Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
:) Selvfølgelig mente jeg speilreflekskamera. Går litt fort i svingene.
Gjest Gjest
Skrevet

Det er akkurat samme kamera. Om du skal velge Nikon eller ikke, får være en smakssak. Canon og Nikon er de "største" innen speilrefleks, og personlig har jeg bare erfaring med Canon og er veldig fornøyd.

Gjest Gjest
Skrevet

Jepp, akkurat samme kamera!

Jeg har gode erfaringer med FotoVideo, har kjøpt samme kamera hos dem. De er helt seriøse! I tillegg har de tre butikker (Oslo, Bergen og Trondheim)

Kameraet er såpass dyrt at det kan være greit å gå innom og ta en kikk og spørre litt og kjenne hvordan kameraet ligger i hånden før man bestemmer seg.

Linsen som kommer til Nikon D50 når det selges som "kit" er ikke av de beste (liten spennvidde og dårlig lysømfintelighet) jeg endte med å kjøpe bare huset og en annen linse!

Husk at uansett kommer et minnekort i tillegg, avhengig av størrelsen koster det kr. 500 - 1000

Lykke til :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar, men du gjest ovenfor. Hvilken linse anbefaler du? Den du har kjøpt? Jeg har ikke erfaring..desverre :smilorange:

Gjest Gjest
Skrevet

Alt mulig. Innsekt, natur, katter, dertaljer på kær i alle farger. På mitt kamera blir en grønn bukse noe mellom sort og blå. Klær i alle farger med detaljer, også kvite klær med detalhjer. Jeg vil at ting skal se ut som jeg ser det med øyet. Og så vil jeg gjerne zome inn innsekt og småting. Og vid vinkel hadde vært kjekt.

Gjest Gjest
Skrevet

Et makroobjektiv hadde sikkert vært ideelt til deg, men det er mange av de der ute også, samt vidvinkel, så da gjelder det bare på hvilken prisklasse du er ute etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...