Gå til innhold

selge kjole

Gjest Gjest_sommerbrud_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_sommerbrud_*
Skrevet

Hei!

Lurte på hvor lett det er å få solgt brudekjolen igjen, etter bryllupet?

Er veldig usikker på om jeg skal kjøpe eller leie, men har ikke behov for å legge kjolen på loftet etterpå.. Men hvis det er greit å få solgt den kan det kanskje være mer lønnsomt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Veldig vanskelig...

Er ofte billigere å handle i utlandet enn å handle brukt... Også ligger det mange hundre etter sommeren på finn!

Gjest Gjest_Nuwanda_*
Skrevet

Mange faktorer påvirker her: din størrelse, om du velger en modell som er veldig "in" eller enn som er litt mer spesiell. Og også hvor du bor.

Jeg tror iallefall ikke jeg hadde "budsjettert" med at jeg fikk igjen 50% på en kjole til 10-12 000 tusen. Det tror jeg er litt risky.

Gjest Gjest_Sommerbrud_*
Skrevet

Er en typisk 36/38 og bor i oslo-området, og kjolen er ganske populær sånn jeg har forstått det.. Forskjellen er 3000 på å leie og kjøpe, men hvis det er vanskelig å få solgt, så er det kanskje like grit å bare leie?

Gjest Gjest
Skrevet

Vet maaaaaaaaaaaaange som ikke har fått solgt kjolen, selv om den er fin, i riktig størrelse og de bor i oslo...

Du må ikke budsjettere med det iallefall!

Synes d er gøy at min henger i skapet jeg...

Gjest Gjest
Skrevet

jeg fikk solgt kjolen min bare noen minutter etter at jeg la den ut på Finn.no, så man kan være heldig også :) Str. 38-40, og sikkert er "in" kjole. Lykke til!

Gjest gjest1
Skrevet

Noen er heldige og får solgt kjolen sin raskt, og andre ikke.

Tror ikke jeg ville budsjetter med det men heller tatt det som en hyggelig bonus om du får solgt den.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har forsøkt å selge min kjole i str 42. Den er enkel og fin. Ingen som har ringt en gang... Den er skreddersydd og veldig rimelig i forhold til designerkjolene som mange kjøper. Hadde tenkt å ta rundt 3.000,- for den og regnet vel da med at det ville gå greit å selge den.

Ikke en som har ringt engang.. IKKE budsjetter med å få solgt den. Får du solgt den er det bonus.. Lykke til!

Gjest gjest1
Skrevet

Eg får min kjole skreddarsydd, og reknar med å få den sydd om til selskaps-kjole seinare. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg solgte min etter et par måneder på nettet. En Maggie Sottero str.42! Et par andre venninner i str. 38 og 40 fikk også solgt sine etter et par måneder. :)

Skrevet

Jeg fikk ikke solgt.

Maggie Sottero Celeste i str. 8, men sydd litt inn. 16.000 kr nypris og ville ha 10.000 kr ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er på utkikk etter brukt kjole, og da er prisen avgjørende.

Er ikke prisen under halv pris hopper jeg glatt over annonsen.

Skrevet

Tror det har litt med flax å gjøre også. Folk som titter på finn fek ser ofte på første siden...man gidder ikke bla seg 40 sider bakover liksom...

Ser den rette personen kjolen din akkurat når den er "på side 1" kan du få solgt dagen du legger den ut....ser ikke den rette kjolen din før den er på side 33 er sjansen små om du ikke legger ut annonsen igjen.

Og 10.000 for en brukt kjole som kostet 16.000 - kanskje ikke så rart du ikke fikk solgt den da...

Skrevet

Det er jo noen også da som kjøper grusomme kjoler og syns de er toppen! Så tror de at de skal få masse for dem og legger dem ut på Finn.....har sett en spesielt som er helt grusom..den har ligget lenge og jeg kan aldri tenke meg hun får solgt...det er noe av det mest tacky og grusomme jeg har sett.....samtidig vil hun ha 7.000 for den eller noe sånt og beskriver den som nydelig og vakker og det som "verre er".

Man må liksom "se ann markedet" litt også....

Skrevet

Emma: hva er din definisjon av "grusomme" kjoler???? Kan jo være at hun som kjøpte den ikke synes den var så grusom , da vettu...

tilbake til emnet: Tror også det om en får solgt kjolen eller ikke kan ha mye med flaks å gjøre, det er jo .pr. nå over 1000 kjoler til salgs på finn.no så jeg hadde ikke budsjettert med å måtte selge den etterpå. Ville også som et par andre her sett på det som en hyggelig bonus.

Selv skal jeg farge om min kjole og bruke den som selskapskjole, hvis den ikke blir hengende som et hyggelig minne, da... :)

Gjest gjest1
Skrevet
Emma: hva er din definisjon av "grusomme" kjoler???? Kan jo være at hun som kjøpte den ikke synes den var så grusom , da vettu...

Du kjenner ein grusom kjole når du ser den...

Reknar med Emma meiner slike som var in på 80-tallet, store, krittkvite med blonder og puffermer!

Skrevet

Enig i at smaken er som baken og alt det der men når det er en kjole som bare skiller seg sååååå ut fra alle de andre so ligger der og som er så grusom at det er komisk da tørr jeg påstå det. Kunne lagt link til den men det er jo litt kjipt om det er noen her inne som eier den....

Og ja Veslo den er grusom....myyyyyye stæsj og gullmønster over alt. GULL - skinnende gull...på kjolen og på sløret over alt...ikke sånne pene gullbroderier men svære flashy greier!!!

Skrevet

det jeg mener er at det som er grusomt for noen ikke nødvendigvis er det for andre...

når det gjelder kjolen du sikter til på finn.no tror jeg kanskje jeg vet hvem du mener, ikke akkurat min smak heller, men hun som selger vil jo seff markedsføre den som flott osv., det vil vel alle som skal selge noe gjøre...

Trådstarter: Beklager avsporingen!

Gjest -eline-
Skrevet
Du kjenner ein grusom kjole når du ser den...

Reknar med Emma meiner slike som var in på 80-tallet, store, krittkvite med blonder og puffermer!

Det ligger etpar slike ute paa finn.no ja, men bildene ser jo ogsaa ut som om de ble tatt paa midten av 80-tallet... Noen som selger gamle kjoler?!

Gjest Gjest_Sommerbrud_*
Skrevet

Takk for svar!

Men er fortsatt usikker på om jeg skal kjøpe eller leie, hva gjør dere?

Godt mulig jeg bare leier, ettersom det ikke er så viktig for meg å beholde kjolen etterpå. Men så er jo prisforskjellen "bare" 3000 da.. gruble, gruble..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...