Sovesmurf Skrevet 30. mars 2006 #1 Skrevet 30. mars 2006 Tenkte jeg skulle poste denne på eget innlegg. Jeg skal lage Toro sin langpanne sjokoladekake, men vil lage egen glasur. Noen som har oppskrift på en skikkelig søt og god sjokoladeglasur med mye sjokolade i, som blir såpass stiv at den kan pyntes med non-stop og seigmenn?
Susan Sto Helit Skrevet 30. mars 2006 #2 Skrevet 30. mars 2006 Tenkte jeg skulle poste denne på eget innlegg. Jeg skal lage Toro sin langpanne sjokoladekake, men vil lage egen glasur. Noen som har oppskrift på en skikkelig søt og god sjokoladeglasur med mye sjokolade i, som blir såpass stiv at den kan pyntes med non-stop og seigmenn? ← Eneste jeg vet er at tilsetter du en kopp kald kaffe, gir det veldig god smak i sjokoladeglasur!
Pusekatt Skrevet 30. mars 2006 #3 Skrevet 30. mars 2006 ca 300g melis 10-12ss Nesquick-/Oboypulver 6-8ss kaffe 8-10ss smeltet smør/margarin 1-2ts vaniljesukker Bland det tørre, hold gjerne igjen litt av melisen. Tilsett kaffe og margarin skjevis, og rør til ønsket konsistens. Denne glasuren blir kjempegod, og er en sikker vinner her i huset hvertfall.
Arkana Skrevet 30. mars 2006 #4 Skrevet 30. mars 2006 Smelt mørk sjokolade med litt fløte, ha i litt smør etterpå som du lar smelte. Det gir en nydelig, tykk og blank sjokoladeglasur.
salsera Skrevet 30. mars 2006 #5 Skrevet 30. mars 2006 Er den til voksne eller barn? Jeg brukte denne da jeg laget sjokoladekake til et barneselskap. Barna var fornøyde, de! Brukte også nonstop ol. til å pynte med. 50 g smeltet smør eller margarin 250 g melis 1/2 - 1 plate kokesjokolade 3 ss kaffe 1 egg 3-4 dråper vanilje- eller romessens
Gjest Gjesta Skrevet 30. mars 2006 #6 Skrevet 30. mars 2006 Min favoritt: 1 pk melis 200 gram margarin 12 ss melk 8 ss kakaopulver (Regias bakekakao) litt vaniljesukker Denne blir stiv og er vanvittig god!! Skikkelig sjokoladesmak
Sovesmurf Skrevet 30. mars 2006 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2006 Takk for mange forslag, ja den er til barnebursdag, det glemte jeg å skrive. Nå gjenstår det bare å velge, kanskje jeg skal prøvelage og prøvesmake litt i kveld ...... .
Sovesmurf Skrevet 30. mars 2006 Forfatter #8 Skrevet 30. mars 2006 Salsera, hvordan blander du sammen ingrediensene? Smelter du sjokoladen for seg selv?
salsera Skrevet 31. mars 2006 #9 Skrevet 31. mars 2006 (endret) Salsera, hvordan blander du sammen ingrediensene? Smelter du sjokoladen for seg selv? ← Jeg smelter sjokoladen og smøret sammen. Det letteste er å sikte melisen. Da blir det ikke så lett klumper. Så akkurat at du har et spørsmål om langpanne. Brukte oppskriften til en vanlig rund kake. Kanskje du kan bruke en plate sjokolade, 75 g smør og ca. 350 g melis? Eller du kan doble hele oppskriften. Lykke til! Endret 31. mars 2006 av salsera
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå