sakteglød Skrevet tirsdag kl. 21:34 #121 Skrevet tirsdag kl. 21:34 Man kan fint bli tynn uten å ofre noe som helst Før jeg ble gravid gikk jeg ned 2 kg i uka og spiste sjokolade hver dag .det eneste jeg endret på var mengden på mat og trening 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:47 #122 Skrevet tirsdag kl. 21:47 Føler ikke jeg ofrer noe som helst jeg da. Nå har jeg aldri vært så interessert i mat, det er hovedsakelig drivstoff for å overleve. Liker litt kake i selskap, men det er ikke noe jeg lengter etter liksom. Spiser egentlig ganske mye siden jeg jogger 5 dager i uka, spiser like mye som mannen min (om ikke mer). Anonymkode: 59f1b...519 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:53 #123 Skrevet onsdag kl. 05:53 Det har skjedd noe litt rart etter at jeg gikk ned 8 kg dette året. Jeg slanket meg fra 65 kg til 57 kg. Er 172 høy. Etter at vekten ble stabil på 56,8 kg i ca. 6 måneder nå, så kan jeg spise smågodt, chips og popcorn ofte uten at vekta går opp. Jeg elsker søtt, så det blir litt godteri eller boller hver dag. Vekten rikker seg ikke, den er helt stabil. Så jeg er heldig som kan ete uten at det påvirker vekta. Har en jobb der jeg går mye. Anonymkode: 76210...863 3
Karmelia Skrevet onsdag kl. 06:40 #124 Skrevet onsdag kl. 06:40 (endret) Det handler jo om kalorier inn vs kalorier ut. For min del har bmi svingt mellom 29 og 33 så og si hele mitt voksne liv. Har jo med valg man tar og porsjonsstr å gjøre. Og kroppen vil naturlig tilbake til maksvekt. Så har en vært overvektig (og da spesielt i fedme kategorien) så har en lavere hvileforbrenning enn en som alltid har vært slank. Ikke dermed sagt at en ikke kan gå ned, men det krever mer. Jobber nå med å gå ned i vekt og målet mitt er rundt 24-25 i bmi. Jeg kunne ikke hatt 19 i bmi, det blir for tynt for min kroppstype. For min del betyr det mindre porsjoner, passe på hva jeg spiser. Telle kalorier. Kan spise godt, men da går det på bekostning av noe annet. Helsemessig og kroppsmessig blir det rett for meg. Vi er alle forskjellige. Endret onsdag kl. 06:40 av Karmelia 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:53 #125 Skrevet onsdag kl. 07:53 AnonymBruker skrev (På 26.10.2025 den 20.05): Dette føler jeg er litt (ganske) manipulerende skrevet, kanskje du ikke tenker på det slik men om det er spiseplikt så bør det informeres om det før gjestene kommer og er det ikke spiseplikt men et valg så står hver og en fritt til selv å bestemme hva de skal innta av drikke og mat. Hadde du tenkt det samme om det var snakk om alkohol? Hasj? Kokain? Tenk hvis vertinnen hadde spandert men gjestene ikke ønsket, kunne gjestene fritt bestemme hva de ønsket å si nei takk til uten at vertinnen hadde rett til å bli trist eller lei seg? Eller er det bare mat du mener mennesker ikke kan takke høffelig nei takk til uten at noen har rett til å føle seg fornærmet og lei seg? Hver og en må selv fått bestemme om de ønsker å takke ja eller nei til den kaken, å tvangsfore gjestene er ikke spesielt fint heller. Og ønsker en ikke kake så bør det være helt innenfor, på samme måte som det er innenfor å takke ja. Dette med å takke ja til kaker, desserter, kjeks, sjokolade for å være pleasende (mest ovenfor de som alltid takker ja til slikt) når en ikke ønsker (av hvilken som helst grunn) hadde jeg virkelig trodd at gjekk av moten i 1955. Anonymkode: a299c...bca At man kan sammenligne det å tilby kake med å tilby kokain vil jeg si viser hvor ekstremt opptatte mange er blitt av å spise "sunt". Jeg spiser selv sunt, men jeg utelukker ikke alt usunt av den grunn. Man får ett liv, og ingen garanti for lengden på det, så jeg vil leve litt mens jeg er her. Jeg tror på den gyldne middelvei i alt. Mengden trening, mengden kosttilskudd, mengden mat- og mengden snop! Man skal kunne unne seg noen godbiter uten å tenke at de må jogges av igjen. Dersom man må tracke alt, hver dag, og alltid veie opp med trening så har man et problem. Det er bare blitt så moderne med alle mulige slags apper at folk tror det er normalt. Jeg har selv brukt kaloriteller for en periode. Det er til god hjelp i starten om man vil ned litt og trenger å finne ut hvor man synder mest, men å leve etter det er ikke sunt. Jeg kan nok etter å ha brukt det en periode til at jeg har greit oversikt i hverdagen, mer trenger ingen. Å takke nei til alt i et selskap synes jeg faktisk er uhøflig og ubehagelig. Man går ikke på besøk daglig, og når noen har dekket på og prøvd å gjøre noe koselig så tar jeg en bit. Selv om jeg ikke liker kaker noe særlig faktisk. Ts: du er tynn nok som du er, og du vil virkelig ikke la denne stemmen om å alltid holde igjen ta styring i livet ditt- det har du ingen grunn til som normalvektig Anonymkode: ccc1d...9ac 1
Purple_Pixiedust Skrevet onsdag kl. 08:53 #126 Skrevet onsdag kl. 08:53 Jeg har alltid vært slank, men har nå bmi 35,3. Hadde bmi 37,5. Har gått ned 10 kg og nå sliter jeg hver eneste dag med å ikke overspise og med å gå videre ned i vekt. Men jeg trives så mye mer med å være tynn. 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:52 #127 Skrevet onsdag kl. 09:52 Nei det er ikke verdt det. Det beste er å være slank (normalvektig). Jeg tror ikke det er sunt å være tynn. I alle fall ikke når det ikke kommer naturlig. Jeg foretrekker å være slank og sterk. Anonymkode: d186e...643 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:43 #128 Skrevet onsdag kl. 10:43 Jeg må velge - tynn og sulten eller normalt kcal inntak for alder høyde osv. men ligge i øverste sjiktet innenfor normal bmi /litt over.For meg holder det ikke bare å takke nei til sjokolade osv , må også være restriktiv med mat. De er heldige de som kun trenger å ofre kakespising osv. men ikke mat. Anonymkode: 6ba68...fef
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:48 #129 Skrevet onsdag kl. 10:48 Jeg trives mye bedre i nedre sjiktet av normal bmi enn øvere del eller lett overvekt. Og nei jeg savner ikke kake, sjokolade, usunn mat flere dager i uken. Jeg er mett og sunn. Dog har jeg noen venner som er provosert over at jeg er tynn og sunn. Den om det. Anonymkode: ceff5...b35 3 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #130 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.12.2025 den 11.48): Jeg trives mye bedre i nedre sjiktet av normal bmi enn øvere del eller lett overvekt. Og nei jeg savner ikke kake, sjokolade, usunn mat flere dager i uken. Jeg er mett og sunn. Dog har jeg noen venner som er provosert over at jeg er tynn og sunn. Den om det. Anonymkode: ceff5...b35 Jeg har også hatt noen rundt meg (ikke venner, neitakk) som ikke har tålt at jeg alltid har vært slank. Var veldig typisk raske til å gå i forsvar med en gang det var noe som handlet om negativt snakk om overvekt, kakespising eller fedme. Mens de var veldig flinke til å påpeke at det ikke var bra å være slank og at jeg liksom begrenset meg bare fordi jeg sa at jeg ikke hadde lyst på masse sjokolade og godteri hele tiden. Hyklersk ja! Glad jeg ikke omgås dem mer. Anonymkode: 9ecaf...688 1 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #131 Skrevet 16 timer siden For meg er det det. Jeg trives ikke som tjukk. Overhodet ikke. Anonymkode: 26813...a31
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #132 Skrevet 16 timer siden De som sier de er heldige fordi de kan spise alt de har lyst på, snakker ikke sant. Det finnes ingen supermennesker, som kan unne seg alt og fremdeles være veldig tynn. Det er mulig å spise smågodt hver dag, i små porsjoner, når man er tynn (BMI 19, som der er snakk om i denne tråden). Alt avhenger av hvor mange kalorier man inntar, uansett om det er sunn eller usunn mat. Spiser du mer enn en liten porsjon smågodt hver dag? Ja da beveger du deg/trener mye. Anonymkode: 7b014...00b
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #133 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): De som sier de er heldige fordi de kan spise alt de har lyst på, snakker ikke sant. Det finnes ingen supermennesker, som kan unne seg alt og fremdeles være veldig tynn. Det er mulig å spise smågodt hver dag, i små porsjoner, når man er tynn (BMI 19, som der er snakk om i denne tråden). Alt avhenger av hvor mange kalorier man inntar, uansett om det er sunn eller usunn mat. Spiser du mer enn en liten porsjon smågodt hver dag? Ja da beveger du deg/trener mye. Anonymkode: 7b014...00b Har en venninne med bmi på 18,5. og hun sliter med at hun må spise veldig mye, for å ikke bli ennå tynnere. Hun trener ikke, og er ikke mye fysisk aktiv i løpet av dagen. Hun må spise ca 3000 kalorier om dagen, for å holde vekten. Anonymkode: 1d186...a1f
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #134 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): De som sier de er heldige fordi de kan spise alt de har lyst på, snakker ikke sant. Anonymkode: 7b014...00b Joda, det er bare det at enkelte ikke har lyst på like mye som andre. Anonymkode: 64ae7...e8e 5 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #135 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): De som sier de er heldige fordi de kan spise alt de har lyst på, snakker ikke sant. Det finnes ingen supermennesker, som kan unne seg alt og fremdeles være veldig tynn. Det er mulig å spise smågodt hver dag, i små porsjoner, når man er tynn (BMI 19, som der er snakk om i denne tråden). Alt avhenger av hvor mange kalorier man inntar, uansett om det er sunn eller usunn mat. Spiser du mer enn en liten porsjon smågodt hver dag? Ja da beveger du deg/trener mye. Anonymkode: 7b014...00b Det er stor forskjell på "spise alt man vil" og "spise alt"... Jeg spiser så mye smågodt jeg vil. Det vil si jeg kjøper smågodt 2-3 ganger i året... Jeg spiser sjokolade eller potetgull hver dag, men det betyr ikke at jeg spiser, eller har lyst på, en hel sjokoladeplate. Jeg drikker gjerne en cola med sukker når jeg har lyst. Jeg har lyst på brus en gang i blant på sommeren, men irriterer meg over at de fleste bokser er 0,33 for jeg har ikke lyst på så mye. Anonymkode: 894e4...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #136 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.12.2025 den 8.53): At man kan sammenligne det å tilby kake med å tilby kokain vil jeg si viser hvor ekstremt opptatte mange er blitt av å spise "sunt". Jeg spiser selv sunt, men jeg utelukker ikke alt usunt av den grunn. Man får ett liv, og ingen garanti for lengden på det, så jeg vil leve litt mens jeg er her. Jeg tror på den gyldne middelvei i alt. Mengden trening, mengden kosttilskudd, mengden mat- og mengden snop! Man skal kunne unne seg noen godbiter uten å tenke at de må jogges av igjen. Dersom man må tracke alt, hver dag, og alltid veie opp med trening så har man et problem. Det er bare blitt så moderne med alle mulige slags apper at folk tror det er normalt. Jeg har selv brukt kaloriteller for en periode. Det er til god hjelp i starten om man vil ned litt og trenger å finne ut hvor man synder mest, men å leve etter det er ikke sunt. Jeg kan nok etter å ha brukt det en periode til at jeg har greit oversikt i hverdagen, mer trenger ingen. Å takke nei til alt i et selskap synes jeg faktisk er uhøflig og ubehagelig. Man går ikke på besøk daglig, og når noen har dekket på og prøvd å gjøre noe koselig så tar jeg en bit. Selv om jeg ikke liker kaker noe særlig faktisk. Ts: du er tynn nok som du er, og du vil virkelig ikke la denne stemmen om å alltid holde igjen ta styring i livet ditt- det har du ingen grunn til som normalvektig Anonymkode: ccc1d...9ac Jeg har ikke skrevet at det er akkurat det samme, da har du misforstått så det synger etter. For noen er kokain helt normalt, skal en da takke ja fordi noen andre mener det er normalt, fordi de blir lei seg om en takker nei? Du kan putte inn hva som helst av eksempler. Om noen tilbyr deg en bukse de har laget selv men du aldri har spurt om, ikke vil ha, og som virkelig ikke er en bukse du har lyst på kan en ikle si ja bare for å bære høffelig. Det er direkte frekt å bli sur og fornærmet om en ikle tåler å høre nei og godtatt det for det avslaget det er. Skal en takke ja til noe en ikke vil pga gruppepress? For det er utelukkende det dette handler om. Ikke at kokain og sjokolade kake er nett det samme, eller alkohol og kake, men gruppepresset bak er nett den samme. Alkohol er en lovlig vare, mange opplever drikkepress. En god del opplever nok også akkurat det samme presset når det gjelder kaker og søtsaker. Det er en uting og ekstremt uhøflig av de som presser på. Kanskje det ikke er ment slik, men det er manipulerende å presse og presse med den unnskyldningen at en blir lei seg fordi en har laget kaken om ingen spiser. Det er manipulerende!!! Ja men ba de som takket nei til kake noen om å lage den kaken? Hvis ja kan jeg forstå hvorfor det oppleves rart, om en ikke har spurt om kake og det forventes nesten en tvangsspising av kake i et sosialt lag så er det bare jævlig uhøflig, manipulerende og sterkt kritikkverdig å bli lei seg for at ikke alle har lyst på kake. Skjerpings til folk som driver på med slikt. Ta ansvar for dine egne følelser og slutt å guilt trippe andre mennesker når det bare fremstår patetisk å drive på med den slags oppførsel. Jeg spiser sslv kake og sjokolade- men når jeg vil. Ikke når andre vil jeg skal spise. Jeg tvangssiser ikke verken kake eller sjokolade i noen settinger, uansett hvem som har laget noe. Det er ikke uhøflig å si nei takk til kake, kjeks eller noe annet enn ikke har lyst på (kan være fruktfat for den del). Ønsker en ikke noe så skal det respekteres og ikke at folk skal bli barnslige og syte "buuuuui huhu, jeg har laget kake og ingen ville ha, det er ingen som er glad i meg, buuuuu huuuu", bare tull. Anonymkode: a299c...bca 2 2
veronica<3 Skrevet 7 timer siden #137 Skrevet 7 timer siden Tråden er ryddet for tull. veronica<3, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå