AnonymBruker Skrevet 26. oktober #61 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da har du, i likhet med f.eks mange av våre nye landsmenn ikke peiling på ventilasjon og inneklima. Tørkede klær med sur lukt kommer av for dårlig sirkulasjon mens du tørker klærne. Anonymkode: 448bb...c27 Og? Hvordan har det noe som helst å si for at jeg hvordan sur lukt i klærne er? Jeg tørker altså ute, av en GRUNN. Anonymkode: 0232f...fc9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #62 Skrevet 26. oktober Nei fellesstativet jeg bruker er ikke under tak,og nå regner det for mye til at noe vil tørke der. Og om vinteren er det gjerne alt for mye snø der. Anonymkode: f033d...c7e
AprilLudgate Skrevet 26. oktober #63 Skrevet 26. oktober Bor i Oslo med innglasset balkong. Prøvde tørke ute i kaldere vær, funka veldig dårlig 🤷♀️ Hvor lenge må det henge ute nå med litt plussgrader og variert vær?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #64 Skrevet 26. oktober Her regner det konstant, litt snø om vinteren. Kan ikke henge ute pga manglende tak. Men ser naboen som kan henge under tak gjør det hele året. Anonymkode: 8c74c...de9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #65 Skrevet 26. oktober AprilLudgate skrev (7 minutter siden): Bor i Oslo med innglasset balkong. Prøvde tørke ute i kaldere vær, funka veldig dårlig 🤷♀️ Hvor lenge må det henge ute nå med litt plussgrader og variert vær? Sjekk luftfuktighet og vind på yr.no Under gode forhold vil tøyet være tørt samme dag hvis du henger det ute tidlig om morgenen. Og ikke heng for mye klesvask for tett sammen. Anonymkode: 15ce2...592
AprilLudgate Skrevet 26. oktober #66 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjekk luftfuktighet og vind på yr.no Under gode forhold vil tøyet være tørt samme dag hvis du henger det ute tidlig om morgenen. Og ikke heng for mye klesvask for tett sammen. Anonymkode: 15ce2...592 Samme dag? Skjer bare på sommeren i heteste solsteik her 🤷♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #67 Skrevet 26. oktober Her jeg bor blir det mye snø, og orker ikke å måke ved tørkestativet inkl. vei dit. Tørker raskere inne i stua, og bare en fordel med litt luftfuktighet innendørs om vinteren. Gammel hus som ikke er helt tett. Anonymkode: e2015...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #68 Skrevet 26. oktober AprilLudgate skrev (1 time siden): Samme dag? Skjer bare på sommeren i heteste solsteik her 🤷♀️ Tørr luft og vind gjør at det tørker veldig raskt. Raskere enn innendørs, eller utendørs om sommeren. Anonymkode: 15ce2...592 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #69 Skrevet 26. oktober Bor alle i et hus? I leiligheten tørker man ofte inne… Anonymkode: 2917f...7ed
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #70 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Bor alle i et hus? I leiligheten tørker man ofte inne… Anonymkode: 2917f...7ed Det bør du være forsiktig med, fukt ødelegger. Tørker du alltid inne bør du ha avfukter eller i det minste lufte godt i det rommet du tørker tøy. En klesvask kan fort dampe av et par liter vann. Jeg bor i leilighet, men tørker helst på balkongen. Sengetøy og håndklær tørkes i tørketrommel, men da samles jo vannet i en beholder. Anonymkode: 604bd...6f8 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #71 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Det bør du være forsiktig med, fukt ødelegger. Tørker du alltid inne bør du ha avfukter eller i det minste lufte godt i det rommet du tørker tøy. En klesvask kan fort dampe av et par liter vann. Jeg bor i leilighet, men tørker helst på balkongen. Sengetøy og håndklær tørkes i tørketrommel, men da samles jo vannet i en beholder. Anonymkode: 604bd...6f8 Det er da helt vanlig å tørke inne om vinteren! Mitt inntrykk er at innelufta som regel er i tørreste laget sånn til vanlig. Anonymkode: e2015...fb8 1
AprilLudgate Skrevet 27. oktober #72 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det bør du være forsiktig med, fukt ødelegger. Tørker du alltid inne bør du ha avfukter eller i det minste lufte godt i det rommet du tørker tøy. En klesvask kan fort dampe av et par liter vann. Jeg bor i leilighet, men tørker helst på balkongen. Sengetøy og håndklær tørkes i tørketrommel, men da samles jo vannet i en beholder. Anonymkode: 604bd...6f8 Mja, vi bor og i leilighet. Kondenstrommel slipper mye fukt ut i rommet og, så jeg endte med en luftavfukter enn sålenge da vi kun har naturlig ventilasjon.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #73 Skrevet 27. oktober Sjeldent, mest fordi jeg ikke gidder å gå opp fra vaskerommet til terrassen eller en etasje til for luftebalkongen. Gjør det når vi f.eks. har vært på ferie og det er mye på en gang… Henger dyner ut til lufting på luftebalkongen ofte da. Har også luftavfukter på vaskerommet, så går det ganske kjapt der og. Anonymkode: 93711...701
Grønnsaksvaffel Skrevet 27. oktober #74 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (23 timer siden): Bor alle i et hus? I leiligheten tørker man ofte inne… Anonymkode: 2917f...7ed Jeg bor i leilighet og tørker ute på balkongen hele året. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #75 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (23 timer siden): Bor alle i et hus? I leiligheten tørker man ofte inne… Anonymkode: 2917f...7ed Leilighet er jo også i hus. Anonymkode: 006dd...18a
Superhelten88 Skrevet tirsdag kl. 12:18 #76 Skrevet tirsdag kl. 12:18 Tørk det heller inne i leiligheten, da det gir gevinster i form av høyere relativ luftfuktighet, noe kroppen, møbler og husdyr trenger på høsten og vinteren. Det er en veldig godt tiltak fremfor å kjøpe en luftfukter (i noen tilfeller må man kanskje kjøpe det uansett). 2
Uanonym bruker Skrevet tirsdag kl. 12:57 #77 Skrevet tirsdag kl. 12:57 Jeg henger klær ute hele året, så lenge det ikke er regn, snø eller veldig høy luftfuktighet. Klærne tørker i tørr luft selv om det er minusgrader, spesielt om det er sol og vind også. Blir mye bedre lukt i klærne og man slipper fuktighet og støv inne. 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:49 #78 Skrevet tirsdag kl. 14:49 Ja, det gjør jeg. På vår/sommer/høst er det oftest på det store tørkestativet i hagen. På vinteren inne eller på sammenleggbart stativ som jeg flytter ut på verandaen, og så inn igjen. Da er klærne frosne, men de tørker utrolig fort etter de er kommet inn, og lukter utrolig godt. Har også tørketrommel og alt som vaskes på kokvask går også inn i tørketrommel, sommer som vinter. Men liker ikke å tromle andre klær. Synes det lukter ekstra godt av nyvasket tøy som har hengt ute. Bor i Finnmark, på et nedbørfattig sted med god luftkvalitet. Anonymkode: a9cd0...0f1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:39 #79 Skrevet tirsdag kl. 15:39 AprilLudgate skrev (På 27.10.2025 den 10.59): Mja, vi bor og i leilighet. Kondenstrommel slipper mye fukt ut i rommet og, så jeg endte med en luftavfukter enn sålenge da vi kun har naturlig ventilasjon. Kondenstørketromler slipper inn oppvarmet luft fra omgivelsene og er den vanligste typen tørketrommel vi har i dag. Denne typen tørketrommel trenger ikke å kobles til ventilasjonen, for vannet den trekker ut samles i en beholder som kan tømmes. Vannet i beholderen er det bare å helle ut når beholderen er full. Anonymkode: ed259...7d4
AprilLudgate Skrevet tirsdag kl. 18:21 #80 Skrevet tirsdag kl. 18:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kondenstørketromler slipper inn oppvarmet luft fra omgivelsene og er den vanligste typen tørketrommel vi har i dag. Denne typen tørketrommel trenger ikke å kobles til ventilasjonen, for vannet den trekker ut samles i en beholder som kan tømmes. Vannet i beholderen er det bare å helle ut når beholderen er full. Anonymkode: ed259...7d4 Jeg vet det, har bodd slik. Døren til badet måtte åpnes fordi sykt varmt og fuktig. Så frister ikke igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå