AnonymBruker Skrevet 28. oktober #21 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (På 26.10.2025 den 16.28): Hun jeg er gift med tenker jobb 24/7, og det begynner bli krevende å forholde seg til. Hun driver for seg selv, og har en ganske ustrukturert arbeidstid, men er alltid på. Sent og tidlig, helg og hverdag. I dag tidlig våknet jeg tidlig, og tenkte i dag hadde det vært godt med litt nærhet og intimitet, etter en hektisk uke, hvor vi har sett lite av hverandre. Jeg ble liggende og vente et par timer til hun våknet, og det første hun sier når hun slår opp øynene er alt hun må i gang med i dag. Og fyker opp og forsvinner ut fra soverommet. Så mye for litt oss-tid. I dag er ikke unikt. Det begynner bli regelen. Og det begynner røyne på. At jobb alltid kommer foran oss. Hun forholder seg mye til andre mennesker i jobben sin, og reiser en del. Jeg har prøvd å få booket inn en weekend eller en uke ferie sammen i vinter, men det er ikke lett. Hun er stort sett fullbooket, og er hun ledig, så er hun ikke så gira på å reise. Hun reiser så mye ellers... Har ymtet frempå at det er vel mye jobb, men jeg vil jo heller ikke ta fra henne det hun brenner for. Jeg har ikke noe problem med å synge ut tydelig hva jeg mener, men det er så utrolig skuffende at det skal være nødvendig. Hva skal til for at hun selv våkner og innser det? Anonymkode: 7368c...a82 Dette er drømmetenkning fra din side. Hvis kona di er fornøyd, så er det ingenting å våkne fra. Du får si fra tydelig igjen. Og så får du gå fra henne om det ikke hjelper. Du kan bare redde deg selv. Hvis hun ikke vil være med, ja ja. Anonymkode: 22d24...0f7 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #22 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (På 26.10.2025 den 16.28): Jeg har ikke noe problem med å synge ut tydelig hva jeg mener, men det er så utrolig skuffende at det skal være nødvendig. Hva skal til for at hun selv våkner og innser det? Anonymkode: 7368c...a82 Innser hva? At hun er gift med en sutregubbe? Dette hadde ikke jeg gidda i hvert fall. Anonymkode: f81d0...960 6 2
Elena77 Skrevet 28. oktober #23 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jøss... alt hva du vet? Hvor har du dette fra? Hentet det ut fra din egen forutinntatthet (bias)? Anonymkode: 7368c...a82 Nei, antar jo bare. Men livserfaring og ut i fra det jeg leser mellom linjene, så tenker jeg at det kan være sånn. Uansett ville jeg gi råd og ts skriver jo minimalt 1
Vera Skrevet 28. oktober #24 Skrevet 28. oktober Jeg tenker det er helt umulig å komme med råd - når man ikke vet forhistorien. Hvordan var fordelingen i hjemmet og på jobb da barna var små? 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #25 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Innser hva? At hun er gift med en sutregubbe? Dette hadde ikke jeg gidda i hvert fall. Anonymkode: f81d0...960 Trodde man var sammen fordi man ønsker og tilbringe tid sammen. Det er ganske vanlig. Man er ikke sutrete av den grunn. Livet er for kort til å være ensom om man ikke har lyst til det. Ts... Jeg hadde snakket med henne, og om hun ikke bryr seg så har du svaret ditt. Synes du skal tenke på deg selv hva du ønsker. Penger er ikke alt. Anonymkode: ef679...798 3 1
Sunshade83 Skrevet 28. oktober #26 Skrevet 28. oktober Dette fremstår som sutrete og da spesielt etter at innlegg nummer 2 kom med dyr hobby og kvinner. Du har allerede blitt bitter så du har 3 valg. 1/ Snakk med henne ærlig og åpent om hva du ønsker. Kvinner er faktisk ikke tankelesere og om du ikke deler så vil ingenting forandre seg. Om ingenting endrer seg kan du bestemme deg for å dra 2/ Dra og si ifra at dere har vokst fra hverandre. At hun ikke lengre har tid til deg og du ønsker å finne deg noen som vil ha deg. 3/ Ikke snakk med henne og fortsett surmulingen på et forum. Jeg har vært vant med at partnere har jobbet mye. Noen ganger har jeg ikke sett dem på flere uker pga jobbreiser. Har selv periodevis jobbet mye og har roet ned for å ikke havne i den klemma. Ville valgt alternativ 1 over de andre any day of the week.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #27 Skrevet 28. oktober Hadde blitt sur om jeg også hadde ligget og vært kåt, og så hadde det ikke skjedd noe. Anonymkode: 61eb5...5d1 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #28 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hadde blitt sur om jeg også hadde ligget og vært kåt, og så hadde det ikke skjedd noe. Anonymkode: 61eb5...5d1 Det er stor forskjell på det som er gjentagende og en gang i blant. Ts dere har ikke de samme prioriteringene... Snakk med henne! Det er kun dere to som kan endre dette. Anonymkode: ef679...798 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #29 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Trodde man var sammen fordi man ønsker og tilbringe tid sammen. Anonymkode: ef679...798 Man kan fint ønske være sammen med noen og også ønske bygge firmaet sitt, det ene utelukker ikke det andre men det betyr at partneren må ønske det samme samt evne respektere kjærestens behov - noe som for mange ser ut til å kun fungere en vei, deres egen., Anonymkode: 273dd...a72 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #30 Skrevet 28. oktober Her kommer en brannfakkel, men.. hun er helt normal. De fleste kvinner, om du faktisk observerer de over tid, tenker stort sett utelukkende på seg selv. De sitter selv med et bilde av at de er emosjonelt tilgjengelig for andre, men det er dem ikke. Ikke så lenge det ikke handler om dem selv på et eller annet vis. Se på det som en sterk gravitasjonskraft som suger alt rundt til seg. Slik er ofte kvinner, spesielt i en langtidsrelasjon hvor de ikke trenger å vise seg fra sin beste side eller late som. Alt handler om dem. Hva andre ønsker eller vil er urelevant - det brukes det ikke tid på. Andre skal gjerne tilpasse seg dem. Mener man noe annet eller har andre behov, forutsetninger eller ønsker. Da må man endre seg. Selv skal de overhodet ikke endre seg. Og til kvinner her nå som mener at dette høres ut som noe patriarkalsk oppgulp. Forsøk å lev sammen med en kvinne dere. Anonymkode: 6e744...6bc 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #31 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man kan fint ønske være sammen med noen og også ønske bygge firmaet sitt, det ene utelukker ikke det andre men det betyr at partneren må ønske det samme samt evne respektere kjærestens behov - noe som for mange ser ut til å kun fungere en vei, deres egen., Anonymkode: 273dd...a72 Kvinner har ofte ikke en evne til å se noe annet enn seg selv, og sine egne ønsker og meninger. Anonymkode: 6e744...6bc
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #32 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her kommer en brannfakkel, men.. hun er helt normal. De fleste kvinner, om du faktisk observerer de over tid, tenker stort sett utelukkende på seg selv. De sitter selv med et bilde av at de er emosjonelt tilgjengelig for andre, men det er dem ikke. Ikke så lenge det ikke handler om dem selv på et eller annet vis. Se på det som en sterk gravitasjonskraft som suger alt rundt til seg. Slik er ofte kvinner, spesielt i en langtidsrelasjon hvor de ikke trenger å vise seg fra sin beste side eller late som. Alt handler om dem. Hva andre ønsker eller vil er urelevant - det brukes det ikke tid på. Andre skal gjerne tilpasse seg dem. Mener man noe annet eller har andre behov, forutsetninger eller ønsker. Da må man endre seg. Selv skal de overhodet ikke endre seg. Og til kvinner her nå som mener at dette høres ut som noe patriarkalsk oppgulp. Forsøk å lev sammen med en kvinne dere. Anonymkode: 6e744...6bc Har du forsøkt å leve med en mann? Anonymkode: 0a46e...55a 7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #33 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kvinner har ofte ikke en evne til å se noe annet enn seg selv, og sine egne ønsker og meninger. Anonymkode: 6e744...6bc Hva f er dette? Vi damer ofrer alt for andre. Men når vi en gang setter oss selv først så er det galt? Ts. Hvis dette er et problem til deg så sier du det til henne at slik ønsker jeg ikke å leve. Så du sier du går. Så enkelt er det. Har en mann selv som jobber mye. Men for meg så passer det bra. Jeg elsker tid alene. Så reiser vi på to turer i året. Jeg elsker livet vi har. Men det er ikke for alle. Det vet jeg. Og er ikke dette for deg så går du. Anonymkode: c366d...f61 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:26 #34 Skrevet onsdag kl. 06:26 Elena77 skrev (23 timer siden): Nei, antar jo bare. Men livserfaring og ut i fra det jeg leser mellom linjene, så tenker jeg at det kan være sånn. Kvinnfolk i et nøtteskall... Anonymkode: 7368c...a82 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:29 #35 Skrevet onsdag kl. 06:29 Forleden kveld var hun kommet hjem tidlig, mens jeg var og besøkte hennes gamle foreldre (som hun ikke rekker selv). Hun satt nydusjet i sofaen, og fortalte meg lurt at hun var både truseløs og nybarbert. Yessss, tenkte jeg. Men nei, når vi gikk og la oss skulle hun sove... Anonymkode: 7368c...a82 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:38 #36 Skrevet onsdag kl. 06:38 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Her kommer en brannfakkel, men.. hun er helt normal. De fleste kvinner, om du faktisk observerer de over tid, tenker stort sett utelukkende på seg selv. De sitter selv med et bilde av at de er emosjonelt tilgjengelig for andre, men det er dem ikke. Ikke så lenge det ikke handler om dem selv på et eller annet vis. Se på det som en sterk gravitasjonskraft som suger alt rundt til seg. Slik er ofte kvinner, spesielt i en langtidsrelasjon hvor de ikke trenger å vise seg fra sin beste side eller late som. Alt handler om dem. Hva andre ønsker eller vil er urelevant - det brukes det ikke tid på. Andre skal gjerne tilpasse seg dem. Mener man noe annet eller har andre behov, forutsetninger eller ønsker. Da må man endre seg. Selv skal de overhodet ikke endre seg. Og til kvinner her nå som mener at dette høres ut som noe patriarkalsk oppgulp. Forsøk å lev sammen med en kvinne dere. Anonymkode: 6e744...6bc Det blir gjerne sånn når man lever med menn som bare dyrker seg og sine hobbyer. Da gjør man det samfunnet forventer, setter barn til verden, oppfordrer disse og så er man lei av å leve for andre. Anonymkode: 4c5db...3b7 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:40 #37 Skrevet onsdag kl. 06:40 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kvinnfolk i et nøtteskall... Anonymkode: 7368c...a82 Jeg skjønner jo hvorfor kona di ikke gidder deg, hvis du er sånn hjemme som du fremstår i denne tråden. Anonymkode: 4c5db...3b7 3
Elena77 Skrevet onsdag kl. 07:45 #38 Skrevet onsdag kl. 07:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinnfolk i et nøtteskall... Anonymkode: 7368c...a82 Du svarer jo ikke når vi spør om hvordan dere har hatt det når barna var små eller hvordan konen din har jobbet før. Eller hva DU gjør eller har gjort for familie-livet. Så vi må jo anta. Tipper jeg traff et ømt punkt siden du reagerer sånn. Ta tak i deg selv ellers ender du opp ensom og forlatt. Unn konen din dette, vis litt interesse for det hun holder på med. Ikke vær ego viss du vil ha henne i livet ditt. Alt er ikke meg meg meg 1
Elena77 Skrevet onsdag kl. 07:50 #39 Skrevet onsdag kl. 07:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forleden kveld var hun kommet hjem tidlig, mens jeg var og besøkte hennes gamle foreldre (som hun ikke rekker selv). Hun satt nydusjet i sofaen, og fortalte meg lurt at hun var både truseløs og nybarbert. Yessss, tenkte jeg. Men nei, når vi gikk og la oss skulle hun sove... Anonymkode: 7368c...a82 Hva gjorde du da ? Prøvde du å forføre henne eller bare ventet du på at hun skulle ta initiativ. Gjorde du noen innsats for at hun skulle tenne på deg ? 1 1
Cam03 Skrevet onsdag kl. 09:53 #40 Skrevet onsdag kl. 09:53 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forleden kveld var hun kommet hjem tidlig, mens jeg var og besøkte hennes gamle foreldre (som hun ikke rekker selv). Hun satt nydusjet i sofaen, og fortalte meg lurt at hun var både truseløs og nybarbert. Yessss, tenkte jeg. Men nei, når vi gikk og la oss skulle hun sove... Anonymkode: 7368c...a82 Hadde jeg sagt dette så hadde det vært for å hinte/ invitere til deilig sengekos og ikke for å sove. Så skjønner godt at du ble gira der, og så skuffa etterpå. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå