AnonymBruker Skrevet 26. oktober #41 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er normalvektig, i øvre område, trener 3-4 ganger i uka, sjeldent syk. Likevel hadde det vært fint å være like slank som mine tynneste venninner. De har gjerne BMI på 19, spiser få måltider om dagen, og sier ofte nei takk til kake, sjokolade osv om de er på besøk. Jeg synes det virker litt trist at man aldri kan kose seg med god samvittighet for å spise litt sjokolade i godt lag. Men kanskje de ikke ser på det som mindre livskvalitet? Nothing feels as good as skinny feels er det vel noe som heter… Noen her som har prøvd begge deler, var det verdt det? Anonymkode: 8b93c...5e4 For meg er det slik at jo lengre jeg går uten søtsaker, så frister det mindre. Da føles det som kos nok med tørket mango, juice og lignende. En juice og en pakke tørket mango er for en helg. Mulig de takker nei fordi de er så opptatte av vekt at det blir sykelig, for meg er det fordi det ikke frister. Sliter forresten med kronisk magebetennelse, så jeg må passe på å ikke få i meg noe særlig fett. Stekt fet fisk er fy fy blant annet. Anonymkode: ad950...32f
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #42 Skrevet 26. oktober Jeg har hatt BMI på 18,5 og nå på snart fedme pga medisiner. Før uttalt sykdom var jeg omtrent på din BMI, og det var min sunneste. Trente jevnlig, normalt sunt kosthold - ikke noe stress å spise noe ekstra i helgene. Telte ikke kalorier på desimalen. Når jeg hadde lavere BMI var det pga nokså strenge restriksjoner som tok veldig mye oppmerksomhet. Det var bare slitsomt. Så, den vekta man får med et normalt forhold til mat er best. Anonymkode: ca9fd...8f3 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #43 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dette føler jeg er litt (ganske) manipulerende skrevet, kanskje du ikke tenker på det slik men om det er spiseplikt så bør det informeres om det før gjestene kommer og er det ikke spiseplikt men et valg så står hver og en fritt til selv å bestemme hva de skal innta av drikke og mat. Hadde du tenkt det samme om det var snakk om alkohol? Hasj? Kokain? Tenk hvis vertinnen hadde spandert men gjestene ikke ønsket, kunne gjestene fritt bestemme hva de ønsket å si nei takk til uten at vertinnen hadde rett til å bli trist eller lei seg? Eller er det bare mat du mener mennesker ikke kan takke høffelig nei takk til uten at noen har rett til å føle seg fornærmet og lei seg? Hver og en må selv fått bestemme om de ønsker å takke ja eller nei til den kaken, å tvangsfore gjestene er ikke spesielt fint heller. Og ønsker en ikke kake så bør det være helt innenfor, på samme måte som det er innenfor å takke ja. Dette med å takke ja til kaker, desserter, kjeks, sjokolade for å være pleasende (mest ovenfor de som alltid takker ja til slikt) når en ikke ønsker (av hvilken som helst grunn) hadde jeg virkelig trodd at gjekk av moten i 1955. Anonymkode: a299c...bca Var ikke ment manipulerende, men det jeg skriver har jeg opplevd, og vertinnen ble ganske lei seg da hun inviterte til forening og nesten ingen ville forsyne seg av kaka hun hadde lagt, ikke en gang et lite stykke. Og jeg forstår henne. Dessuten føler noen at det er rart at de spiser når ingen andre gjør det, snu perspektivet litt:) Anonymkode: 8b93c...5e4 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #44 Skrevet 26. oktober Jeg er 168/56 kg. Bruker XS’/S. Jeg spiser det jeg ønsker. Skulle gjerne trent, men det har jeg ikke hatt tid og overskudd til på mange år. Jeg føler aldri at jeg sier nei til mat eller noe FOR å holde meg slank. Kaker og søppelmat er for meg ikke fristende. Av og til får jeg lyst på noe så klart. En god burger eller en kebab. Men aldri Mac Donalds eller lignende. Ønsker ikke dritt i kroppen. Kjøper ikke snop til meg selv. Spiser litt av restene av ungenes lørdagsgodt. Men ellers er jeg ikke trukket til sukker og usunn mat. Spiser mye grønnsaker og kjøtt. Ikke så mye karbohydrater. Anonymkode: ad716...284
Benazim Skrevet 26. oktober #45 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var ikke ment manipulerende, men det jeg skriver har jeg opplevd, og vertinnen ble ganske lei seg da hun inviterte til forening og nesten ingen ville forsyne seg av kaka hun hadde lagt, ikke en gang et lite stykke. Og jeg forstår henne. Dessuten føler noen at det er rart at de spiser når ingen andre gjør det, snu perspektivet litt:) Anonymkode: 8b93c...5e4 Jeg har opplevd en del ganger at det har blitt servert kake på tidspunkter hvor det ikke er spesielt velkomment eller naturlig for oss besøkende å spise kake. Så da handler det enten om at den som serverer gjør det fordi de har lyst på kake selv, eller fordi de av merkelige grunner tror det er forventet av dem. Uansett; det burde jo være helt frivillig å spise kake. Jeg er i hvert fall lei av å gjøre det av høflighet, eller for ikke å såre verten eller vertinnen. 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #46 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er 168/56 kg. Bruker XS’/S. Jeg spiser det jeg ønsker. Skulle gjerne trent, men det har jeg ikke hatt tid og overskudd til på mange år. Jeg føler aldri at jeg sier nei til mat eller noe FOR å holde meg slank. Kaker og søppelmat er for meg ikke fristende. Av og til får jeg lyst på noe så klart. En god burger eller en kebab. Men aldri Mac Donalds eller lignende. Ønsker ikke dritt i kroppen. Kjøper ikke snop til meg selv. Spiser litt av restene av ungenes lørdagsgodt. Men ellers er jeg ikke trukket til sukker og usunn mat. Spiser mye grønnsaker og kjøtt. Ikke så mye karbohydrater. Anonymkode: ad716...284 Kan du gi eksempler på måltider du spiser? Anonymkode: b904c...3b3 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #47 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Var ikke ment manipulerende, men det jeg skriver har jeg opplevd, og vertinnen ble ganske lei seg da hun inviterte til forening og nesten ingen ville forsyne seg av kaka hun hadde lagt, ikke en gang et lite stykke. Og jeg forstår henne. Dessuten føler noen at det er rart at de spiser når ingen andre gjør det, snu perspektivet litt:) Anonymkode: 8b93c...5e4 Disse "noen" tenker mye på mat og overtenker så det holder etter, da har en om ikke en spiseforstyrrelse så iallefall en forstyrrelse. You do you men la og andre også få ta sine valg uten at det må være en samlet majoritets beslutning å spise den kaken eller å ikke spise den kaken. Det at noen ikke vil forsyne seg av kake fordi andre ikke har lyst på da bør en rett og slett skaffe seg litt integritet. Og hvis en ikke gir gjestene et reelt valg ang hva en ønsker å forsyne seg med og en er sårbar og tar slikt personlig og som en avvisning bør en tenke seg litt om, om det i det hele tatt er lurt å bake. For da gir en egentlig ikke andre mennesker et valg, det er spiseplikt på kake og det er lite greit gjort mot andre mennesker i det store og hele, det er ganske grenseoverskridende mot andre mennesker. Anonymkode: a299c...bca 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #48 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Altså, man ødelegger vel ikke helsa med å spise litt sjokolade eller et kakestykke i ny og ne. Littt dette jeg mener, det blir så svart/ hvitt og enten eller med de jeg kjenner som er tynne. Kan aldri spise en sjokolade fra en skål i godt lag liksom Anonymkode: 8b93c...5e4 Jeg vil ikke starte det søtsuget. Men nå klarer jeg helt fint å være sosial helt uten alkohol og sjokolade. Spiser vi ute, kan jeg bestille akkurat det jeg vil. Så ser ikke problemet. Koser meg med min sukkerfrie Red Bull jeg 😄 Anonymkode: 100be...111 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #49 Skrevet 26. oktober Nå blir man verken tynn eller tykk av kake. Det er det totale kaloriinntaket som teller. Spiser du 1000 kalorier om dagen i smågodt, og bare det, vil du bli veldig tynn. Selv velger jeg ikke bort kake pga kaloriene, men fordi jeg ikke vil ta de fra middagen eller frokosten min. Jeg vil rett og slett se bra ut. Jålete, men verdt det for meg. Vil ha næring,nok mat, og føle meg bra. Anonymkode: 100be...111 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #50 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan du gi eksempler på måltider du spiser? Anonymkode: b904c...3b3 Spiser ikke frokost. Er ikke sulten på morgenen. Spiser mye til lunsj kl 11. har kantine med varm mat. Spiser typisk tilsvarende en middagstallerken med kylling, eller annet kjøtt, rotgrønnsaker, salat, ost, salat, ++ kan ta lasagne hvis det er. Men oftest ikke mye karbohydrater. Kanskje chinoa eller middagsbygg. Jeg blir kjempesulten rundt 16, og spiser da kanskje et eple på vei til henting i barnehagen. Så spiser vi middag i 17-17.30-tida. Vanlig hverdagsmiddag, som jeg ikke er spesielt glad i. Bruker fullkornsprodukter hvis vi har pasta/ris osv. jeg er glad i magert kjøtt, som rein, hval, karbonadedeig, rent svinekjøtt eller biff. Har alltid godt med grønnsaker, både kokte og rå grønnsaker. Hvis jeg blir mer sulten før jeg legger meg tar jeg en bit ost. Spiser ikke mer enn det. Det er en typisk dag for meg. Spiser absolutt mest til lunsj. Og i blant lager jeg vafler eller amerikanske pannekaker i helger. Anonymkode: ad716...284
Kygos Skrevet 26. oktober #51 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg er en av de grisestygge med BMI på 19 (ref: Vibelator), og synes egentlig ikke at jeg ofrer så mye. Jeg spiser kaker jeg liker, men jeg spiser ett eller to små stykker 5-6 ganger i året. Jeg spiser smågodt, men 4-5 biter en dag i uken. Jeg spiser sjokolade, igjen en bit eller to en dag i uken. Jeg spiser en neve potetgull, drikker en kopp kakao, spiser vafler, noe gjærbakst osv, innimellom, men ikke store mengder, og ikke ofte. For meg er det enkelt -jeg elsker pinnekjøtt fordi jeg spiser det to ganger i året. Hadde jeg spist det oftere hadde det ikke vært like spsielt Sånn ser jeg på det meste av alt som ikke er "dagligkost". Spiser jeg for mye eller for ofte er det ikke noe spesielt lengre, og da smaker det ikke like godt. Når jeg spiser feil mat for ofte eller til feil tid blir konsekvensene som oftest så store at det ikke er verdt det. (Svingende blodsukker, hjertebank, dårlig nattesøvn) Anonymkode: 54a2e...45b Noen får det sikkert bedre med seg selv hvis de maler et bilde av at de som er det motsatte av dem selv er stygge. De som er stygge er de som omtaler andres kropper som stygge. Mange 'kroppspositivister' glemmer å være positive når det er de tynne og slanke som omtales. 3
Thyra Skrevet 26. oktober #52 Skrevet 26. oktober Vibelator skrev (5 timer siden): S og xs på damer er som og se fanger fra krigen.Mye mye finere med former og 25 bmi Det er faktisk mulig å ha 25 i bmi og bruke s og xs. Det kommer helt an på høyden. 1 4
veronica<3 Skrevet 1. november #53 Skrevet 1. november Tråden er ryddet for avsporing, nedsettende innlegg, helseskadelige råd og anbefalinger, samt innlegg tilknyttet dette. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 1. november #54 Skrevet 1. november Jeg har gått ned fra 85 til 55/56 kg, egentlig 50 men da var jeg for tynn. Er 167. Spiser sunt og magert og ca 1300 kcal 5 dager i uka, og mer, inkludert søtsaker, ca 2200 kcal 2 dager i uka. Dette fungerer veldig fint for meg, da får jeg dekket alle behov og lyster egentlig. Anonymkode: 1f2ea...ca5
AnonymBruker Skrevet 1. november #55 Skrevet 1. november Var uten tvil lykkeligere den gang jeg var normalvektig og ikke ante kaloriinnholdet på noe. Anonymkode: ba13e...610 4
17.11 Skrevet 1. november #56 Skrevet 1. november (endret) Jeg syns det er en rar antagelse at slanke mennesker hele tiden nekter seg ting og stresser med mat. Jeg er rett og slett ikke så opptatt av mat. Elsker god mat, ja. Er glad i godteri, definitivt. Spiser ofte ute og betaler gjerne mye for mat som er laget til perfeksjon. I dag har jeg også brukt en god time på å lage chili con carne som står og putrer, gleder meg til å spise den den sammen med nachochips dekket mer ost enn det som er sunt for noen. Men i hverdagen er jeg småspist og tenker som regel på andre ting. Spiser det jeg vil når jeg føler for det, og trenger ikke sjokolade hver dag for å føle at livet er verdt å leve. Det er så mye annet som gjør meg glad og fornøyd. Kake og den slags har jeg aldri vært glad i, de fleste er ikke så flinke til å bake som de tror. Endret 1. november av 17.11 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. november #57 Skrevet 1. november Jeg har bmi på 20, trener 5-6 ganger i uka, har hund og en aktiv jobb. Jeg takker stort sett nei til kaker og søtsaker borte. Bare på jobb kan det iløpet av en enkelt uke være sjokolade, vaffel, kaker og kjeks stående fremme. Skulle jeg spist alt det hadde jeg måttet droppe noe annet av mat for å ikke gå opp i vekt. Jeg prioriterer proteiner og sunt fett istedet for et kakestykke. Unner meg selfølgelig noe, men da er det i helgen og ting jeg selv har kjøpt inn som jeg liker godt. Prioriterer kaloriene mine på ting jeg faktisk liker istedet for en halvtørr kake. Anonymkode: b36c9...499 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. november #58 Skrevet 1. november Man må ha et ganske trist liv hvis man føler at man gir opp mye og ofrer alt når man ikke stapper kjeften full av usunn mat Anonymkode: 1445b...e89 13 2
AnonymBruker Skrevet 1. november #59 Skrevet 1. november “Choose your hard” er det noe som heter. Det er vanskelig å holde seg tynn, men livet som tykk er ikke lett det heller… Anonymkode: c3b84...493 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. november #60 Skrevet 1. november Jeg har en BMI på 19 og spiser akkurat det jeg har lyst på, når jeg har lyst på det. Men så har jeg ikke spesielt på kaker, brus og lignende. Synes ikke det er spesielt godt. Anonymkode: 3e3d0...42d 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå