Gå til innhold

Politiet sliter – vi har feilet katastrofalt. Klarer ikke å holde trykket på den kriminaliteten som rammer folk flest.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skremmende

• Nyttig 2
Skrevet

Sånn går det når venstresiden får herje og erklære alle som peker på problematikken som "høyrevridde ekstremister".

I likhet med Sverige kan vi nå høste det vi i mange år har sådd. 

• Liker 5
  • Nyttig 11
Skrevet
Fjompen skrev (4 minutter siden):

Sånn går det når venstresiden får herje og erklære alle som peker på problematikken som "høyrevridde ekstremister".

Ikke glem hvem som er Norges..eller skal vi si Europas grusomste mann. 

Skrevet
Ann. skrev (1 minutt siden):

At det var? 

• Liker 4
Skrevet
Ann. skrev (8 minutter siden):

Er det islamistene som drepte nesten 200 personer og skadet 2500 i en smell i Madrid i 2004 du tenker på?.

Eller er det islamistene som drepte nesten 140 personer og skadet over 400 i Paris i 2015?.

Kanskje er det bombingen i Manchester i 2017?, det var jo en konsert med Ariana Grande så det var mange barn som ble skadet og drept. Det var forresten en islamister som stod bak det også. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Lovene må endres så de man vet er farlige kan sperres inne på ubestemt tid. I dag må man ofte slippe dem løs igjen selv om man vet de vil fortsette som før.

Skrevet

Politiet har tydeligvis prioritert den tunge importerte gjengkriminaliteten som fokuserer på hverving av mindreårige. 

Jeg er imponert over at de tydeligvis har infiltert og skaffet seg opplysninger som har forhindret drap og alvorlige overgrep, samt vært raske til å gripe gjerningsmenn. 

Akurat på det området er jeg mer imponert over politiinnsatsen enn innsatsen til våre myndigheter som ikke har kommet opp med noen effektive tiltak overfor ungdomskriminelle som gir rettferdig straff og hindrer gjentakelser.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Om man følger med på nyhetsbildet i Sverige ser man hva som kommer hit, der er det fullstendig ute av kontroll. Bomber smeller hver uke.

Husk at det er vårt naboland - med grense oppover hele veien.

Å ha åpne grenser der mennesker kan krysse så lett er galskap. Stengte grenser med grensekontroll og arbeid/turistvisum er eneste løsning.

Endret av Kalkula
  • Liker 6
Skrevet

Stortinget har allerede vedtatt en del for å få til en bedring, men Regjeringen innfører det ikke av en eller annen grunn.

Det er snakk om flere politifolk i tjeneste, satsning på hurtigspor i forhold til rettsaker med ungdom men mye mer.

Skrevet

Regner ikke med at det er så lenge nå, så slutter VG å skrive om knivstikking og ran. 
Det er jo slik i USA, at media støtter sin side og skriver kun om saker som støtter deres agenda.

• Liker 3
Skrevet
Gratis skrev (6 timer siden):

Regner ikke med at det er så lenge nå, så slutter VG å skrive om knivstikking og ran. 
Det er jo slik i USA, at media støtter sin side og skriver kun om saker som støtter deres agenda.

Bør opprettes en egen nettavisen som kun skriver om dette egentlig, fokus på kriminaliteten i Norge.

• Liker 6
Skrevet

3 år med senterparti regjering som var mest opptatt å åpne politistasjoner og passkontoret  der det knapt bor folk hjalp ikke akkurat på problemet 

Skrevet

Som en av de som over tid har advart mot nettopp denne utviklingen har det vært frustrerende å se hvor lite som egentlig ble gjort og hvordan en har fortsatt med mer eller mindre samme kurs. Derfor er det heller ikke særlig overraskende at utfordringene etter hvert blir mer tydelige og vanskeligere å underslå, men desto mer frustrerende at en nå liksom er "sjokkert" over det mange av oss har advart mot over tid.

Selv er jeg bekymret for hvordan dette vil utarte seg ettersom vi beveger oss inn i en periode med økonomisk stagnasjon, avvikling av oljeindustrien og en eldrebølge som lenge har vært varslet, men ikke håndtert. Denne siste "bølgen" med vold vil forhåpentligvis gå over, men den har synliggjort hva slags kriminalitet og voldspotensiale vi nå har fått, og hvordan vi har fått et betydelig rekrutteringsgrunnlag til ekstremt voldelig kriminalitet. Dette vil antagelig ikke bedre seg når vi har mindre ressurser til å hjelpe ressurssvake og integrere fremmedkulturelle. 

"Når krybben er tom bites hestene", og jeg er redd vi girer opp stemningen i "stallen" samtidig som fôret minker. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Bare fortsett å stemme venstreraddisene så får vi mer katastrofe som dette de neste årene. Dette har det vært advart så kraftig og lenge imot at når folk ikke lenger hører etter, unner jeg dem høsten av dette. Det er for seint å gråte over det som kommer nå!

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg har mange ganger tidligere sagt at Sverige har fått akkurat som fortjent mtp hvor tafatte de har vært i forhold til innvandring og kriminalitet, nå kan jeg vel snart si det samme om Norge.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Fjompen skrev (På 27.10.2025 den 20.28):

Kan man skylde på venstresiden? Fra 2970 til i dag har venstresiden hatt marginalt flere år i regjering enn sentrum/høyre.  

Skrevet
Thanos skrev (På 28.10.2025 den 19.40):

Bare fortsett å stemme venstreraddisene så får vi mer katastrofe som dette de neste årene. Dette har det vært advart så kraftig og lenge imot at når folk ikke lenger hører etter, unner jeg dem høsten av dette. Det er for seint å gråte over det som kommer nå!

Dessverre gjør ikke høyreraddisene det noe bedre. De ødelegger alltid land og økonomien.

• Liker 2
Skrevet
Thanos skrev (På 28.10.2025 den 19.40):

Tenker at Stoltenberg får ta skylda for dette - det var jo han som sørget for at Venstreraddisene fikk nok stemmer til å "vinne" valget 😉 

• Liker 1
Skrevet
jabx skrev (17 timer siden):

Dessverre gjør ikke høyreraddisene det noe bedre. De ødelegger alltid land og økonomien.

Forklar 😉 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...