AnonymBruker Skrevet 26. oktober #1 Skrevet 26. oktober Den kristne Gud må jo hatt det tungt med å forklare sine tanker og ønsker. For makan til åpenhet for fri tolkning av en bok har vel verden aldri sett sidestykke til. Det andre spørsmålet har ikke noe med det første å gjøre. Om de fleste religioner lærer om en god og en ond kraft? Takker for svar😊😊 Anonymkode: d6bbd...f6c
Bacteria Skrevet 26. oktober #2 Skrevet 26. oktober Når det gjelder kristendommen og islam, så er begge religioner «avleggere» av jødedommen. Jødedommen har flere retninger ja, den skiller seg fra de to yngre med at det også er en etnoreligion som også følger slektslinje. Islam har også flere retninger, de mest kjente er sjia og Sunni. Og så er det undergrupper der også. Jeg vet ikke sikkert, men tror nok at djevelen og det onde også er tilstede i jødedom og islam også. Hvordan det stiller seg med buddhisme og andre religioner er jeg usikker på. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #3 Skrevet 26. oktober De har blandet litt når det gjelder hva som kommer fra Gud og hva som kommer fra aliens også. Det gjelder alle gamle skrifter, siden det har alltid vært aliens her, og de har selvsagt alltid vært mer utviklet enn menneskeheten. F.ex. hvem var gudene i norrøn tro? Antagelig mennesker fra en sivilisasjon som opprinnelig kom fra stjernene, og når sivilisasjonen deres gikk under vandret de og noen havnet i Norge. De kan f.ex. ha kommet herfra: https://thebosnianpyramid.com/ Anonymkode: ad599...858
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #4 Skrevet 26. oktober Alle kjente religioner har en satan og helvette ja bare i en annen form og dem fleste snakjer om Jesus også budissmen hari krishna, muslimer tror på Jesus. Da jeg fant ut dette og gjorde research ble jeg helt paff. Ganske interssant å tenke på. Anonymkode: 68874...5fe 2
debatant Skrevet 31. oktober #6 Skrevet 31. oktober (endret) Legg merke til at mange av gudene i buddhismen ser ut som blodtørstige monstre. Buddhistene er livredde "gudene" sine. Så deres guder er djevelen. Litt som norrøn mytologi hvor en ofret mennesker og dyr for å behage Tor, Odin og co. Buddhismen har også mange versjoner, selv om alle anerkjenner den Tibetiske versjonen som en slags autoritet. Mens buddhismen selv egentlig bare er en versjon av hinduismen. Buddha var en hinduist. Selvfølgelig er det forbudt å snakke om Jesus innen den Tibetanske buddhismen. Endret 2. november av debatant 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #7 Skrevet 4. november Bibelen gir mer rom for tolkning og frihet i praktiseringen, så derfor finnes det nok mange retninger. Noen blir mer f.eks mer dratt mot det loviske, mot ritualer og regler osv. Men bibelen gir ikke regler for mat, klesdrakt osv. Det kan komme med noe, men så sier den også at "det handler om samvittighet". Noen tolker visse bibelvers bokstavelig, andre mer åndelig. Selv mener jeg kristendom er et personlig forhold til Jesus, og å bli født på ny, og at man har frihet til mye, men ikke å synde. Det er ikke mennesker som skal dømme oss, men Gud, og da betyr ikke menneskelige regler og påfunn noe. Anonymkode: 40e34...e88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå