Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har i det siste kjøpt noen flotte klassiske plagg i nydelig kvalitet på Finn. For det meste nye, noen fortsatt med prislapp på og til en brøkdel av butikkpris. Så er veldig fornøyd med denne muligheten. Også føler meg bærekraftig much 😉 

Har også begynt så smått å selge mine klær som jeg ikke kommer til å bruke. Sjekker alltid godt og prøver å legge meg lavere på prisen enn andre med tilsvarende plagg da målet mitt er å selge og ikke ruge på et plagg i månedsvis og samle followers. Også stryker det som bør strykes, er det sko så impregnerer og shiner først, tar mange bilder, oppgir alle mål, modell, farge, aldri poster uappetittlige nærbilder av fingre og prøver så godt jeg kan å følge kunstens regler. Det har gått unna må jeg si så det er flott.

Har også gjort meg en del observasjoner, og noen ting er en enigma for meg men kanskje dere som er mer erfarne vil kunne forklare.

Håper ellers vi kan bruke denne tråden til å utveksle råd og spørre om ting i forbindelse med kjøp og salg av klær og tilbehør på Finn og andre.

- Noen poster flere bilder der ingen av bildene viser hele plagget, kun fragmenter av det. Hva er meningen med en slik annonse?

- Noen annonser har kun bilder fra nettet, så man får egentlig ikke se det aktuelle plagget. Gjelder både klær oppført som nye med prislapp, nye uten prislapp og som nye. Er folk for late til å ta et bilde av det de skal selge eller? Og det er ikke snakk om billige klær heller.

- De fleste oppgir ikke mål. Latskap igjen eller bryr seg ikke? Står f.eks. kun "str. M" og ikke noe mer. Med så sprikende mål på samme størrelser i forskjellige merker i dag blir jeg ikke noe klokere av å få vite at det er en M. Det blir også slitsomt å måtte skrive til hver selger og be om mål og vente på svar som kanskje kommer og kanskje ikke, så jeg har droppet en del ting jeg ville ellers kjøpt om det sto mål der. Hva er meninga bak å legge ut et plagg til et par tusen, poste ett eller max to bilder og skrive "jakke, str. M" som hele beskrivelsen?

- Selv om jeg legger meg på prisen så lavt som det nesten går an, så opplever jeg av og til at folk samler seg rundt annonsen, tallet på followers vokser som en ballong men ingen som kjøper. Lurer på hva er grunnen til dette? Når jeg tilbyr en ny 4000 kr. kasjmir genser til en femte del av prisen, hva venter folk på, at jeg skal gå enda lavere? Kan noen forklare dette fenomenet?

- Det er også noen skikkelige "bottom feeders" der ute. Har ei som kommer hver dag og byr 200 kr (!) på nettopp denne genseren som jeg tilbyr for 800. Hver bidige dag er hun der med samme melding "200?" 😅 Hva skal man gjøre med sånne folk? Prøver å svare høflig men begynner å bli litt lei.

Endret av Sioux
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sioux skrev (35 minutter siden):

Jeg har i det siste kjøpt noen flotte klassiske plagg i nydelig kvalitet på Finn. For det meste nye, noen fortsatt med prislapp på og til en brøkdel av butikkpris. Så er veldig fornøyd med denne muligheten. Også føler meg bærekraftig much 😉 

Har også begynt så smått å selge mine klær som jeg ikke kommer til å bruke. Sjekker alltid godt og prøver å legge meg lavere på prisen enn andre med tilsvarende plagg da målet mitt er å selge og ikke ruge på et plagg i månedsvis og samle followers. Også stryker det som bør strykes, er det sko så impregnerer og shiner først, tar mange bilder, oppgir alle mål, modell, farge, aldri poster uappetittlige nærbilder av fingre og prøver så godt jeg kan å følge kunstens regler. Det har gått unna må jeg si så det er flott.

Har også gjort meg en del observasjoner, og noen ting er en enigma for meg men kanskje dere som er mer erfarne vil kunne forklare.

Håper ellers vi kan bruke denne tråden til å utveksle råd og spørre om ting i forbindelse med kjøp og salg av klær og tilbehør på Finn og andre.

- Noen poster flere bilder der ingen av bildene viser hele plagget, kun fragmenter av det. Hva er meningen med en slik annonse?

- Noen annonser har kun bilder fra nettet, så man får egentlig ikke se det aktuelle plagget. Gjelder både klær oppført som nye med prislapp, nye uten prislapp og som nye. Er folk for late til å ta et bilde av det de skal selge eller? Og det er ikke snakk om billige klær heller.

- De fleste oppgir ikke mål. Latskap igjen eller bryr seg ikke? Står f.eks. kun "str. M" og ikke noe mer. Med så sprikende mål på samme størrelser i forskjellige merker i dag blir jeg ikke noe klokere av å få vite at det er en M. Det blir også slitsomt å måtte skrive til hver selger og be om mål og vente på svar som kanskje kommer og kanskje ikke, så jeg har droppet en del ting jeg ville ellers kjøpt om det sto mål der. Hva er meninga bak å legge ut et plagg til et par tusen, poste ett eller max to bilder og skrive "jakke, str. M" som hele beskrivelsen?

- Selv om jeg legger meg på prisen så lavt som det nesten går an, så opplever jeg av og til at folk samler seg rundt annonsen, tallet på followers vokser som en ballong men ingen som kjøper. Lurer på hva er grunnen til dette? Når jeg tilbyr en ny 4000 kr. kasjmir genser til en femte del av prisen, hva venter folk på, at jeg skal gå enda lavere? Kan noen forklare dette fenomenet?

- Det er også noen skikkelige "bottom feeders" der ute. Har ei som kommer hver dag og byr 200 kr (!) på nettopp denne genseren som jeg tilbyr for 800. Hver bidige dag er hun der med samme melding "200?" 😅 Hva skal man gjøre med sånne folk? Prøver å svare høflig men begynner å bli litt lei.

Jeg gjør mange av de tingene du lurer på. 

Jeg viser nærbilder og detaljer, slik at folk kan få se tilstanden. Et nærbilde vil f.eks vise om plagget har nupper eller ikke. Hvis plagget har en liten flekk eller noe, så tar jeg et nærbilde. Hvis plagget har en detalj som er interessant, så tar jeg og et bilde av det. Jeg tar bilder av de tingene jeg ville sjekket selv hvis jeg så plagget fysisk i en butikk. Pleier også å ta bilde av merkelappene.

Jeg viser bilder fra nettet, fordi det er gode bilder tatt på modell, som jeg ikke klarer å ta selv. Ofte selger jeg plagg som har blitt for små til meg, så jeg kan ikke ta bilde av dem på. Jeg er på ingen måte for lat til å ta bilder selv, men det er ekstremt vanskelig å ta gode bilder av et plagg som ligger på golvet eller henger på en kleshenger, med mobilkamera. Hvis det er et nytt plagg med lappen på, så bruker jeg mest bilder fra nettet, og så et par av mine egne som bevis på at jeg har plagget og at det er nytt med lappen på. Hvis det er et plagg jeg har brukt, så bruker jeg mest mine egne bilder, men supplerer med bilder fra nettet for å vise hvordan det ser ut på, og hvordan det ser ut på gode bilder. Selv setter jeg stor pris på at folk bruker noen bilder fra nettet, for de fleste er utrolig dårlige til å ta bilder, og har ganske lav forståelse for hvilke detaljer jeg som kjøper er interessert i.

Hvorfor folk liker men ikke kjøper? Det kan det være mange grunner til. Den mest opplagte er vel at vi ikke kan kjøpe alt vi har lyst på, er det ikke? Grunn to kan være at folk venter på at prisen blir satt ned. Noen ganger liker jeg bilder av ting som er lik noen jeg selger selv, for å få en følelse med prisnivå og hva som selger.

Folk som kommer med latterlig lave bud, ignorerer jeg. Folk som kommer med et bud som er en 50-lapp eller 100-lapp under - det kommer an på dagsformen. Noen ganger tenker jeg at jeg gidder ikke å krangle om en femtilapp, og så bare aksepterer jeg. Andre ganger tenker jeg at hvorfor gidder de å krangle om en femtilapp, og så ignorerer jeg. Det betyr at hvis jeg skal gå i dialog om prisen, så må folk komme med et rimelig bud, som ikke er et skambud, men heller ikke en femtilapp under. Jeg blir også mye blidere og i humør til å snakke om prisen, hvis de gidder å fortelle hvorfor de byr den prisen de byr, og ikke den jeg ber om.

Anonymkode: 6d014...828

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gjør mange av de tingene du lurer på. 

Jeg viser nærbilder og detaljer, slik at folk kan få se tilstanden. Et nærbilde vil f.eks vise om plagget har nupper eller ikke. Hvis plagget har en liten flekk eller noe, så tar jeg et nærbilde. Hvis plagget har en detalj som er interessant, så tar jeg og et bilde av det. Jeg tar bilder av de tingene jeg ville sjekket selv hvis jeg så plagget fysisk i en butikk. Pleier også å ta bilde av merkelappene.

Jeg viser bilder fra nettet, fordi det er gode bilder tatt på modell, som jeg ikke klarer å ta selv. Ofte selger jeg plagg som har blitt for små til meg, så jeg kan ikke ta bilde av dem på. Jeg er på ingen måte for lat til å ta bilder selv, men det er ekstremt vanskelig å ta gode bilder av et plagg som ligger på golvet eller henger på en kleshenger, med mobilkamera. Hvis det er et nytt plagg med lappen på, så bruker jeg mest bilder fra nettet, og så et par av mine egne som bevis på at jeg har plagget og at det er nytt med lappen på. Hvis det er et plagg jeg har brukt, så bruker jeg mest mine egne bilder, men supplerer med bilder fra nettet for å vise hvordan det ser ut på, og hvordan det ser ut på gode bilder. Selv setter jeg stor pris på at folk bruker noen bilder fra nettet, for de fleste er utrolig dårlige til å ta bilder, og har ganske lav forståelse for hvilke detaljer jeg som kjøper er interessert i.

Hvorfor folk liker men ikke kjøper? Det kan det være mange grunner til. Den mest opplagte er vel at vi ikke kan kjøpe alt vi har lyst på, er det ikke? Grunn to kan være at folk venter på at prisen blir satt ned. Noen ganger liker jeg bilder av ting som er lik noen jeg selger selv, for å få en følelse med prisnivå og hva som selger.

Folk som kommer med latterlig lave bud, ignorerer jeg. Folk som kommer med et bud som er en 50-lapp eller 100-lapp under - det kommer an på dagsformen. Noen ganger tenker jeg at jeg gidder ikke å krangle om en femtilapp, og så bare aksepterer jeg. Andre ganger tenker jeg at hvorfor gidder de å krangle om en femtilapp, og så ignorerer jeg. Det betyr at hvis jeg skal gå i dialog om prisen, så må folk komme med et rimelig bud, som ikke er et skambud, men heller ikke en femtilapp under. Jeg blir også mye blidere og i humør til å snakke om prisen, hvis de gidder å fortelle hvorfor de byr den prisen de byr, og ikke den jeg ber om.

Anonymkode: 6d014...828

Takk for svar, setter pris på at du tok deg tid, mange gode tanker fra deg 🙂

Jeg også tar nærbilder, absolutt, både av merkelapper, vaskelapper, knapper og andre detaljer. Tar mange bilder for liker selv når det er flest mulig bilder i en annonse. Solgte i noen år på eBay så har lært meg å ta gode bilder, blir litt jakting og venting på riktig lys avhengig av hva som skal fotograferes. Det som er en turn off for meg, og som jeg aldri gjør selv, er nærbilder av noens fingre med papillarlinjer (og ofte lite velstelte negler). Skal jeg presentere et smykke, bruker jeg alltid tynne lyse hansker.

Legger også et par bilder fra nettet. Men har sett at noen viser kun bilder fra nettet og ingen bilde av det aktuelle plagget?

Takk for forklaringen med followers som vokser og gror uten å kjøpe. Der er amerikanere (uten å generalisere) litt mer utålmodige. Ser de noe de liker med en attraktiv pris, får de fortere kjøpefeber og slår til. Nå selger jeg for det meste ting som folk sjelden gjør et impulskjøp på, blir mer kjøpere som leter etter akkurat det merket og/eller modell da jeg har mye vintage klassikere i min garderobe. Bl.a. solgte nylig Casadei støvler fra 2010 kolleksjon med skinnsåler, det er få som har lyst til å gå med skinnsåler i norske værforhold. Så det du skriver gir mening, kanskje folk har litt lyst men ikke helt sikker og legger det til favoritter mens de tar seg tid til å tenke. Eller har noe liknende de har tenkt å selge. Takk for det 🙂

Mener du at jeg kan bare ignorere folk med latterlige bud på Finn? Hittil har jeg svart alle og prøvd å være høflig. Man må svare på eBay, ellers får man stadige påminnelser fra systemet om ubesvart forespørsel fra kjøper.

Ja, dette med en femtilapp pruting er litt underlig, men der har jeg tenkt at mange liker å føle at man har forhandlet seg frem til en enda bedre pris, så setter alltid litt margin til fornuftig pruting.

Jeg har også løpt og sendt det jeg har solgt enten samme eller neste dag for jeg er blitt ganske bra dressert av eBay også på det planet, men ser at det er litt mer avslappet med frister på Finn. Er det ok om jeg selger noe f.eks. på en torsdag og sender først på mandag? Burde jeg spørre kjøper om det er ok?

Endret av Sioux
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en uting å kun ha bilder fra nett. Det gjør at jeg ikke kjøper plagget fordi jeg tross alt ikke vet om det selger skriver er sant. Å ha et par bilder fra nett er greit. 

Jeg pleier å ignorere folk som kommer med skambud. Har bedre ting å gjøre og de får ikke kjøpe uansett. 

Jeg pleier å like fordi jeg er interessert og kanskje er interessert i å kjøpe. Hvis jeg for eksempel ser etter et bestemt type plagg så liker jeg mange forskjellige, men kjøper kanskje bare den ene eller finner ut at jeg vil vente litt. Av og til ser jeg om prisen går litt ned før jeg kjøper. 

Jeg legger kun ut mål på eldre plagg siden de størrelsene kan avvike mye fra dagens størrelser. Ellers så skriver jeg om plagget er stort eller lite størrelsen. Utenom det så må folk nesten bare spørre om de lurer.

Jeg pleier å ha noen nærbilder og noen av hele plagget. Legger også ut bilder av feil og mangler. 

Anonymkode: 990ce...527

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er en uting å kun ha bilder fra nett. Det gjør at jeg ikke kjøper plagget fordi jeg tross alt ikke vet om det selger skriver er sant. Å ha et par bilder fra nett er greit. 

Jeg pleier å ignorere folk som kommer med skambud. Har bedre ting å gjøre og de får ikke kjøpe uansett. 

Jeg pleier å like fordi jeg er interessert og kanskje er interessert i å kjøpe. Hvis jeg for eksempel ser etter et bestemt type plagg så liker jeg mange forskjellige, men kjøper kanskje bare den ene eller finner ut at jeg vil vente litt. Av og til ser jeg om prisen går litt ned før jeg kjøper. 

Jeg legger kun ut mål på eldre plagg siden de størrelsene kan avvike mye fra dagens størrelser. Ellers så skriver jeg om plagget er stort eller lite størrelsen. Utenom det så må folk nesten bare spørre om de lurer.

Jeg pleier å ha noen nærbilder og noen av hele plagget. Legger også ut bilder av feil og mangler. 

Ja, nemlig. Spesielt hvis tilstanden er beskrevet "som ny". Da må jeg nesten se bilder og de bør være skarpe slik at jeg kan selv bedømme om plagget virkelig er som nytt. Skjønner ikke hva er vitsen med annonser uten bilder av varen. 

Tenker derimot at størrelsene var mer standariserte før, nå er de liksom i øst og vest. Selv med samme plagg i flere farger kan det være betydelige forskjeller i str. Føler ikke jeg har råd til å ta sjanser, og det blir slitsomt å måtte be de fleste selgere om å måle plagget, så da dropper jeg alle "maybe" og spør kun om det jeg er klar til å kjøpe hvis målene er ok. 

Blir ellers mest motivert til å kjøpe når det er mye utfyllende info i annonsen (ikke sånn typisk markedsføring tekst kopiert fra nettet), så prøver å gjøre samme i mine annonser. Men det blir ofte noen spørsmål fra potensielle kjøpere, slik som "Er den veldig varm?" o.l. som gjerne ender med et salg, så det kan hende at din metode som motiverer folk til å ta kontakt, er minst like effektiv 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Bare blokk henne. Jeg gjør også det med de som ikke tar poenget og er grenseløse. Jeg tar nærbilder av detaljer, logo, merkelapp ol. Noen tar også nærbilder av skader osv. Jeg synes egentlig det er litt vanskelig å få solgt klær. Prøvde med billige klespakker med mest nye klær, men det var stort sett bare noen som ville kjøpe ett og annet plagg. Jakker og sko samt ullplagg er det jeg har fått solgt mest av. At noen bare legger ut produktbilder og ikke egne bilder taler om latskap. Har vel bare kjøpt fra et par slike annonser når de oppgir at det er nytt med lapper osv. Regner med de syns prisen fortsatt er for dyr ja. Jeg har også noen annonser med et hav av likes, selv om prisen er svært god. Av erfaring blir de solgt til slutt, det er tross alt stor interesse, men det tar gjerne lengre tid. Jeg bruker ikke å gå så langt ned på pris ettersom jeg priser lavt i utgangspunktet.

Anonymkode: c1722...e68

Skrevet

Jeg kan lagre annonser jeg tenker er priset for høyt, ting jeg selv skal selge og ønsker å se hva går for, eller morsomme salgsannonser. 

Folk er rare, også de på Finn. 

Solgte en bok.
Den var fotografert fra tre forskjellige vinkler.

Tittel, forfatter, nypris, fraktpris, salgspris, osv. kom frem av tekst og bilder. 

Fikk likevel tre spørsmål fra en interessent.

Solgte boken for 25,-, mens nest billigste salgsannonse for tilsvarende bok lå på 100,-.

Interessenten «ghostet» meg, etter at jeg hadde svart på spørsmålene. 🥹

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bare blokk henne. Jeg gjør også det med de som ikke tar poenget og er grenseløse. Jeg tar nærbilder av detaljer, logo, merkelapp ol. Noen tar også nærbilder av skader osv. Jeg synes egentlig det er litt vanskelig å få solgt klær. Prøvde med billige klespakker med mest nye klær, men det var stort sett bare noen som ville kjøpe ett og annet plagg. Jakker og sko samt ullplagg er det jeg har fått solgt mest av. At noen bare legger ut produktbilder og ikke egne bilder taler om latskap. Har vel bare kjøpt fra et par slike annonser når de oppgir at det er nytt med lapper osv. Regner med de syns prisen fortsatt er for dyr ja. Jeg har også noen annonser med et hav av likes, selv om prisen er svært god. Av erfaring blir de solgt til slutt, det er tross alt stor interesse, men det tar gjerne lengre tid. Jeg bruker ikke å gå så langt ned på pris ettersom jeg priser lavt i utgangspunktet.

Anonymkode: c1722...e68

Ja, dette. Ville føles nesten desperat å gå enda lenger ned og ikke mye kos med å selge da. 

Du er så riktig, jeg har solgt 3 par sko på bare 2 uker, ble ganske overrasket selv. 

Da skal jeg blokke henne, takk, selv om hun nå føles nesten som en venninne som sender meg daglig morgenhilsen 😂

Skrevet
Sioux skrev (3 timer siden):

Går an å blokkera brukarar som er plagsame. Gå inn på chaten på finn og sjå øverst så finn du prikkar du trykker på for å velga å blokkera brukar.

Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (10 minutter siden):

Jeg kan lagre annonser jeg tenker er priset for høyt, ting jeg selv skal selge og ønsker å se hva går for, eller morsomme salgsannonser. 

Folk er rare, også de på Finn. 

Solgte en bok.
Den var fotografert fra tre forskjellige vinkler.

Tittel, forfatter, nypris, fraktpris, salgspris, osv. kom frem av tekst og bilder. 

Fikk likevel tre spørsmål fra en interessent.

Solgte boken for 25,-, mens nest billigste salgsannonse for tilsvarende bok lå på 100,-.

Interessenten «ghostet» meg, etter at jeg hadde svart på spørsmålene. 🥹

Kanskje han var bare pratesyk? 😉

Skrevet (endret)
Capazitet skrev (14 minutter siden):

Går an å blokkera brukarar som er plagsame. Gå inn på chaten på finn og sjå øverst så finn du prikkar du trykker på for å velga å blokkera brukar.

Takk 🙂 Kommer ikke til å få noen konsekvenser fra Finn mot meg da, som shadow banning av annonser o.l.?

Skjedde mye sånt på eBay hvis selger avsluttet annonser uten å selge, ikke svarte på beskjeder fra potensielle kjøpere eller var sløv med å sende ut produkter. Da kunne man plutselig oppleve å fa null views på et par uker. Det skapte nokså paranoide situasjoner, der du som selger måtte alltid ha det siste svaret på messenger, og hvis du f.eks. skrev "Have a nice day" og kjøper svarte "Same to you" så måtte du sende noe igjen, smiley eller hva som helst, og be til gudene om at kjøper ikke sender et smilefjes tilbake 😅

Endret av Sioux
Skrevet

Ikkje nokon straff/konsekvensar på Finn. Har sjølv blokka to som var ubehagelege. Det går meir på personvern her i Noreg.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mye rart på Finn/Tise. Jeg syns det er merkelig at folk tror de skal få solgte uten å ta gode bilder. Men jeg tenker de får nå bare holde på om det funker for dem. 

«Favoritter» og «likes» betyr ikke nødvendigvis at jeg tenker å kjøpe, men at jeg kanskje vurderer det om prisen går ned eller neste sesong, alt ettersom.

Jeg hadde ikke drevet og tatt mål av ting om jeg har oppgitt størrelsen da. Da begynner det å bli veldig mye jobb å legge ut annonser. 

Skambud ignorerer jeg stort sett. Om noen ikke ga seg etter tydelig beskjed hadde de blitt blokkert. 

Anonymkode: 6b6c2...8a7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppgir ikke mål på ting. Skriver størrelsen og opplyser om det oppleves normalt, stort eller lite. Det hender også at jeg legger ved et skjermbilde av størrelsesguiden fra butikken plagget er kjøpt. Når folk begynner å be om mål blir jeg bare oppgitt, særlig hvis det er snakk om et plagg til et par hunde kroner. Hadde skjønt det hvis det var snakk om en brudekjole eller noe dyrt, da.

Anonymkode: a555c...e54

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg må si meg enig i mye av det du sier, TS. Men når det gjelder mål er jeg litt delt. Jeg oppgir av og til mål selv, men det er spesielt  hvis jeg selger klær i plus-size-størrelser, for der er størrelsene enda mindre konsekvente enn på vanlige klær. Jeg tar ikke alle mål på plaggene, men for eksempel midje og beinlengde på bukser, eller hel lengde og brystvidde på kjoler.

På klær i vanlige størrelser, og særlig hvis de ikke koster mer enn noen få hundrelapper, pleier jeg oftest å bare skrive om de oppleves normale, store eller små i størrelsen og tenker at det får være tilstrekkelig.  

Å sette hjerte på en annonse på Finn gjør jeg til stadighet. Det er ikke nødvendigvis slik at jeg har planlagt å kjøpe plagget/tingen. Jeg bruker det like mye for å huske annonsen til senere, for å sammenlikne priser eller for å bruke litt tid på å vurdere nærmere uten å måtte lete lenge for å finne igjen annonsen hvis jeg vil se den en gang til.   

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må legge til noe jeg har reagert litt på og det er folk som skal ha voldsomme summer for eldre plagg. Jeg skjønner at man kan ta en høyere pris om det er et spesielt merke, om plagget er i veldig god stand, er laget av gode materialer og/eller noe som er veldig trendy nå.

Men jeg ser til stadighet folk som noen ganger skal ha tusenvis kroner for plagg som ikke er verdt det og generelt setter altfor høy pris på eldre plagg. Så kan man se samme type plagg i litt "finere" bruktbutikker til en mye lavere pris. Det er ikke slik at bare fordi man fant et kult plagg på loftet så er det slik at folk er villig til å betale mye for det. 

Skrevet

Mange takk for alle svar, setter stor pris på det ❤️

Har bare vært der i knappe 3 uker og fortsatt mye å lære. Kjøpere er mye hyggeligere i Norge enn på eBay, skulle ikke mye til der før noen ville "ding your stars", og mange som prøvde å lure til seg ting gratis. Har et helt skap med klær å selge så var litt nervøs om hvordan det ville gå, men opplver det for det meste som kos.

Har ikke bodd i Norge på nesten 20 år så har mye å ta igjen her også med tanke på hva er interessant og ikke. Har hatt noen overraskelser der jeg tippet helt feil. La ut i første omgang noen mer hype merker som Kors, TH, DG o.l. med litt mer klassisk snitt og var sikker på at disse ville gå fort. Tok helt feil der, ikke så stor interesse som jeg trodde.

Det som har gått best unna er sko, dresser, drakter og litt mer stive i stilen plagg av selektive merker som jeg har samlet mye av pga jobben jeg hadde i US. Mest klassiske kontorklær. Også klær som har ligget og ventet her og mye har rukket å bli vintage.

Det tar lang tid for meg å lage en annonse fordi jeg blir aldri fornøyd  og skal ta enda bedre bilder og rette på teksten 20 ganger og generelt gjør et stor nummer ut av det. Blir så sliten at jeg ikke makter å legge ut flere enn 1-2 annonser for dag, så det ser ut til å bli et langt prosjekt.

Er det best å selge med eller unten Fiks ferdig? Har hittil hatt kun ett spørsmål om Fiks ferdig.

Skrevet
Sioux skrev (20 timer siden):

Mange takk for alle svar, setter stor pris på det ❤️

Har bare vært der i knappe 3 uker og fortsatt mye å lære. Kjøpere er mye hyggeligere i Norge enn på eBay, skulle ikke mye til der før noen ville "ding your stars", og mange som prøvde å lure til seg ting gratis. Har et helt skap med klær å selge så var litt nervøs om hvordan det ville gå, men opplver det for det meste som kos.

Har ikke bodd i Norge på nesten 20 år så har mye å ta igjen her også med tanke på hva er interessant og ikke. Har hatt noen overraskelser der jeg tippet helt feil. La ut i første omgang noen mer hype merker som Kors, TH, DG o.l. med litt mer klassisk snitt og var sikker på at disse ville gå fort. Tok helt feil der, ikke så stor interesse som jeg trodde.

Det som har gått best unna er sko, dresser, drakter og litt mer stive i stilen plagg av selektive merker som jeg har samlet mye av pga jobben jeg hadde i US. Mest klassiske kontorklær. Også klær som har ligget og ventet her og mye har rukket å bli vintage.

Det tar lang tid for meg å lage en annonse fordi jeg blir aldri fornøyd  og skal ta enda bedre bilder og rette på teksten 20 ganger og generelt gjør et stor nummer ut av det. Blir så sliten at jeg ikke makter å legge ut flere enn 1-2 annonser for dag, så det ser ut til å bli et langt prosjekt.

Er det best å selge med eller unten Fiks ferdig? Har hittil hatt kun ett spørsmål om Fiks ferdig.

Jeg personlig foretrekker Fiks ferdig. Slipper da dialog med enten selger eller kjøper. 

Føler meg trygg med Fiks ferdig både når jeg kjøper og selger.  

• Liker 1
Skrevet
tirben skrev (2 timer siden):

Jeg personlig foretrekker Fiks ferdig. Slipper da dialog med enten selger eller kjøper. 

Føler meg trygg med Fiks ferdig både når jeg kjøper og selger.  

Takk, jeg har tenkt på det, men det har vært mange som var skeptisk til Fiks ferdig i en annen tråd, så har ikke bestemt noe ennå.

Det har i grunn gått overraskende bra uten, selv om jeg har svært få vurderinger og de fleste er fra selgere. 

En annen ting som jeg opplever er at det er størst interesse i klær str XS og S, mye større interesse enn i str M.

AnonymBruker
Skrevet

Tror de som kun viser bilder fra nett av plagget ikke gidder gå i dybden der og da. Enklere å bare skrive "ta kontakt for flere bilder dersom interesse." Først når noen er interessert tar de seg tid...tror jeg.  Jeg legger alltid ved bilder fra plaggets hjemmeside og informasjon derfra, i tillegg til egne bilder. Tar bilder ute i dagslys også, da fargen ofte blir "feil" inne. Jeg blir litt oppgitt når folk ønsker bilder av plagget på, vanskelig å få til. Ikke sikkert vi har samme fasong/vekt heller så det blir litt misvisende. Har solgt på finn i årevis og det har aldri gått så tregt som nå, til tross for gode priser og bra plagg. Dyrtiden har noe av skylda tenker jeg, hadde dette vært et par år siden hadde dette vært solgt for lengst. Har opplevd 2 ganger folk har prutet ned for så å legge plagget ut for salg til mye dyrere pris, virkelig en uting, grådig og frekt, men ingen kan nekte dem. Dette var ei ytterjakke og et kasjmirskjerf. Hun som kjøpte jakka hadde den lenge ute for salg og gikk tilslutt ned i pris..rundt samme som hun ga meg. Skjerfet gikk for høy pris, selger informerte ikke om lite hull slik jeg gjorde. HUn kan ha fikset før hun la ut da.  Skambud pleier jeg ikke svare, har aldri måtte blokkere heldigvis. 

Mine tips for en god annonse:

Ta bilder ute og inne av plagget.  Ta bilder av sålen under skoene, da vises eventuell slitasje. Nærbilder av deler av plagget, gjerne halslinning av jakke for å vise at den er fri for sminke. Baksiden av ermer/mansjetter er også sted hvor slitasje kan vises. Flekker må vises/opplyses om. Sender alltid samme dag eller innen neste. Trenger jeg mer tid gir jeg beskjed. 

Anonymkode: 70eac...bdb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...