunsj med naboen, middager, reiser- ja alt som passer med jobb. Alt i alt, kanskje en dag i uken jeg ikke møter noen andre enn kollegaer. 
Kjennes godt å ha så mange rundt seg igjen.

Anonymkode: fdc60...c5c

Skrevet

Det er noe som heter det absolutte nullpunkt. Der er jeg sosialt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...