Gå til innhold

Når mister man sexlysten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sexlysten peaker i tenårene til 20-årene, etter hva jeg har hørt. Men når avtar den? 

Skriv også om du er kvinne eller mann. 

Anonymkode: 2f4b1...cd0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg forsvinner sexlysten 6-12 mnd inn i forholdet. Kvinne.

Anonymkode: 65abf...805

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og hvor langt er et tau?

Det er jo helt umulig å svare generelt på. Noen har aldri hatt sexlyst. Noen mister den når de får barn. Noen i overgangsalderen. Noen er fortsatt seksuelt aktive i en alder av 80+ år.

For min del har jeg fortsatt sexlyst. Tenner fortsatt på min kone gjennom snart 30 år. Vi har begge passert 50 år. Håper aldri vi mister lysten. Og om vi gjør det, håper jeg det gjelder begge og ikke bare den ene av oss.

Anonymkode: 73731...d66

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje når man ligger og råtner i jorda?

Anonymkode: 0ebae...6fe

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når "honeymoon" fasen av forholdet er over. Jeg har selv merket at jeg har mistet mye av tenningen og lyst på sex med tidligere kjærester et par måneder inn i forholdet, og begynt å fantasere om andre menn. Nå er jeg uansett lite interessert i forhold da, jeg vil heller utforske en stund.

Anonymkode: c0ee5...da6

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg kom i overgangsalderen for noen år siden. Synes det er skikkelig kjipt, og savner å være skikkelig kåt. 

Har startet med testosteron-behandling nå for å prøve å få tilbake sexlysten.

K48 år.

Anonymkode: 18a2a...371

• Hjerte 3
Skrevet

Debuterte tidlig, og mysteriet med sex forsvant ganske raskt. Jeg var 21 år da jeg fant ut livet med å løpe etter damer ikke var noe for meg. Har vært i forhold etterpå, men sex er ikke det jeg prioriterer i et forhold.

Sexlysten er der enda, men gidder ikke å "gjøre det" flere ganger om dagen. Om jeg ikke hadde hatt jobb og forpliktelser, så hadde driven til å gjøre det oftere vært der.

Da jeg var i tenåra skammet jeg meg fordi jeg tenkte på sex så ofte, 20 år seinere begynte jobbet jeg med en jevnaldrende, som var helt gal mtp sex. Han tenkte 10 ganger så mye på sex son 35 åring, som jeg hadde gjort som tenåring.

Jeg har skrevet det før her på forumet, men mitt inntrykk med sex er at jo mer du prater om det, jo mindre får du.

Er forresten M44

AnonymBruker
Skrevet

K43

Har ikke avtatt ennå heldigvis

samme mann i 20 år

Anonymkode: 80114...61d

• Hjerte 3
Skrevet

Det går vel litt sånn trinnvis? Etter et år har den første forelskelsen lagt seg, det dabber jo litt av da.

etter svangerskap og fødsler, det skjer noe med kvinnelysten når et barn (som naturlignok har førsteprioritet)  krever kroppen din nermest døgnet rundt.

travelt familie/jobbliv, ikke alle føler overskudd til et spennende sexliv

overgangsalder gjør at mange kvinner mister lyst, hos noen øker den riktignok fordi man ikke lenger ikke må engste seg for uønsket graviditet.

summen er vel at sexlyst er noe som er variabelt gjennom livet, spenning med ny partner kan gi en ny giv, det samme når barn er store, men hormonelle tilstander spiller også inn

AnonymBruker
Skrevet

Avtar i løpet av 20-årene.

Anonymkode: 16ac7...5c7

Skrevet

En av de kåteste kvinnene jeg noensinne har møtt var rundt 70. Vidunderlig dame, som visste å ta for seg av livets goder (klarte lett 2 menn samtidig;) Andre er ferdig med sex når de runder 30. Så når mister man sexlysten? Vet ikke. Hvor langt er et tau?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og hvor langt er et tau?

Det er jo helt umulig å svare generelt på. Noen har aldri hatt sexlyst. Noen mister den når de får barn. Noen i overgangsalderen. Noen er fortsatt seksuelt aktive i en alder av 80+ år.

For min del har jeg fortsatt sexlyst. Tenner fortsatt på min kone gjennom snart 30 år. Vi har begge passert 50 år. Håper aldri vi mister lysten. Og om vi gjør det, håper jeg det gjelder begge og ikke bare den ene av oss.

Anonymkode: 73731...d66

Din kone er heldig som har en mann som tenner på henne etter alle disse årene ❤️

• Hjerte 2
Skrevet

Var en liten "nedetid" da barna var små. Følte ikke at kroppen var min i den fasen, fordi det "alltid" hang noen i meg/ brystet mitt.

Både før og etter dette har sexlysten vært på plass. Mer etter faktisk, og jeg håper at det fortsetter sånn i mange, mange år til.

AnonymBruker
Skrevet

Mange menn mister sexlysten rett etter å ha sprutet 

Anonymkode: a1756...a99

AnonymBruker
Skrevet

Har normalt mistet sexlysten fra 6-12 mnd inn i forholdet. Samtidig som de fleste jeg har vært sammen med/datet over lengre tid har vist at de ikke er i stand til å ivareta både forholdet og andre forpliktelser samtidig. Men har vært gift i snart 5 år nå, og sexlysten er like stor. 
Har gått gjennom alvorlig sykdom og overgangsalder, men ingen av delene har tatt knekken på sexlysten. 

K50.

Anonymkode: fdbad...a29

AnonymBruker
Skrevet

For min del: når jeg har mange bekymringer, er sliten eller syk, ikke føler meg verdsatt eller begjært, føler meg uattraktiv f.eks under mensen. 

K43

Anonymkode: 369b2...756

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

ikke føler meg verdsatt eller begjært

Samme her 

Har mye sexlyst,men vil ikke ligge med mannen om han har laget dårlig stemning. Da ordner jeg meg selv.

Anonymkode: 1b96d...160

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sexlysten avtar aldri. Sexlysten på partner avtar. Og den avtar som regel om man har en uattraktiv partner. Noe som gjelder svært mange - egentlig de aller fleste. 

Anonymkode: 7f28c...a87

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Har stort sett lyst på sex 24/7. Det er bare jeg, mine begrensninger og rammene som setter en stopper for det. Er livredd for å bli avhengig. Det er ikke bra.

Anonymkode: e26c3...9f2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg var kåt i 20-årene. Helt til jeg kom i 30-åra. DA trodde jeg at jeg var kåt da... Helt til jeg bikka 40. Gud hjelpe meg - så intenst det ble da. Jeg har forøvrig vært sammen med samme mann siden jeg var 27, vi er gift og har 3 barn. Jeg er nå 52, og sexlysten har ikke avtatt, selv om jeg er i overgangsalderen. 

K52

Anonymkode: 4e53a...2f2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...