Grønnsaksvaffel Skrevet 26. oktober #21 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja å tine klær høres ut som en fin vinteraktivitet👍 Stå på. Er fremdeles meget lite interessert i stive klær som til og med må taes inn for å tines. Jeg holder meg til varme myke klær rett fra trommelen men hver sin smak Anonymkode: d853f...b9b Mine klær henger ute til de er tørre, så jeg trenger ikke å tine dem inne. 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #22 Skrevet 26. oktober Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå): Mine klær henger ute til de er tørre, så jeg trenger ikke å tine dem inne. Så flott👍 mine også helt uten at jeg trenger å henge de ut av den grunn 😊 Anonymkode: d853f...b9b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #23 Skrevet 26. oktober Jeg tørker ute hele året går det for seint forteller jeg ute, og ettertørker inne. Anonymkode: b8627...1e9
Grønnsaksvaffel Skrevet 26. oktober #24 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så flott👍 mine også helt uten at jeg trenger å henge de ut av den grunn 😊 Anonymkode: d853f...b9b Så fint for deg og virkelig nyttig informasjon for ts. 1
Virrevirrevapp Skrevet 26. oktober #25 Skrevet 26. oktober Nei, jeg bor i Bergen. Ingenting ville blitt tørt! 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #26 Skrevet 26. oktober Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå): Så fint for deg og virkelig nyttig informasjon for ts. Tja nå er det vel ikke ts som har kverulert over flere svar her men deg. Liker du ikke svaret mitt går det fint an å ungå å legge opp til en diskusjon skjønner du. Spm i overskriften var om en tørker klær ute om høsten og vinteren. Dette er et diskusjonsforum der en må forvente å få ulike svar. Anonymkode: d853f...b9b 1 1
Honey Dew Skrevet 26. oktober #27 Skrevet 26. oktober Har klesnor ute og tørker klær der når vær og temperatur er passende. Har ikke tørketrommel.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #28 Skrevet 26. oktober Jeg bor på Østlandet. Henger klesvask ute med mindre det regner eller er veldig fuktig luft. Vinteren med kuldegrader fungerer supert til klestørk ute, pga at lufta da er tørr, vasken blir nærmest frysetørret. Om sommeren blir det helt tørt ute i fint vær, om vinteren i kuldegrader lar jeg det ettertørke inne (men det går uansett mye raskere enn å ta hele tørkeprosessen inne). Brukte tørketrommel en periode, men syntes det slet veldig på klærne. Anonymkode: ece24...348 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #29 Skrevet 26. oktober Virrevirrevapp skrev (13 minutter siden): Nei, jeg bor i Bergen. Ingenting ville blitt tørt! Ja tror begrepet luftfuktighet et ukjent for mange Anonymkode: f1a7e...eb8 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #30 Skrevet 26. oktober Nei. Her jeg bor fyrer folk konstant i de gamle ovnene sine, så det stinker hele tiden. Det ser ut som det er tåke konstant fra slutten av september til april. Klesvasken stinker også, om den henger ute. Om sommeren er det for øvrig grillstank og våren for mye pollen. Bor i et svært tettbygd og fattig område av en by. Anonymkode: d2b78...aa1
Grønnsaksvaffel Skrevet 26. oktober #31 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tja nå er det vel ikke ts som har kverulert over flere svar her men deg. Liker du ikke svaret mitt går det fint an å ungå å legge opp til en diskusjon skjønner du. Spm i overskriften var om en tørker klær ute om høsten og vinteren. Dette er et diskusjonsforum der en må forvente å få ulike svar. Anonymkode: d853f...b9b Jeg har ikke kverulert over noen svar i tråden - jeg er, som du påpeker, på et diskusjonsforum 🤷♀️ Siden du påpeker at klærne blir stive og frosne av å henge ute, svarte jeg på det med hva min erfaring er for at ts skulle få vite hva man kan gjøre med det. Men det likte ikke du og ble fornærmet og spydig. Og nei, jeg liker ikke spydige svar.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #32 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Nei. Jeg er ikke interessert i stive, frosne klær. Jeg tørker i tørketrommel sommer som vinter og det kommer jeg til å fortsette med. Anonymkode: d853f...b9b Tror du må lese deg opp på dette eller teste selv. Klærne fryser tørre. Anonymkode: ed259...7d4 1
moomino Skrevet 26. oktober #33 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Henger ut sengetøyet innimellom, da jeg elsker duften og følelsen. Men unngår klestørk ute ellers. Det er så mange partikler i lufta ute som jeg ikke vil ha tett på kroppen, da vi bor relativt bynært, og også har en som kan reagere litt på pollen. Foretrekker tørketrommelen, eller luftørking på vaskerommet der vi har avfukter. Det er fargestoffer i enkelte klær som ikke har så godt av sol over tid. Og man mister kontroll på tørketiden - noe som raskt kan bety sur lukt i klær. Så tar alltid en titt på luftfuktighet og vindforhold før jeg henger sengetøy ut. Anonymkode: 288a4...694 Hm syns egentlig lukter mer frisk av klær som henger ute en inne 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #34 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gjør det, men jeg har en egen luftballong for det da 🙂 Tar jo litt lengre tid å tørke, men det går nå. Anonymkode: 77f54...387 Dette må du forklare. Hvordan bruker du en luftballong? Anonymkode: aa7ba...f18
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #35 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette må du forklare. Hvordan bruker du en luftballong? Anonymkode: aa7ba...f18 Prøv å sette inn "luftebalkong" istedet. Anonymkode: ed259...7d4 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #36 Skrevet 26. oktober Jeg tørker klærne ute hele året, de henger under tak. De tørker ikk helt opp ute på høst og vinteren, men de tørker raskere opp inne enn om jeg tar de rett fra maskinene. Og så lukter de fortsatt friskt. Jeg synes klærne får litt emmen lukt av kun innetørk. Det er nok med tørketiden å gjøre i kombinasjon med dårlig luftsirkulasjon. Så jeg lar de henge ute og tar inn bare litt om gangen. Fungerer aldeles utmerket. Anonymkode: 1ac24...5ec
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #37 Skrevet 26. oktober Grønnsaksvaffel skrev (10 minutter siden): Jeg har ikke kverulert over noen svar i tråden - jeg er, som du påpeker, på et diskusjonsforum 🤷♀️ Siden du påpeker at klærne blir stive og frosne av å henge ute, svarte jeg på det med hva min erfaring er for at ts skulle få vite hva man kan gjøre med det. Men det likte ikke du og ble fornærmet og spydig. Og nei, jeg liker ikke spydige svar. Så flott at du vet du er på et diskusjonsforum da må du også vite at her er det rom for ulike erfaringer og at ikke alle har din erfaring😊 Uansett hvordan du ser det så blir klær mykere i tørketrommel enn å henge de ute i minusgrader og jeg slik du, må også få svare ut i fra mine erfaringer. At du mener jeg er spydig og frekk er din subjektive opplevelse, jeg har svart deg i den tonen du selv adresser til meg (og du skriver og svarer meg, ikke ts eller hva som er din erfaring, du skriver "du" og når det er meg du siterer kan en jo bare anta at det er til meg du svarer) så får du heller tolke det slik du vil. Anonymkode: d853f...b9b 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #38 Skrevet 26. oktober Jeg gjør det hvis det er sol og over 20 grader, og det er neimen ikke ofte. Klesstativet blåser over ende, det begynner å regne, jeg glemmer ut hele vasken. Nei, jeg tørker 99% av klesvasken min på stativ som jeg plasserer under varmepumpa. Det er tørt samme dag. Anonymkode: f2c76...bf0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #39 Skrevet 26. oktober Når jeg vokste opp, hadde vi ofte sure klær. Mamma hang alt for tett på tørkestativet og vi hadde dårlig ventilasjon i huset. Som jeg hatet den lukta!!! Etter at jeg flyttet for meg selv har jeg ikke opplevd at klærne blir sure, hverken inne eller ute men jeg henger alltid klærne over to stenger på stativet slik at de ikke skal henge tett på hverandre da. Bruker fort 3 tørkestativ på en maskin, men for meg er det verdt det. Anonymkode: 9a1ce...7d6
exictence Skrevet 26. oktober #40 Skrevet 26. oktober (endret) Jeg henger det ute under tak hele året. Om vinteren tar det ofte lang tid, eller at jeg tar det inn og på tørk den siste tiden. Blir veldig god duft av klær og sengetøy som henger ute Endret 26. oktober av exictence
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå